Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 27766 27767 27768 ... 30034 30035 30036
Användare Inlägg
Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Pixelow:
Skrivet av Kintsugi:
Damn, så med anledning av quizarna nu och tidigare "gissa rummen" så känner jag för att försöka samla kunskap

Svara gärna här eller skicka uggla till mig så jag får socialiserat mig bättre med er alla. På svaren nedan behöver du inte vara specifik: smeknamn räcker, "bor i södra Sverige/xxx-län" räcker osv.

Vad heter du?
Hur gammal är du?
Var bor du? Bor du där du växte upp?
Har du syskon? Husdjur?
Framtidsdrömmar?
Vad gör du på fritiden?
Vad gör du på vinterlovet? sommarlovet? påsklovet?
Favoritglass från glassbilen som barn?
Favoritfilm?
Främsta förebild i din omgivning?
Vilken typ av lärare har varit din inspirationskälla och motivation genom åren?
Vilken typ av lärare har gett dig mardrömmar om ett skolämne?
Vilken grönsak avskydde du som barn?
Vad äter dina föräldrar idag som du absolut inte klarar av att äta?

Beskriv dig själv som 30åring:

Ska vi besvara dessa frågor? Jag fattar inte rikitgt x)


jaaaaa, do it Det blir så rörigt att försöka leta genom gamla trådar för att "lära känna alla" så skicka gärna en uggla med svar på frågorna så att jag "kommer ikapp igen" med vilka som är på mugglis idag. Det blir roligare i forumet om en har lite mer koll på individen tänker jag ^_^

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

6 jun, 2020 21:20

mitchan
Lärare

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Damn, så med anledning av quizarna nu och tidigare "gissa rummen" så känner jag för att försöka samla kunskap

Svara gärna här eller skicka uggla till mig så jag får socialiserat mig bättre med er alla. På svaren nedan behöver du inte vara specifik: smeknamn räcker, "bor i södra Sverige/xxx-län" räcker osv.
Vad heter du? mitchan/michelle!
Hur gammal är du? snart 25 :0
Var bor du? Bor du där du växte upp? bor utanför norrköping men bor also ibland hemma i jönköping där jag indeed växte upp
Har du syskon? Husdjur? har en bror, en syster, massor av fåglar, några katter, ett par hundar, och en och annan dammråtta
Framtidsdrömmar? ojoj galet många hahaha... alltid trott att jag vill typ jobba hemifrån, bo isolerat långt ute på landet, ha en källare eller nåt där jag bygger ihop skelett om nätterna som min främsta inkomst, och KANSKE also ha ett typ roadside curiosity-museum hemma hahah.. MEN har insett att jag gillar att ha ett jobb där jag träffar folk och utbildar om djur!! vill kanske jobba som djurlärare/djurvårdsinstruktör på naturbruksgymnasium? ska also jobba som djurbeteendekonsult (främst papegojinriktat men annat också) och vill fortsätta jobba säsong i djurpark... vill också fortfarande starta ett museum och bygga ihop skelett om nätterna....
Vad gör du på fritiden? c h i l l a r !!! är så trött så trött...
Vad gör du på vinterlovet? sommarlovet? påsklovet? det jag gör på vintern när jag inte jobbar i djurparken är att plugga papegojbeteende (och chilla)
Favoritglass från glassbilen som barn? sandwich, nogger, daimstrut!!
Favoritfilm? insert pretty much any romcom here.... har en lista över typ 180 av mina favoriter
Främsta förebild i din omgivning? typ alla coola smarta amazing papegojkonsulter i IAABC :'( ♥
Vilken typ av lärare har varit din inspirationskälla och motivation genom åren? HAHA asså historically har jag alltid gillat lärare som typ ger mig komplimanger och säger att jag är smart men i gymnasiet var jag ett stort fan av en av våra djurlärare för att hon var så passionerad och ENTUSIASTISK angående att lära ut om djur och djurparker och grejer!! hon är 100% anledningen till att jag nu är... well... passionerad och entusiastisk angående att lära ut om djur och djurparker hahah.... hade aldrig någonsin reflekterat över att djurparker ens existerade innan jag började plugga djurvård på gymnasiet och träffade henne :'
Vilken typ av lärare har gett dig mardrömmar om ett skolämne? har inget exempel på en viss typ, men kan ge en rolig anekdot istället: 2011 började jag gymnasiet första gången, på en skola jag egentligen inte ville gå på och ett program jag egentligen inte ville plugga, så jag visste hela tiden att jag skulle sluta efter en termin... därför tog jag inte skolan seriöst och skickade in VÄLDIGT QUESTIONABLE grejer till bland annat min engelskalärare (vi hade en uppgift där vi skulle typ skriva om oss själva på engelska och jag frågade några internetkompisar vad jag skulle skriva om, dom gav mig väldigt galna och askonstiga tips, sarkastiskt, men jag tog med allting pga.. skulle ju aldrig träffa den där engelskaläraren igen..) well - fast forward till 2013 när jag börjar på en annan gymnasieskola och TURNS OUT.... so did engelskaläraren från skolan jag gick på 2011.. och hon kom ihåg mig...............
Vilken grönsak avskydde du som barn? alltid ÄLSKAT typ alla grönsaker!!
Vad äter dina föräldrar idag som du absolut inte klarar av att äta? hahaha så mycket... främst: stuvade makaroner med falukorv... fyyy
Beskriv dig själv som 30åring: oj det är bara fem år kvar dit.. så... clearly rolig, cool, häftig, bäst, och kanske till och med liiite smartare än vad jag redan är nu...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FnCJQaRV.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi0.wp.com%2Fpunishedbacklog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F09%2Ftumblr_static_5t79fc1kntcssk8kgss4scg8g_640_v2.gif

6 jun, 2020 21:41

Leoney *
Elev

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Damn, så med anledning av quizarna nu och tidigare "gissa rummen" så känner jag för att försöka samla kunskap

Svara gärna här eller skicka uggla till mig så jag får socialiserat mig bättre med er alla. På svaren nedan behöver du inte vara specifik: smeknamn räcker, "bor i södra Sverige/xxx-län" räcker osv.


Vad heter du?
Leonora, men de flesta säger Leo!
Hur gammal är du?
14, född 2006
Var bor du? Bor du där du växte upp?
Jag bor i södra Skåne i närheten av ett samhälle där folk endast känner igen namnet för att Hasse Andersson nämnde det i en sång, men jag är född i Norrköping!
Har du syskon? Husdjur?
Jag har en två år yngre syster, en sju år yngre bror, tre katter, ett halvt dussin höns, två ponnyer och en hel del dammråttor
Framtidsdrömmar?
Skådis. Helt klart.
Vad gör du på fritiden?
Jag red fram tills för några dagar sedan, men har nu bestämt mig för att ta en paus och ska börja i en dramagrupp och börja spela piano till hösten
Vad gör du på vinterlovet? sommarlovet? påsklovet?
Sover, läser, kollar på film, pratar med folk, sover lite till.
Favoritglass från glassbilen som barn?
Jag bor mitt ute i ingenstans så glassbilen kom aldrig till oss... Men av glassar i allmänhet så har väl tiptop alltid gått hem
Favoritfilm?
The Hobbit - Battle of the Five Armies, helt klart superlätt val
Främsta förebild i din omgivning?
Pixelow Så jäkla cool du är.
Av släkt så älskar jag min moster (min gudmor), hon har gått igenom så förbannat mycket orättvist och att hon står på benen (eller ja, hon har brutit ett av benen så just nu står hon väl inte...) än idag är något jag beundrar henne för.
Vilken typ av lärare har varit din inspirationskälla och motivation genom åren?
Oj. Svår fråga Jag kan inte svara på den utan hoppas på bättre lärare på gymnasiet!
Vilken typ av lärare har gett dig mardrömmar om ett skolämne?
Min nuvarande SO-lärare, usch alltså, har tappat all respekt för henne.
Vilken grönsak avskydde du som barn?
Räknas alla olika typer av kål som grönsaker?
Vad äter dina föräldrar idag som du absolut inte klarar av att äta?
"Vuxenmat" - fortfarande kl (rödkål, brunkål, vitkål, brysselkål)

Beskriv dig själv som 30åring: En fakking awesome skådis (jk, won't happen, utan troligtvis kommer jag sitta vid nåt skrivbord och vara en tråkig vuxen, vilket jag inte vill)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F789aa187a2a4ae96aee91bb309369e19%2Ftumblr_olen66Ap511rfypuoo3_r1_540.gif Amicis

6 jun, 2020 21:54

Pixelow
Elev

Avatar


Kintsugi du frågade, jag svarar

Vad heter du?
Jag heter Astrid

Hur gammal är du?
14 år gammal

Var bor du? Bor du där du växte upp?
Jag bor i mitten av skåne och jag har alltid bott här

Har du syskon? Husdjur?
En tvillingsyster och en storebror samt tre katter

Framtidsdrömmar?
Jag vill åka tåg runt jorden och besöka Kyoto i Japan

Vad gör du på fritiden?
Spelar fotboll, hänger på mugglis och umgås med vänner

Vad gör du på vinterlovet? sommarlovet? påsklovet?
Åker skateboard på gatorna i byn mitt i natten
Annars gillar jag att chilla, träna, resa och gå på långa promenader i skogen

Favoritglass från glassbilen som barn?
Jag gillade de där strutarna med tuggummi i botten men kan inte minnas vad det hette...

Favoritfilm?
Eftersom att filmtaiseringen av Miss Peregrines Hem För Besynnerliga Barn inte var ett mästerver kan jag inte direkt säga den men... jag vet inte... jag gillar Spiderman så jag säger nog Spiderman Homecoming

Främsta förebild i din omgivning?
Min vän, hon är så väldigt cool att jag inte vet vad

Vilken typ av lärare har varit din inspirationskälla och motivation genom åren?
Den läraren som man kan prata med, som förstår en och som kan få en att skratta även fast man mår skit

Vilken typ av lärare har gett dig mardrömmar om ett skolämne?
Pia

Vilken grönsak avskydde du som barn?
Zukini? Jag vet inte riktigt, jag älskade grönaker och det gör jag fortfarande, jag var ett konstigt barn haha

Vad äter dina föräldrar idag som du absolut inte klarar av att äta?
Nötkött

Beskriv dig själv som 30åring:
Antingen en civilingenjör, advokat eller högstadielärare. Eller något HELT annat, jag har absolut ingen aning haha.

6 jun, 2020 22:03

SweeneyTodd
Elev

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Damn, så med anledning av quizarna nu och tidigare "gissa rummen" så känner jag för att försöka samla kunskap

Svara gärna här eller skicka uggla till mig så jag får socialiserat mig bättre med er alla.


Kan vara så att jag prokastinerar att skriva på hemtentan som ska in imorgon...

Vad heter du? Susanna

Hur gammal är du? Fyller 22

Var bor du? Utanför Halmstad

Bor du där du växte upp? Yup.

Har du syskon? Ja... 5st

Husdjur? Hunden Hedda, massa höns, och travaren Darcy

Framtidsdrömmar? Vill träffa the one... bo på landet, ha massa djur, jobba i närheten där jag bor. Få fortsätta göra det jag älskar. Få vara frisk och lycklig. Kanske barn, beror på vem man träffar =)

Vad gör du på fritiden? Rider, kör, sjunger, spelar orgel & piano. Tittar på B99... hänger här, Träffar mina vänner, käkar mat... inser att jag borde skaffa mig ett liv?

Vad gör du på vinterlovet? Sitter uppe halva natten, sover, tittar serier, filmer, äter mat & godis, sjunger och går i kyrkan.

sommarlovet? Denna sommaren kommer jag först göra 4 veckors praktik som prästaspirant. Sen jobbar jag som guide och musiker i kyrkan resten av sommaren.
Övrig tid spenderas med vänner, vid sjön och i sommarhagen med min häst.

påsklovet? Är uppe halva natten, pluggar, käkar, hänger med vänner, rider, fastan avslutas så party. Kyrkan etc.
Favoritglass från glassbilen som barn? Hade aldrig tillräckligt med pengar jag och min kompis så tanten i huset bredvid brukade alltid köpa glass till sig och bjuda oss på vars en. ♥

Favoritfilm? Notting Hill, The Holiday, The Intern, Love Actually, Sister Act, Legally Blonde, Pretty Woman... anything Rom/com really... hehe

Främsta förebild i din omgivning? Oj... det finns ett par stycken...

Vilken typ av lärare har varit din inspirationskälla och motivation genom åren? Har haft några riktigt fantastiska lärare under skoltiden men de absolut bästa lärarna jag någonsin haft var under gymnasiet. De motiverade mig och inspirerade mig under en tid jag mådde så dåligt och egentligen inte orkade mer. Jag har dem att tacka för mycket. Genuint fina människor som dessutom var helt fantastiska pedagoger!

Vilken typ av lärare har gett dig mardrömmar om ett skolämne?

Hade en lärarpraktikant som skulle hjälpa mig med ett geografiprov i 6:an och så fort min ordinarie lärare gick satt han och sa att jag var dum i huvudet som inte fattade etc. efter det hade jag sån ångest varje gång geografi var på kartan (PUN INTENDED).
Dessutom hade jag några riktigt hemska svensklärare med undantag från en.
Hade också en hemsk NO-lärare, slöjdlärare och en riktigt sliskig samhällslärare... alla gav mig mardrömmar inför prov och betygsättning...
De kunde lätt ha gett Snape a run for his money... just saying

Vilken grönsak avskydde du som barn?
Vilka grönsaker avskydde jag inte? Morot, gurka, tomat. That's it, allt annat var äckligt för lilla Susanna.

Vad äter dina föräldrar idag som du absolut inte klarar av att äta? Kaviar, mögelost, fisk, färskost etc.

Beskriv dig själv som 30åring: Förhoppningsvis gift (Kan vi alla be om ett mirakel?) förmodligen with a woman but hey who knows. Färdig präst. Förhoppningsvis frisk, pigg, glad och med massa nya livserfarenheter. Hoppas jag fortfarande har mina vänner omkring mig och att jag bor någonstans på landet och har massa hästar & hundar.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fed27ae562c52fd7eca385f92b7b0db6d%2Ftumblr_ojo6qwk9gl1tld2y0o1_400.gifv https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fff022dce12e4921edace604c3c2210cb%2Ftumblr_pr574rdaE01r4xg82o1_r1_540.gif

6 jun, 2020 22:08

Leoney *
Elev

Avatar

+2


alltså mugglis de senaste veckorna - shit vad kul att "lära känna" allihop - inte bara elever utan staff också!! ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F789aa187a2a4ae96aee91bb309369e19%2Ftumblr_olen66Ap511rfypuoo3_r1_540.gif Amicis

6 jun, 2020 22:11

Newt's Niffler
Elev

Avatar


Skrivet av Leoney *:
alltså mugglis de senaste veckorna - shit vad kul att "lära känna" allihop - inte bara elever utan staff också!! ♥

Jag håller med, har lärt känna så många nya här på senaste tiden, och fått lära mig nya saker om folk jag har trott jag kände ganska bra

6 jun, 2020 22:13

Leoney *
Elev

Avatar


Skrivet av Newt's Niffler:
Skrivet av Leoney *:
alltså mugglis de senaste veckorna - shit vad kul att "lära känna" allihop - inte bara elever utan staff också!! ♥

Jag håller med, har lärt känna så många nya här på senaste tiden, och fått lära mig nya saker om folk jag har trott jag kände ganska bra
varför ska ens tummar alltid ta slut?!?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F789aa187a2a4ae96aee91bb309369e19%2Ftumblr_olen66Ap511rfypuoo3_r1_540.gif Amicis

6 jun, 2020 22:14

Emmi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Damn, så med anledning av quizarna nu och tidigare "gissa rummen" så känner jag för att försöka samla kunskap

Svara gärna här eller skicka uggla till mig så jag får socialiserat mig bättre med er alla. På svaren nedan behöver du inte vara specifik: smeknamn räcker, "bor i södra Sverige/xxx-län" räcker osv.

Vad heter du?
Hur gammal är du?
Var bor du? Bor du där du växte upp?
Har du syskon? Husdjur?
Framtidsdrömmar?
Vad gör du på fritiden?
Vad gör du på vinterlovet? sommarlovet? påsklovet?
Favoritglass från glassbilen som barn?
Favoritfilm?
Främsta förebild i din omgivning?
Vilken typ av lärare har varit din inspirationskälla och motivation genom åren?
Vilken typ av lärare har gett dig mardrömmar om ett skolämne?
Vilken grönsak avskydde du som barn?
Vad äter dina föräldrar idag som du absolut inte klarar av att äta?

Beskriv dig själv som 30åring:
meh! gör mitt quiz först <img src="images/smilies/icon_wink.gif" alt="" />

Vad heter du? kalla mej emmi
Hur gammal är du? 17, såååå snart 18..
Var bor du? Bor du där du växte upp? jag bor i lilllund, jag har bott där sedan jag va 3!
Har du syskon? Husdjur? syster och en katt!
Framtidsdrömmar? allt för många och allt för stora
Vad gör du på fritiden? öh FRITID?
Vad gör du på vinterlovet? sommarlovet? påsklovet? ööh lov?
Favoritglass från glassbilen som barn? GLASSBILEN KOM INTE TILL OSS #ärrad
Favoritfilm? hmm.. Jag gillar blended..
Främsta förebild i din omgivning? oj.. det finns så många grymma människor
Vilken typ av lärare har varit din inspirationskälla och motivation genom åren? nja inte direkt, det finns de som sticker ut, ja. men ingen som WOW..
Vilken typ av lärare har gett dig mardrömmar om ett skolämne? hahah oh.. men nä inte kanske direkt? högstadie religionsläraren var ganska radikal men inte annars!
Vilken grönsak avskydde du som barn? MINIMAJS!!!
Vad äter dina föräldrar idag som du absolut inte klarar av att äta? hostmedicin

Beskriv dig själv som 30åring: damn, var ska vi börja? givetvis coolare är mitchan, eventuellt lite vimsigare åxå men definitivt högre nivå (jag älskar dej micthan!)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

6 jun, 2020 22:31

Idiz
Elev

Avatar


Konfirmerar mig imorgon... Är så nervös asså men ska bli sjukt kul. Tråkigt dock att det är slut sen, har varit jättekul!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F3b%2Fc6%2Fce%2F3bc6cef94f4061d877465b9677660ffb.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fc.tenor.com%2FF4SGslYC-9gAAAAC%2Fdamon-salvatore-tvd.gif

6 jun, 2020 22:41

1 2 3 ... 27766 27767 27768 ... 30034 30035 30036

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.