De utvalda
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > De utvalda
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
"Ja." sa hon och hoppade av Morier och sadlade av henne och ledde henne till ån som flöt förbi. Sedan lät hon henne ströva fritt och började samla ved till en brasa.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 17 jun, 2013 21:44 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ethan ledde sin häst till ån också och började sedan plocka fram mat till de. Han hittade bär en liten bit bort också så han gick för att plocka de.
Han kom tillbaka med händerna kupade runt blåbär. Han räckte hälften av maten till Eletha och började sedan äta.
17 jun, 2013 21:46 |
|
Vildvittra
Elev |
"Åh, färska blåbär." skrattar Eletha glatt och ser nästan ut som ett litet barn då hon glufsar i sig dem. "Älskar färska bär." ler hon och det ser ut som hon glömt alla sina bekymmer i världen.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 17 jun, 2013 21:49 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ethan log stort och studerade Eletha medan han åt. "Jag med" sa han och åt upp sin sista mat. Nu kunde han rida några timmar igen...fram till värdshuset.
"Ska vi bege oss av då?". Han sträckte på sig.
17 jun, 2013 21:50 |
|
Vildvittra
Elev |
Hon nickar och ler mot honom och ger honom en svårtydlig blick då hon sadlar sitt sto, han var fin, trevlig och ja........hon skakar på huvudet, nej hon hade lovat sig själv. Sedan sätter hon sig upp på hästen och väntar på honom.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 17 jun, 2013 21:53 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ethan sadlade sin häst och hoppade upp, han kände Elethas blick och log mot henne. Han började rida sakta. "Det här är nog det trevligaste på länge, att bara rida ute i skogen...".
17 jun, 2013 21:55 |
|
Vildvittra
Elev |
"Visst är det, det är det bästa med uppdragen, friheten..." ler hon lite och de fortsätter framåt, mot byn som var deras mål för kvällen nästa dag skulle de till lorden.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 17 jun, 2013 21:58 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Så lätt det skulle vara egentligen" mumlade Ethan för sig själv. "Att bara rida ut i vildmarken och aldrig komma tillbaka....men då skulle min familj straffas...".
Han ökade farten till galopp, ju fortare de kom fram desto bättre.
17 jun, 2013 21:59 |
|
Vildvittra
Elev |
Hon ser på honom men kommenterar det inte, det skulle vara idiotiskt och snart närmar de sig byn då mörkret skulle falla. "Ölen är god......" mumlar hon, då det var enklare om man var berusad, det försökte hon alltid med.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 17 jun, 2013 22:05 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Jag är inte så mycket för alkohol..." mumlade Ethan tillbaka. Enda gångarna han druckit hemma i byn var ifall det var något som var verkligen värt att fira, till exempel bröllop, annars drack han bara när han hade skadat sig ordentligt. Alkoholen fungerade lite som smärtstillande.
17 jun, 2013 22:07 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen