Den Klubbiga Klubben
Forum > Off Topic > Klubbar > Den Klubbiga Klubben
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
bottleofelixfelicis
Elev |
Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Emmi: Firar man inte det genom att sätta två ljus i fönstret? Det säger min mamma att man göt och vi ska nog göra det när hon kommer hem. Min mamma har de senaste åren berättat och fixat finska traditionsgrejor. Som de äckliga julstjärnorna eller de jobbigt mättande chokladäggen till påsk. Vad kan ha hänt med mamma? ingen i familjen eller släkten är ens från finland! Idag fyller Finland 99 : ) Vi börjar ju komma ikapp Sverige.. Eller hur var det nu igen xD.. Varför kunde vi inte bara fortsatt höra till Sverige så skulle vi firat 800 år tillsammans med Sverige snart juu! Jaa man har två vitblåa ljus i fönstret. Men har man verkligen inte julstjärnor eller påskägg i sverige? Julstjärnor är typ bästa med julen, och om du menar att påskäggen är mingnon ägg alltså de som bara är av choko så de smakar ju bara nutella
6 dec, 2016 17:27 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
Skrivet av bottleofelixfelicis: Nej vi har varken såna där julstjärnor som man bakar i finland. de äggwn jag menar är chokladägg som typ är innuti riktiga äggskal.Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Emmi: Firar man inte det genom att sätta två ljus i fönstret? Det säger min mamma att man göt och vi ska nog göra det när hon kommer hem. Min mamma har de senaste åren berättat och fixat finska traditionsgrejor. Som de äckliga julstjärnorna eller de jobbigt mättande chokladäggen till påsk. Vad kan ha hänt med mamma? ingen i familjen eller släkten är ens från finland! Idag fyller Finland 99 : ) Vi börjar ju komma ikapp Sverige.. Eller hur var det nu igen xD.. Varför kunde vi inte bara fortsatt höra till Sverige så skulle vi firat 800 år tillsammans med Sverige snart juu! Jaa man har två vitblåa ljus i fönstret. Men har man verkligen inte julstjärnor eller påskägg i sverige? Julstjärnor är typ bästa med julen, och om du menar att påskäggen är mingnon ägg alltså de som bara är av choko så de smakar ju bara nutella 6 dec, 2016 17:55 |
|
Emmi
Prefekt |
Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av bottleofelixfelicis: Nej vi har varken såna där julstjärnor som man bakar i finland. de äggwn jag menar är chokladägg som typ är innuti riktiga äggskal. Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Emmi: Firar man inte det genom att sätta två ljus i fönstret? Det säger min mamma att man göt och vi ska nog göra det när hon kommer hem. Min mamma har de senaste åren berättat och fixat finska traditionsgrejor. Som de äckliga julstjärnorna eller de jobbigt mättande chokladäggen till påsk. Vad kan ha hänt med mamma? ingen i familjen eller släkten är ens från finland! Idag fyller Finland 99 : ) Vi börjar ju komma ikapp Sverige.. Eller hur var det nu igen xD.. Varför kunde vi inte bara fortsatt höra till Sverige så skulle vi firat 800 år tillsammans med Sverige snart juu! Jaa man har två vitblåa ljus i fönstret. Men har man verkligen inte julstjärnor eller påskägg i sverige? Julstjärnor är typ bästa med julen, och om du menar att påskäggen är mingnon ägg alltså de som bara är av choko så de smakar ju bara nutella Jupp det är mignon ägg som du har, de räcker typ i en månad xD Vad har ni för julstjärnor då för de vi har är seriöst BÄST!
6 dec, 2016 18:29 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
Skrivet av Emmi: Jag tror att det är samma! bara att vi har olika åsikter om dem.Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av bottleofelixfelicis: Nej vi har varken såna där julstjärnor som man bakar i finland. de äggwn jag menar är chokladägg som typ är innuti riktiga äggskal. Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Emmi: Firar man inte det genom att sätta två ljus i fönstret? Det säger min mamma att man göt och vi ska nog göra det när hon kommer hem. Min mamma har de senaste åren berättat och fixat finska traditionsgrejor. Som de äckliga julstjärnorna eller de jobbigt mättande chokladäggen till påsk. Vad kan ha hänt med mamma? ingen i familjen eller släkten är ens från finland! Idag fyller Finland 99 : ) Vi börjar ju komma ikapp Sverige.. Eller hur var det nu igen xD.. Varför kunde vi inte bara fortsatt höra till Sverige så skulle vi firat 800 år tillsammans med Sverige snart juu! Jaa man har två vitblåa ljus i fönstret. Men har man verkligen inte julstjärnor eller påskägg i sverige? Julstjärnor är typ bästa med julen, och om du menar att påskäggen är mingnon ägg alltså de som bara är av choko så de smakar ju bara nutella Jupp det är mignon ägg som du har, de räcker typ i en månad xD Vad har ni för julstjärnor då för de vi har är seriöst BÄST! 6 dec, 2016 18:31 |
|
Emmi
Prefekt |
Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Emmi: Jag tror att det är samma! bara att vi har olika åsikter om dem. Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av bottleofelixfelicis: Nej vi har varken såna där julstjärnor som man bakar i finland. de äggwn jag menar är chokladägg som typ är innuti riktiga äggskal. Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Emmi: Firar man inte det genom att sätta två ljus i fönstret? Det säger min mamma att man göt och vi ska nog göra det när hon kommer hem. Min mamma har de senaste åren berättat och fixat finska traditionsgrejor. Som de äckliga julstjärnorna eller de jobbigt mättande chokladäggen till påsk. Vad kan ha hänt med mamma? ingen i familjen eller släkten är ens från finland! Idag fyller Finland 99 : ) Vi börjar ju komma ikapp Sverige.. Eller hur var det nu igen xD.. Varför kunde vi inte bara fortsatt höra till Sverige så skulle vi firat 800 år tillsammans med Sverige snart juu! Jaa man har två vitblåa ljus i fönstret. Men har man verkligen inte julstjärnor eller påskägg i sverige? Julstjärnor är typ bästa med julen, och om du menar att påskäggen är mingnon ägg alltså de som bara är av choko så de smakar ju bara nutella Jupp det är mignon ägg som du har, de räcker typ i en månad xD Vad har ni för julstjärnor då för de vi har är seriöst BÄST! Är det smördeg ni använder?
6 dec, 2016 19:23 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
Skrivet av Emmi: Tror detSkrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Emmi: Jag tror att det är samma! bara att vi har olika åsikter om dem. Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av bottleofelixfelicis: Nej vi har varken såna där julstjärnor som man bakar i finland. de äggwn jag menar är chokladägg som typ är innuti riktiga äggskal. Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Emmi: Firar man inte det genom att sätta två ljus i fönstret? Det säger min mamma att man göt och vi ska nog göra det när hon kommer hem. Min mamma har de senaste åren berättat och fixat finska traditionsgrejor. Som de äckliga julstjärnorna eller de jobbigt mättande chokladäggen till påsk. Vad kan ha hänt med mamma? ingen i familjen eller släkten är ens från finland! Idag fyller Finland 99 : ) Vi börjar ju komma ikapp Sverige.. Eller hur var det nu igen xD.. Varför kunde vi inte bara fortsatt höra till Sverige så skulle vi firat 800 år tillsammans med Sverige snart juu! Jaa man har två vitblåa ljus i fönstret. Men har man verkligen inte julstjärnor eller påskägg i sverige? Julstjärnor är typ bästa med julen, och om du menar att påskäggen är mingnon ägg alltså de som bara är av choko så de smakar ju bara nutella Jupp det är mignon ägg som du har, de räcker typ i en månad xD Vad har ni för julstjärnor då för de vi har är seriöst BÄST! Är det smördeg ni använder? 6 dec, 2016 19:44 |
|
Emmi
Prefekt |
Detta kan komma lute random men vill någon vara med på en utmaning? xD (Citera här isåfall så ka jag skicka det på uggla eller så kan jag lägga det i tråden här xD) Det är eng utmaning som min klass och jag kom på vi skulle fråga svenskar xD
8 dec, 2016 16:10 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Skrivet av Emmi: Detta kan komma lute random men vill någon vara med på en utmaning? xD (Citera här isåfall så ka jag skicka det på uggla eller så kan jag lägga det i tråden här xD) Det är eng utmaning som min klass och jag kom på vi skulle fråga svenskar xD Kanske kan pröva... även om jag kanske inte är bäst på Engelska... ![]()
8 dec, 2016 16:13 |
|
bottleofelixfelicis
Elev |
Skrivet av Emmi: Detta kan komma lute random men vill någon vara med på en utmaning? xD (Citera här isåfall så ka jag skicka det på uggla eller så kan jag lägga det i tråden här xD) Det är eng utmaning som min klass och jag kom på vi skulle fråga svenskar xD Jaag!! Spoiler: Tryck här för att visa!
8 dec, 2016 16:51 |
|
HermioneHäst
Elev |
Skrivet av Emmi: Detta kan komma lute random men vill någon vara med på en utmaning? xD (Citera här isåfall så ka jag skicka det på uggla eller så kan jag lägga det i tråden här xD) Det är eng utmaning som min klass och jag kom på vi skulle fråga svenskar xD Det beror på vad det är för utmaning...
8 dec, 2016 16:58 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen