Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 26 27 28 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


När vi var framme vinkade hon av oss.
"Ha det så bra nu" sa Lilly och kramade om oss. En glädjetår rullade ner för hennes kind. Jag log mot henne medan vi gick mot skolan.
"Mamma är lite..."
"Känslig?" flinade jag, Jack nickade. Jag skrattade och vi gick mot ingången.
"Biljetter" sa mannen i dörren.
"Va?" frågade Jack. "Måste man ha biljetter?"
"Jag tar det här.." sa jag och gick fram till mannen. "Lyssna här, jag är kapten i cheerleadinglaget, släpp in mig nu" sa jag men mannen skakade på huvudet.
"Tyvärr stumpan" flinade han.
"Nu du!" skrek jag och gick mot honom.
Jack tog armen om mig och backade.
"Tack, tack Kim, det räcker" sa han och gick fram till mannen och sa något. Mannen flinade och öppnade dörren åt oss. När vi kom in stannade jag Jack.
"Vad var det där?"
"Ja... Vi kan kalla det 'The Jack-Factor', med andra ord, alla älskar Jack" sa han.
"VA?! Den där snubben är ju typ den tjurigaste i hela skolan... Var fick du den ifrån..?" frågade jag och tittade ner på ett glas han hade i handen. Han tittade förvirrat upp och en kille med bål vinkade glatt åt honom.
"Åhh. Ge mig den.." sa jag och tog bålen och gick in i jumpasalen där balen var. Han gick flinande efter och tog min hand.

that's all I got to say

26 dec, 2013 12:31

Borttagen

Avatar



Jag tittade efter bilen och skymtade Jack och Kim innanför bilrutan. Jag log för mig själv, och fortsatte att gå.
Jag öppnade dörren till vår lägenhet och gick in. Jag tog av mig skorna och jackan och gick sedan in till mitt rum.
Jag gick till garderoben och tog fram en vit t-shirt med ett supermärke på och ett par långa tunna pyjamasbyxor (BILD NEDAN) Jag satte sedan upp håret i två högtofsar och gick ut ur rummet. Jag gjorde en kopp hallonte och gick sedan in till vardagsrummet med min mobil i handen. När jag suttit på tv:n plingade mobilen till, jag tog upp den och kollade på rutan där det stod:
'hej, vad gör du?' hade Colin skrivit. Ja, jag har hans nummer... Jag ignorerade texten och fortsatte att titta på tv:n. Efter ett tag kom ett nytt meddelande,
'Ärre ngn hemma?' från Colin, såklart.
Jag suckade och la mobilen under kudden för att de inte skulle låta.
Jag la mig ner i soffan med huvudet mot kudden och hörde ett till pling.
'Jag öppnar dörren' från Colin. Efter någon minut hörde jag ett till pling. 'Jag är utanför...'
Jag tittade ut genom fönstret och fick ögonkontakt med honom. Han flinade och skrev något på mobilen.
Jag tittade ner på den när den plingade till och såg att han hade skickat det.
'svara för fan.'
Jag gick sakta och öppnade dörren.
"Sov du eller?" frågade han och gick in. Jag rynkade på näsan.
"Nej, men jag låtsades." flinade jag tillbaka och han tog av sig skorna.
Jag gick in till vardagsrummet och satte mig på soffan. Colin följde efter och tittade sig omkring i huset.
"Hur många bor i den här lägenheten?" frågade han och flinade mot mig.
"Två." svarade jag kort.
"...Vilka?..." sa han och höjde på ögonbrynen. Jag log mot honom.
"Nu blev du lite avundsjuk va? Det är Kim." flinade jag och lipade. "förresten, varför är du här?" frågade jag och han satte sig ner.
"Jag ville hänga med någon... och du verkade vara den ända som inte skulle på balen.." jag nickade långsamt och tog en klunk av mitt te.
Sedan ställde jag mig upp.
"Gillar du sagan om ringen?" frågade jag och log.
"Ja, klart jag gör. Alla andra filmer har så jäkla dåliga skådespelare och effekter." flinade han och jag nickade instämmande. Jag satte på första filmen och satte mig ner bredvid honom i soffan.
Efter ett tag kände jag hur ögonlocken blev tunga och jag halvlåg i soffan med huvudet i Colins knä. Han började pilla med mitt hår och jag kände hur allt mörknade och jag somnade snabbt.
När jag vaknade sov Colin också med huvudet mot armstödet på soffan och handen vilade fortfarande vid mitt hår.
Jag reste mig genast upp när jag förstod att jag låg i hans knä. Jag gick in till köket och tog fram knivar och gafflar till maten medan Colin sov.

tröja:

Byxor:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcSUPsZu5EQyQw9193QqgzKjWanySU6gWiqJaYqcFB-RffX4TZnIsg

26 dec, 2013 17:08

Kola
Elev

Avatar


Jack och jag dansade, men det var tråkigt.
"Kan de inte sätta på något man faktiskt kan röra sig till?" suckade jag och gick bort mot DJ:en. Jack följde efter och jag bad honom spela något man faktiskt kunde dansa till. Han nickade och vi gick bort mot bålen.
"Hrmmm Kim" hörde jag bakifrån. Jag vände mig och fick se Gracie.
"Hrmmm Gracie" svarade jag och Jack tog min hand.
"Kim.." mumlade han och jag suckade. Plötsligt, sattes en låt på. (Om du är ett Kickin It fan vet du vilken låt, och hur jag dansar... Sök bara på "This is my Jam - Kickin It" på Youtube)
"OH YEAH, THIS IS MY JAAAM!" ropade jag och började dansa sjukt bra. Eller.. Typ. De flesta stannade och stirrade på mig som om jag var galen.

När vi hade dansat gick vi till bålen och tog varsitt glas. Eller ja, skolan var väldigt lata, de orkade inte diska så vi fick plastmuggar. När balen var slut gick vi hem.
"Mamma kan inte hämta oss" sa Jack när han hade pratat klart i mobilen.
"Det är lugnt, vi går" sa jag och tog hans hand. Vi gick ganska länge, det tog säkert en halvtimma. När vi var framme vid min lägenhet stannade vi.
"Tack för ikväll, jag hade roligt" sa jag och log. Han log tillbaka och kom närmare. Han kysste mig lätt på munnen.
"Samma här" flinade han när vände sig om för att gå. Jag vinkade och gick in i hallen och tog av mig mina skor. Fötterna värkte eftersom jag hade dansat i mer än två timmar. Jag tog av mig mina örhängen och tog med allt upp på mitt rum. Jag tog av mig kläderna och la undan allt och tog på mig ett par grå pujamasshorts med ett vitt snöre och ett vitt linne. Jag gick in på toan och tog bort sminket och satte upp håret i en tofs. Sen gick jag nerför trappan och såg Mika stå med gaffel och kniv vid en kille. Det var Colin!
"Mika! Vafan gör du?!" skrek jag och gick in i vardagsrummet och Colin reste sig sömnigt. Mika tittade på mig med en förvånad blick.
"Vad gör du med kniven...?" frågade jag anklagande men såg sen att det stod två pizzor på soffbordet. "Åh.. Eh, förlåt" sa jag snabbt och gick in i köket. Jag öppnade kylen och tog fram en matlåda med spagetti och köttfärsås och tog med mig den upp på mitt rum. Jag satte mig vid datorn och öppnade upp min mejl. Vi hade tydligen en matteläxa till imorgon, som man skulle göra på datorn. Jag tog upp mobilen och smsade Milton.
*Skicka en bild på matteläxan* skrev jag till honom. Jag gick in på Youtube och kollade på olika videoklipp när han svarade.
*Men jag har redan gjort den*
*Exakt därför* svarade jag och fick en bild.
*Dina föräldrar skulle inte gilla att du fuskade...* skrev han. Jag svarade inte utan tog fram bilden han skickat. Jag skrev av alla tal och skickade de till Mrs Redbird, matteläraren.

that's all I got to say

26 dec, 2013 17:42

Borttagen

Avatar



Jag tittade förvånat på Kim när hon gick därifrån.
"Hon trodde att du skulle mörda mig." flinade Colin och tittade på pizzan.
"Jag fattade det." log jag och satte mig i soffan bredvid Colin.
"Är den här god?" frågade han och viftade med en bit ut av pizzan framför ögonen på mig. Jag skrattade till.
"Nej, den är skit äcklig. Det är därför jag köpte den." flinade jag och han lipade. Jag lipade snabbt tillbaka och ställde mig upp igen.
"Vill du se andra delen av första?" frågade jag han och han nickade.
"Klart jag vill." svarade han och jag satte på filmen.

26 dec, 2013 17:53

Kola
Elev

Avatar


När jag var klar med datorn stängde jag av den och gick in i duschen. Jag duschade och gjorde an låg ganska slarvig fläta. När jag var klar och hade bytt om till min pyjamas gick jag ner till köket. Jag öppnade skåpet och tog fram en röd kopp med vita prickar på. Jag kokade lite vatten och gjorde en kopp te och gick sedan in i vardagsrummet och satte mig bredvid Mika.

that's all I got to say

27 dec, 2013 13:38

Borttagen

Avatar



Colin smakade på pizzan.
"Har du aldrig ätit pizza förut eller?" Frågade jag och flinade.
"Jodå, det är klart jag har. Men jag brukar aldrig ta en vanlig vesuvio!" sa Colin och log. Jag nickade
"Du är ju konstig" sa jag och tog en tugga av mon pizza bit.
"Tack, jag försöker." svarade Colin. Jag skrattade till när Kim kom in i rummet och satte sig bredvid mig. "Hejsan" sa hon och kröp ihop med te koppen i handen.

27 dec, 2013 13:48

Kola
Elev

Avatar


De tittade på andra delen av sagan om ringen. Jag skakade på huvudet, seriöst, det enda Mika gjorde va ju att titta på tv... Fast nu har hon ju i alla fall någon att titta med. Jag kom och tänka på tidigare då någon kille hade ringt och frågat efter Mika.
"Colin, ringde du hit förut?" Frågade jag honom och ställde tekoppen på soffbordet. Han nickade sakta men vände sig inte om utan tittade vidare på filmen. Mika tittade på mig.
"Vem ville han prata med?"
"Dig" Svarade han och Mika vände sig mot honom.
"Så... Vad ville du?" Frågade hon och Colin vände sig mot henne.
"Bara undra om du var hemma" flinade han och återgick till sin pizza. Jag log åt de, kan de inte bara erkänna att de gillar varandra? Jag tog min tekopp och reste mig.
"Jag tror jag går och lägger mig, klockan är ju faktiskt redan halv elva" sa jag och gick in i köket och hällde ut det sista som fanns kvar i koppen. Jag gick in på toan och borstade tänderna och gick sedan in på mitt rum. Jag drog ner rullgardinen och la mig i sängen med mobilen i handen. Jag hade fått ett SMS av Jack. *Kommer du på min match imorgon? Ska slåss mot Black Dragon dojon...* jag svarade snabbt *Såklart! And go kick that cheaters butt* svarade jag, eftersom han skulle slåss mot Frank. Hur gammal var egentligen Frank? Hans ser ut som typ arton och han har körkort... En sak är säker; han har fått gått om MÅNGA klasser...

that's all I got to say

27 dec, 2013 14:01

Borttagen

Avatar



Vi satt i tystnad och tittade på filmen medan vi hörde Kim hålla på i köket. När hon hade gått in på sitt rum vände jag mig mot Colin.
"Okej, Kim är borta, vad ville du egentligen när du ringde?" fråga jag.
"Näe..." sa han och jag såg att han blev röd i ansiktet. Jag nickade och vände mig mot tv:n igen. Filmen fortsatte och klockan blev tjugo över elva när Colin reste sig upp.
"Jag måste nog sticka nu.." sa han och gick mot fönstret och tog upp sina skor som han hade lagt där. Jag nickade och följde med honom mot hallen.
"Ja, vi ses väl imorgon på matchen va?" frågade jag.
"Ja, tror det. Ska du tävla?" frågade han och jag skakade på huvudet.
"Nä, det är bara Jack och Eddie eftersom de var typ sjuka sist" svarade jag och Colin nickade.
"Okej... Ja vi ses" sa han och öppnade dörren. Innan han gick ut gav han mig en snabb och försiktig kram. Jag rodnade och vinkade åt honom när han gick mot sin motorcykel som han hade parkerat några meter från vår dörr. När han åkte iväg stängde jag dörren och gick in på mitt rum.

27 dec, 2013 14:32

Kola
Elev

Avatar


Jag vaknade av att Mika skakade om mig.
"KIM! VI SKA TILL DOJON OM TIO MINUTER!!" ropade hon i mitt öra. Jag hoppade snabbt upp ur sängen och sprang mot garderoben.
"MEN VAFAN MIKA, KLÄ PÅ DIG DÅ!"
"VISST JAAA!!!" ropade hon och sprang in på sitt rum. Jag tog på mig nya underkläder och en rosa, blå och vit tröja. Jag tog på mig ett par rosa/röda jeans och mina ljusbruna kängor. Jag tog ut flätan och borstade igenom håret och sprang sedan in på toan och borstade tänderna. Sedan la jag snabbt på lite mascara och läppglans. Jag tog min mobil och sprang in till Mika som stod och la på typ sitt tjugonde lager mascara.
"KOM NU!"
"Jaja..." sa hon och la ner mascaran i sin sminkväska. Vi gick mot bussen, som såklart redan hade åkt.
"Vad ska vi göra nu då?" frågade jag och satte mig ner på en bänk.
"Jag ringer Anton!" sa Mika och tog upp mobilen. Efter ungefär fem minuter kom han och vi hoppade in i bilen.
"Skynda dig till dojon, vi är redan sena" sa Mika och Anton körde. När vi var framme hade Eddie redan börjat slåss. Vi sprang in och satte oss i publiken och tittade.


Tröja:


Byxor:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn2.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcSFaCjSzZAgHGARF9sT27FUYwQ979FVKXhXs-KOBAUF7zkVt4h_sQ

that's all I got to say

27 dec, 2013 15:03

Borttagen

Avatar



Jag satte på mig ett vitt linne och en vit kjol med en stor ljusrosa rosett på. Jag satte sedan på mig mina vita knästrumpor med rosa rosetter på.
Jag satte upp mitt rosa hår i en hög tofs och la på flera lager mascara. Sedan kom Kim snabbt in i mitt rum och vi gick till bussen, den hade redan åkt så vi åkte med Anton dit.

När vi var i dojon satte vi oss publiken och tittade nyfiket på. Efter ett tag insåg jag att Colin stod lutad mot väggen, jag fick ögonkontakt med honom snabbt och log. Men sedan vände jag blicken till Eddie och den andra 'kämpen'.

27 dec, 2013 15:53

1 2 3 ... 26 27 28 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.