Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

I can´t forget...

Forum > Fanfiction > I can´t forget...

1 2 3 ... 25 26 27
Användare Inlägg
jullanbrullan19
Elev

Avatar


Kapitel 27

En rysning spred sig över min nacke. Vad kunde vänta mig? Svävade mitt liv i fara?
"Jag har aldrig sett på maken..." Började Trelawny. Hon kunde inte släppa sin blick ur min kopp. Jag trodde hon skulle ha en säker blick, vara säker på vad hon såg men det enda jag kunde se i hennes blick var osäkerhet. Visste hon inte vad hon såg framför sig?
Detta gjorde mej bara mer närvös.
"Hermoine...." Hon lät hennes blick titta oroligt på mej.
"Jag ser ingenting i din kopp..."
Var det farligt? Hade jag ingen framtid? Eller var mitt förflutna bara svår att spå?
"Vad betyder det?"
"Det betyder att just nu är ditt förflutna i dina egna händer. Det är du som väljer vägen"

Efter lektionen satte jag mej ner och grubblade över vad jag just fått höra. Måste jag göra något speciellt för att få ett förflutna?
"Hermione?" Ginny väckte mej ut ur mina tankar.
"Vad var det som var så speciellt i din kopp? Vad var det Professor Trelawny var så förtvivlad över?"
"Inget speciellt. Eller jag tror inte det heller" Ginny vart mer avslappnad av lättnad i sin min men lät mej fortsätta.
"Hon kunde inte spå in i mitt förflutna. Hon sa till mej att jag just nu valde mina egna vägar. Det kan väl vara bra va? Eller?"
"Kanske det...Men det försvinner antagligen snart. Inget att oroa sej över".


På lunchen fick vi viktig information. Julbalen var snart och alla behövde medela sina föreldrar angående kostymer. Jag hoppas mamma skickar mej en fin klänning. Man vill ju inte se ful ut framför Draco....
Jag trodde att jag hade kommit över honom en aning, men ärligt talat kan jag inte. Det e väldigt svårt. Jag menar: det kommer ju försvinna, men inte på ett tag.
Med en bal i huvudet kunde jag nog glömma honom lite....hoppas jag....

23 september <3

20 aug, 2012 21:25

Jullan
Elev

Avatar


Jättebra!!

27 aug, 2012 16:05

Safe
Elev

Avatar


meeer

Duellera med mig..<3

27 aug, 2012 20:49

jullanbrullan19
Elev

Avatar


Kapitel 28

Idag var dagen alla väntat på: Balen.
Mamma hade skickat mig en klänning igår som såg helt okej ut faktiskt. Jag hoppas bara att den skulle hjälpa mej att imponera på Draco....
Jag hade ännu ingen dejt...Visserligen hade ca. 5 killar frågat mej, men ingen av dom var Draco... Skulle han nånsin fråga?
När jag insåg att det var försent så gick jag istället med Neville, den första som frågade mej och som fortfarande var ledig.
Det var en timme kvar och jag hade fortfarande inte fixat i ordning mej, så jag kutade upp till sovsalen och tog en snabb, varm dusch. Ginny stod utanför och bankade på badrums dörren, vilket gjorde mej ännu mer stressad.
Efter att jag duschat satt jag in locktången i vägguttaget och sminkade mig så länge medans jag väntade på att den skulle bli varm. Min sminkväska var stor och jag hade fullt med smink där i, även fast jag nästan aldrig använde något av det. Det brukade mest bli till fester eller balar som jag använde lite av det. Därför var det alltid svårt för mig att välja smink varje gång jag öppnade sminkväskan eftersom jag aldrig visste vad som fanns i.
Efter mycket svåra beslut över vilket smink jag skulle ha bestämde jag mig äntlige för ett rosa läppglans, rosa rouge, ljusblå ögonskugga och maskara. Det skulle matcha min klänning!
Efter att jag sminkat och lockat mej tog jag fram klänningen ur kartongen som mamma skickat.
Klänningen var lång och räckte enda ner till golvet. Den var ljusrosa och såg nästan ut som en prinsessklänning. Jag kommer nog sticka ut ganska mycket, men på ett bra sett. Det märktes att mamma lagt ner nästan hela året på att hitta den perfekta klänningen och här var den, mitt framför min näsa. Den blev bara vackrare och vackrare ju mer man såg på den. Jag tog på mej den försiktigt och tittade mej i spegeln. Jag såg fantastisk ut! Jag vred och vände mej i spegeln. Och när Ginny kom ut ur badrummet vart det tyst....iallafall tills ett stort glädjeskrik bröt tystnaden.
"HERMIONEEE!!!! AAAAAAAAA!!!! Å HERRE GUD!! SÅ VACKER!! AAA!!! JAG SVÄR ATT DRACO KOMMER SMÄLTA NÄR HAN SER DEJ!!!"
Jag log stort och vände mej om.
"Tack Ginny! Men låt oss inte tänka mer på Draco. Det är ju Neville jag ska gå med! Han e min dejt!" Ja, jag erkänner. Jag kommer tänka på Draco lite vare sej jag vill eller inte. Men denna kväll ska det inte handla om Draco. Jag ska ha kul och njuta denna kväll och inte behöva tänka på Draco och Pancy som sitter och hånglar inne på toaletterna. Det ska inte komma i vägen för mig!
Klockan slog 6 och alla elever samlades inne i stora salen. Alla såg underbara ut. Först höll professor Dumledore tal, vilket inte var så kul. Nästan alla elever tittade på mej genom hela talet, vilket inte var så bekvämt. Var jag verkligen så vacker? Tanken fick mej att le inombords.
"Och eftersom jag ser att ni elever inte kan hålla er för som väntar går jag rakt på sak. Draco! Varsågod! kom upp på scen!"
Jag tittade häpet på scen när Draco gick upp.
"testar, testar!" sa han medan han slog på mikrofonen.
Sen vart det en tyst minut tills han tog mod till sig och började äntligen att prata.
"Jag vet att det här kommer lite sent men....Hermione, vill du gå på denna bal med mig?"

23 september <3

2 sep, 2012 11:46

Safe
Elev

Avatar


Såå sött♥

Duellera med mig..<3

2 sep, 2012 13:02

jullanbrullan19
Elev

Avatar


Vill få några mer som läser innan jag lägger ut ett nytt kapitel

23 september <3

7 sep, 2012 17:02

Jullan
Elev

Avatar


Jättebra Julia!

26 sep, 2012 15:33

1 2 3 ... 25 26 27

Forum > Fanfiction > I can´t forget...

Du får inte svara på den här tråden.