In Wonderland (PRS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > In Wonderland (PRS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
Alexa ryggar faktiskt en liten, liten aning när hatten plötsligt åker av henne. Fast när hon väl tar sig samman så sätter hon på sig den andra gröna och går runt i den istället under tiden som Hattmakaren klipper och utför sitt faktiskt excellenta arbete.
. .
23 maj, 2013 21:18 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren sydde lite till och kom sedan fram till Alexa igen. Hatten hade nu insydda mönster där det vanliga tyget fanns. "Nu är jag nöjd" sa han glatt och höll stolt upp hatten. Vacker och ljus som den vita frottningen.
24 maj, 2013 07:24 |
|
AlexZz
Elev |
"Hon kommer älska den, den är jättevacker." Säger Alexa glatt innan hon tittar upp på "sin" hatt. "Får jag behålla den här?" Frågar hon och pekar på den mörkgröna höghatten, den är rätt fin faktiskt. Hon vill ha den... samt att hon har burit den på huvudet ett bra tag så hon vill inte ta av sig den liksom.
. .
24 maj, 2013 21:23 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Visst, jag hade ändå tänkt slänga den" sa Hattmakaren glatt. Den mörkgröna hatten var en av de äldre han gjort och han var inte så nöjd med den. Samt att den inte alls passade den vita drottningen...
Han studerade Alexa lite lätt med en fundersam min. "Om du vill skulle jag kunna göra en hatt till dig, jag tror en baskerliknade hatt skulle passa dig...i kanske svagt rosa...".
25 maj, 2013 08:03 |
|
AlexZz
Elev |
"En rosa basker låter som en rolig idé, jag köpte en svart när jag var i Frankrike." Säger Alexa lättvindigt då det var den senaste semestern hon varit på... och det var för cirka 7 år sedan. Alltså är den baskern riktigt liten numera och den hänger bara i princp på kroken, på hennes rumsdörr då hon inte känt för att slänga den eller något sådant. Då det varit den semestern som hade varit den första med en vän och också den sista med samma vän.
. .
25 maj, 2013 22:20 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Frankrike? Vart ligger det?" undrade Hattmakaren nyfiket. Han stod kvar och gick studerande runt Alexa. Han granskade hur stort hennes huvud var så han skulle veta hur stor hatt han skulle göra. När han kände sig klar hämtade han mer tyg och matchade tråk och satte sig vi sitt bord igen.
Han började vissla på en munter melodi medan han mätte upp tyget.
25 maj, 2013 22:22 |
|
AlexZz
Elev |
"Det ligger långt bort." Svarar Alexa, hon vet knappt hur hon ska beskriva det på ett bättre sätt än de fyrodiga svaret. Samtidigt följer efter Hattmakaren med blicken när han liksom betraktar henne. Lite läskigt men, det spelar ingen roll när han sätter sig vid sitt bord och Alexa liksom betraktar honom under tiden.
. .
25 maj, 2013 23:53 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mally som hade varit rätt så tyst hela tiden klättrade upp på hattmakaren bord och sa "Ska vi dricka te sen?".
Hattmakaren sken upp ännu mer och sa "Ja det gör vi" sa han glatt och började klippa. Det gick läskigt snabbt, saxen for över tyget och nålen syntes knappt. Men tillslut höll han upp en rosa basker.
26 maj, 2013 10:03 |
|
AlexZz
Elev |
"Coolt." Säger Alexa, som under tiden han klippt fått musen Mally på hattbrättet. Alexa hade egentligen försökt få bort henne därifrån eftersom hon har en vag oro att hon ska ramla ned, fast nu har Alexa också sett henne stå på axlar och Alexa själv har varit uppe på Hattmakarens hatt när hon var liten. Så det spelar ingen större roll, kanske.
. .
26 maj, 2013 18:26 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren gick fram till Alexa. "Varsegod, den är din" sa han glatt.
Plötsligt knackade det på dörren och den vita drottningen steg in i all sin prakt. "Jag har er hatt klar ers majestät!" sa Hattmakaren och skyndade fram med hennes hatt. "Åh den är underbar Tarrant" log hon och tog emot hatten.
26 maj, 2013 18:35 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen