Den Klubbiga Klubben
Forum > Off Topic > Klubbar > Den Klubbiga Klubben
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag gör matte: A är en dum bokstav, det betyder att man påbörjar en ny lång uträkning. B är en okej bokstav. Det betyder att man är i mitten. C är en fin bokstav, det betyder att man har en kvar och sedan är man klar med de långa uträkningarna.
Jag: Okej, ett tall närmare slutet! Talet: 21 = 5y - 14 Jag: UGH! 'Dör i en hög* ![]()
4 feb, 2017 17:13 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Missy The Timelady: Jag gör matte: A är en dum bokstav, det betyder att man påbörjar en ny lång uträkning. B är en okej bokstav. Det betyder att man är i mitten. C är en fin bokstav, det betyder att man har en kvar och sedan är man klar med de långa uträkningarna. Jag: Okej, ett tall närmare slutet! Talet: 21 = 5y - 14 Jag: UGH! 'Dör i en hög* Talet är ju lätt! 21=5x7-14 4 feb, 2017 17:23 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Missy The Timelady: Jag gör matte: A är en dum bokstav, det betyder att man påbörjar en ny lång uträkning. B är en okej bokstav. Det betyder att man är i mitten. C är en fin bokstav, det betyder att man har en kvar och sedan är man klar med de långa uträkningarna. Jag: Okej, ett tall närmare slutet! Talet: 21 = 5y - 14 Jag: UGH! 'Dör i en hög* Talet är ju lätt! 21=5x7-14 Haha gillar bara inte då det står så, det irriterar mig xD ![]()
4 feb, 2017 17:25 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Missy The Timelady: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Missy The Timelady: Jag gör matte: A är en dum bokstav, det betyder att man påbörjar en ny lång uträkning. B är en okej bokstav. Det betyder att man är i mitten. C är en fin bokstav, det betyder att man har en kvar och sedan är man klar med de långa uträkningarna. Jag: Okej, ett tall närmare slutet! Talet: 21 = 5y - 14 Jag: UGH! 'Dör i en hög* Talet är ju lätt! 21=5x7-14 Haha gillar bara inte då det står så, det irriterar mig xD Det brukar också vara så för mig... innan jag visste om det så undrade jag hur någon kan lösa det talet xD 4 feb, 2017 17:26 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Missy The Timelady: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Missy The Timelady: Jag gör matte: A är en dum bokstav, det betyder att man påbörjar en ny lång uträkning. B är en okej bokstav. Det betyder att man är i mitten. C är en fin bokstav, det betyder att man har en kvar och sedan är man klar med de långa uträkningarna. Jag: Okej, ett tall närmare slutet! Talet: 21 = 5y - 14 Jag: UGH! 'Dör i en hög* Talet är ju lätt! 21=5x7-14 Haha gillar bara inte då det står så, det irriterar mig xD Det brukar också vara så för mig... innan jag visste om det så undrade jag hur någon kan lösa det talet xD xD brukar alltid skriva det åt 'rätt' håll, speciellt om jag är trött. föresten, det talet var på 'svår'... ![]()
4 feb, 2017 17:35 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Missy The Timelady: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Missy The Timelady: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Missy The Timelady: Jag gör matte: A är en dum bokstav, det betyder att man påbörjar en ny lång uträkning. B är en okej bokstav. Det betyder att man är i mitten. C är en fin bokstav, det betyder att man har en kvar och sedan är man klar med de långa uträkningarna. Jag: Okej, ett tall närmare slutet! Talet: 21 = 5y - 14 Jag: UGH! 'Dör i en hög* Talet är ju lätt! 21=5x7-14 Haha gillar bara inte då det står så, det irriterar mig xD Det brukar också vara så för mig... innan jag visste om det så undrade jag hur någon kan lösa det talet xD xD brukar alltid skriva det åt 'rätt' håll, speciellt om jag är trött. föresten, det talet var på 'svår'... Var det ett svårt tal? 4 feb, 2017 17:35 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Missy The Timelady: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Missy The Timelady: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Missy The Timelady: Jag gör matte: A är en dum bokstav, det betyder att man påbörjar en ny lång uträkning. B är en okej bokstav. Det betyder att man är i mitten. C är en fin bokstav, det betyder att man har en kvar och sedan är man klar med de långa uträkningarna. Jag: Okej, ett tall närmare slutet! Talet: 21 = 5y - 14 Jag: UGH! 'Dör i en hög* Talet är ju lätt! 21=5x7-14 Haha gillar bara inte då det står så, det irriterar mig xD Det brukar också vara så för mig... innan jag visste om det så undrade jag hur någon kan lösa det talet xD xD brukar alltid skriva det åt 'rätt' håll, speciellt om jag är trött. föresten, det talet var på 'svår'... Var det ett svårt tal? nepp... ![]()
4 feb, 2017 17:40 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
I bussen på väg hem från backen så fick min kompis en dålig låt på hjärnan så hon bad någon att sjunga! Jag började sjunga, ni vet den här låten: Det var en gång en liten fågel, ja en fågel, han bodde på landet och Roger hette han... Nu kan vi knappt sluta skratta!
4 feb, 2017 18:20 |
|
Borttagen
|
4 feb, 2017 19:16 |
|
Bokhyllan
Elev |
Skrivet av Emmi: Skrivet av Missy The Timelady: Jag gör matte: A är en dum bokstav, det betyder att man påbörjar en ny lång uträkning. B är en okej bokstav. Det betyder att man är i mitten. C är en fin bokstav, det betyder att man har en kvar och sedan är man klar med de långa uträkningarna. Jag: Okej, ett tall närmare slutet! Talet: 21 = 5y - 14 Jag: UGH! 'Dör i en hög* HÅLLER PÅ MEDSAMMA SKIT! 21 = 5y - 14 5y = -21 - 14 5y = -35 / 5 y= 5 (Sååå räknar vi iallafall och jag HATAR det!) Oj vad olika alla räknar, vi räknar såhär: 21 = 5y - 14 21 + 14 = 5y - 14 + 14 35 = 5y 35 / 5 = 5y / 5 7 = y I 6:an nästan avskydde jag algebra och ekvationer, eftersom jag inte fattade allt. Men nu, i 7:an, tycker jag faktiskt att det är lite kul för att jag har förstått!
5 feb, 2017 12:43 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen