Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lily~James - Always and forever [SV]

Forum > Fanfiction > Lily~James - Always and forever [SV]

1 2 3 ... 27 28 29 ... 48 49 50
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jaaaa*skapar en tråd som heter NTonks arme*

18 aug, 2012 10:44

Borttagen

Avatar




Kapitel 20
Fenixordens välkomstmöte.
Augusti 1978

-Får jag be om största möjliga tystnad! Ekade Dumbledores röst genom det lilla rummet. Det var en lokal i Diagongränden, mörk och unken. En stank av mögligt bröd hängde i luften och gjorde alla som befann sig därinne illamående.
Rösterna från människorna som ivrigt pratade dog ut.
-Tackar, sa Dumbledore. Jo, först av allt vill jag säga tack och välkomna för att ni alla har kommit hit. Hehe… jag beklagar platsen, den är bara tillfällig. Fast ändå…
Dumbledore svingade sin trollstav och den äckliga lukten försvann, och ersattes istället av en doft från blomsterängar. Det hördes tydligt hur människorna runt omkring i rummet pustade ut.
-Jo, fortsatte Dumbledore. Jag antar att alla här nu har förstått vad Fenixorden är för något. Tja, jag hoppas det för annars skulle ni inte vara här.
En hand åkte upp i luften.
-Ja? Sa Dumbledore.
-Vad exakt kommer Fenixorden att göra? Frågade någon som varken James, Lily, Sirius eller Remus kunde se.
-Vad som än krävs för att stoppa Lord Voldemort! Sa Dumbledore glatt. Jag vet inte exakt hur många anhängare han har i detta nu, men han kommer definitivt försöka skaffa fler. Tyvärr har jag sett både före detta Hogwartselever och mina före detta vänner ansluta sig. Det känns sorgligt, men det är sant.
-…och före detta bröder, mumlade Sirius tyst.
-Hursomhelst, sa Dumbledore. Jag är mycket glada att ni alla har kommit hit idag! Vi tänkte börja med att ni alla kan hälsa på varandra. Många av er har säkert redan träffats, men definitivt inte alla. Om ungefär en halvtimme tänkte jag att vi tar en gruppbild – då vill jag be alla ställa upp sig på scenen här åt vänster.
Sedan måste jag självklart be alla här att tänka över om de vet något ställe vi kan använda som högkvarter. Ja… ehe… detta funkar ju bra nu, men i längden behöver vi nog något bättre. Säg till mig om ni kommer på något ställe. Så, sätt igång att lära känna varandra nu!
Precis som Dumbledore hade sagt fanns det många bekanta ansikten bland de femtiotal människor som hade dykt upp. Frank Longbottom och hans flickvän Alice, som hade gått ur skolan ett år innan Lily och Maroödörerna, Monsterögat Moody, auroren, som de flesta kände igen från ''The Daily Prophet'', Kingsley Shacklebolt, hade gått ur skolan tre år innan marodörerna, och dessutom professor McGonagall.
Lily, James, Sirius och Remus gick runt i rummet och hälsade på de andra blivande ordensmedlemmarna. Efter en liten stund var det dags att ta gruppfotot.
Alla ställde upp sig på den lilla scenen och log.
Fotografen, en kort, puckelryggig gammal trollkarl, knäppte några bilder.
-Nå, tack så mycket alla för att ni kom! Det ska bli kul att jobba vidare med dethär tillsammans med er. Ni får mer information med ugglepost, så håll utkik!
Skrap från stolar hördes, och mumlet utbröt igen. Lily, James, Sirius och Remus vände sig om och började gå mot utgången.
-Miss Evans, Mr Potter, Mr Black och Mr Lupin, skulle jag kunna få tala ett ord med er? Hördes Dumbledores vänliga röst och de vände sig om igen.
-Professor Dumbledore, sa James när de gått fram till honom.
-Hejsan, sa Dumbledore glatt. Stötte ni på varandra här?
-Öhm, vi bor faktiskt med varandra, sir, sa Sirius.
-Åh, jaså, sa Dumbledore hjärtligt. Att ni pojkar skulle tänkas göra det hade jag väntat mig, men Miss Evans och du var väl som hund och katt sist jag träffade er, eller hur, Mr Potter?
-Det stämmer, professorn, sa Lily. Men det är inte riktigt som förut. Vi väntar faktiskt barn.
-Åh så trevligt! Var det inte möjligen det ni menade med ''inte riktigt i sitt bästa skick'' i ert brev?
James nickade. Nu kom han på att de kanske hade uttryckt sig lite konstigt...
-Nå, var har ni Mr Pettigrew då?
-Han ville inte gå med, sa Sirius lätt.
-Jaså, jaså, sa Dumbledore. Hursomhelst tänkte jag prata med er om hur vi på bästa sätt kunde hitta en tjänst som passar Miss Evans, nu när hon inte riktigt är i sitt bästa skick. Faktum är att jag har en utmärkt plats för dig – vi behöver nämligen en sekreterare i orden. Vad säger ni, Miss Evans? Låter det bra?
-Det låter jättebra! Sa Lily glatt.
-Då så, sa Dumbledore. Det är tänkt att du ska dokumentera vad som tas upp på följande möten och träffar. Jag har faktiskt lyckats fixa speciell utrustning för detta – här är tre stycken block med en Fenixfågel på framsidan, speciella för Fenixorden. Här är extrasnabba fjäderpennor, för att snabbt kunna antecka, och en minikopiator för att snabbt kunna flerdubbla antalet dokument om det behövs.
-Tack så mycket, professorn, sa Lily och tog emot sakerna.
-Ingen orsak. Nå, vi ses säkerligen mer i framtiden. Jag önskar er lycka till.
-Tack så mycket, sa vännerna och transfererade sig därifrån med ett poff.

18 aug, 2012 11:15

evut
Elev

Avatar


Kan du inte skriva på det första inlägget på vilken sida de andra kapitlena är? :3

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi1196.photobucket.com%2Falbums%2Faa411%2Ftudorrose4456%2Fcelebrateharrypotternm.gif http://acciophoenixwand.tumblr.com http://weheartit.com/evutosv WildHawthorn67 @ Pottermore evamatildaa @ instagram http://insta.devote.se

18 aug, 2012 11:17

Hermia
Elev

Avatar


Wonderful

Once a MADling, always a MADling

18 aug, 2012 11:18

Borttagen

Avatar


Super!!!

18 aug, 2012 11:24

Borttagen

Avatar


Jättebra!

18 aug, 2012 11:26

Borttagen

Avatar


Nu ska jag träna lite på koreografierna... här är en av danserna jag tränar:

http://www.youtube.com/watch?v=TA5lfvRoB58

Hon längre, lite mörkhårigare tjejen är min danstränare hon och hennes partners var bäst i Sverige i juniorklassen 2010. Hon har också tävlat i EM och VM, med Boogie Woogie (en annan dans) De på klippet var också med i Talang förra året, det var faktiskt jag som anmälde de dit Jag har sett numret live också och det är sjukt bra!
Jag har samma tränare i Rock'n'roll, men hon har aldrig tävlat i det.

Måste öva ;/ ska skicka ett till kapitel om en stund

18 aug, 2012 11:27

Borttagen

Avatar


BRAWSOME!!!!!!(vet du att det var i denna tråden jag kom på detXD)

18 aug, 2012 11:28

Borttagen

Avatar


Ohh ett helt nytt ord!!

18 aug, 2012 11:28

Borttagen

Avatar


Jepp*känner mig stolt*

18 aug, 2012 11:46

1 2 3 ... 27 28 29 ... 48 49 50

Forum > Fanfiction > Lily~James - Always and forever [SV]

Du får inte svara på den här tråden.