The Battle of Love
Forum > Fanfiction > The Battle of Love
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Conflate
Elev |
Jag vet inte vad jag ska skriva.. D: Kapitlet var sjukt bra och du skriver helt.. otroligt bra! Mer finns det inte att säga om den saken. ^^
Längtar efter nästa kapitel.
14 aug, 2012 14:12 |
|
Lexie
Elev |
Jag tror inte hur mycket ni förstår hur jag avgudar er, ni är mina små änglar ♥
________ Chapter 22 - Tester Allt gick bra, faktiskt. Jag trodde faktiskt dom skulle ta fram massa pålar och driva den in i mitt hjärta men nej. Vid maten satt jag mellan Draco och Daphne. Vid Gryffindorbordet såg man livrädda blickar från vissa. Blickarna var dödande och nästan värre än en påle. Men jag fick göra det jag ofta brukar få göra när något är sårande, stänga av mina känslor. Det är grymt mycket lättare för man slutar tänka på såna småsaker som gör en ledsen. Det gäller bara att blunda och slappna av och sen vet hjärtat vad den vill. "Vill du ha mer kycklingklubbor?" frågade Blaise som satt mittimot mig. "Visst, tack" sa jag. Kyckling och kött kan hjälpa ett litet tag men det är bara för det är något som kan smaka blod. Självklart känner inte männsikor det. Jag åt så mycketjag bara kunde. "Hur kan du äta så mycket?" frågar Pansy. "Jag hade spytt!" Jag böjde mig fram och såg till så att ingen lyssnade. "Vi kan äta normal mat men man måste äta en hel del för att man verkligen ska bli lite mätt." "EFTERRÄTT!!!" skriker Blaise och hugger in direkt när den kommit. "Gris" sa Theo och skrattade. Jag tog för mig av både tårtor och kakor. En av dom bra sakerna med att vara vampyr är att vi aldrig blir tjockare än vad vi var när vi dog och jag har dom rätta formerna och smalhet samtidigt vilket glädjer mig. Draco kollade på mig lite då och då kände jag. Tillslut när han kollade igen kollade jag tillbaka. Han drog lite i mungipan och senare le sexigt. Han vände sig bort igen men han gav mig några blickar då och då igen. Min blick hamnade på en sur tjej vid Gryffindorbordet som inte äns borde finnas där. Flickan var avundssjuk, och det såg man väldigt tydligt. Hermione bitchblickade mig men jag bara vände bort blicken. "Ska vi gå?" frågade jag och alla nickade. "Vill ni alla spela något?" frågar Astoria. "Som vadå?" "Hmm... frisbee?" "Visst" sa vi alla. Vi gick ner till en gräsplätt där ingen annan var. Eller borde man säga gräs? För allt var nästan borta. Alla ställde sig en ganska lång bit bort ifrån varandra och Blaise hållde en silvrig frisbee. "Jag börjar för jag är ledaren." "Kapten har talat, eller hur Theo?" "Exakt Draco, kapten har talat!" Blaise himlade med ögonen och räckte ut tungan. Han svepte in armen och sen drog han ut och samtidigt som han kastade den. Frisbeen flög i luften. För mig såg allt nästan bara slowmotion eftersom mina ögon är skapta för det. Därför springer jag aldrig in i något när jag ilar. Ila finns det massa verb på bland annat flyga och rusa. Man springer så fort att det ibland kan se ut att man flygger några centimeter över marken fast det kan man bara se om man är en vampyr själv. Människors syn är dåligare och ser något suddigt bara som åker förbi. Pansy tog imot och sköt till Theo. Theo var inte lika bra så han fick försöka några gånger innan den kom i min hand. Ta det lugnt nu. Jag drog in den lite lätt. Jag började sträcka ut armen och släppte. Ett skrik hördes. Den hade träffat Astoria rakt i handen ocn den blev bruten hördes det som. Jag sprang fram till henne och kollade på handen. Den blev inte bruten utan bara skadad. Och med skadad menar jag med blod rinnandes. Ögonen fastande och jag tog mitt pekfinger på handen. Jag drog den genom blodet och drog den sakta mot munnen. Blodet smakade gott. Inte världens bästa men gott. Hon kollade med rädla på mig och jag insåg vad jag gjorde. "Förlåt" viskade jag. Hon skakade bara på huvudet. "Du får ta lite till om du verkligen behöver blod." Jag tänkte efter och jag kände mig faktiskt ganska svag. "Tack." Jag slickade på handen och smaken av blod var obeskrivlig. Jag behärskade mig samtidigt så jag inte tog för mycket. Sen spottade jag i hennes hand när jag var klar. "Varför spottar du i hennes hand?" frågar Pansy som fortfarande var i lite chock. "Kolla själv" svarade jag. Spottet sjönk in i hennes hud och huden började läkas och handen såg så gott som ny ut igen. Vårat spott kan faktiskt läka men bara små skador. Är det stora tar det åt sjukt mycket spott och då läker det inte föräns på kanske 2 dagar eller mindre. "Wow." "Det behövdes för om det inte skulle göra det hade jag inte spottat i handen. Och Astoria? Tack så hemskt mycket, jag kände mig faktiskt rätt svag men nu känner jag mig starkare igen." "Du såg ut att behöva det" sa hon bara och log. Draco kollade på mig först lite försiktigt men sen log han lite snabbt och rodnade. Jag kan inte hälpa av att gilla honom. För jag tror det är det jag gör. Jag , vampyren/häxan Emily Swann har förälskat sig i trollkarlen Draco Malfoy. † alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 14 aug, 2012 23:31 |
|
Trezzan
Elev |
Nämen vad gulligt, haha något fel att jag skrattade på det där med blodet? Slicka på handen liksom. Låter gott. Ska nog prövas! :3
14 aug, 2012 23:40 |
|
Lexie
Elev |
Skrivet av Trezzan: Nämen vad gulligt, haha något fel att jag skrattade på det där med blodet? Slicka på handen liksom. Låter gott. Ska nog prövas! :3 haha jag tycker faktiskt att blod smakar lite gott.. har jag skärt mig har bara pyttelite blod på fingret brukar jag slicka på det ^^ jag vet att jag är konstig när det gäller det † alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 14 aug, 2012 23:47 |
|
Trezzan
Elev |
Skrivet av Lexie: Skrivet av Trezzan: Nämen vad gulligt, haha något fel att jag skrattade på det där med blodet? Slicka på handen liksom. Låter gott. Ska nog prövas! :3 haha jag tycker faktiskt att blod smakar lite gott.. har jag skärt mig har bara pyttelite blod på fingret brukar jag slicka på det ^^ jag vet att jag är konstig när det gäller det Jag tycker om att ta blodprov/stick i finger, det är som att bli påverkad när blodet rinner ur en för man förlorar blod så snabbt x)
14 aug, 2012 23:50 |
|
Lexie
Elev |
Skrivet av Trezzan: Skrivet av Lexie: Skrivet av Trezzan: Nämen vad gulligt, haha något fel att jag skrattade på det där med blodet? Slicka på handen liksom. Låter gott. Ska nog prövas! :3 haha jag tycker faktiskt att blod smakar lite gott.. har jag skärt mig har bara pyttelite blod på fingret brukar jag slicka på det ^^ jag vet att jag är konstig när det gäller det Jag tycker om att ta blodprov/stick i finger, det är som att bli påverkad när blodet rinner ur en för man förlorar blod så snabbt x) håller med! xd † alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 14 aug, 2012 23:53 |
|
Bombarda
Elev |
SUPER DUPER AWESOME!
Kärlek till alla! 15 aug, 2012 00:02 |
|
Lexie
Elev |
† alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 15 aug, 2012 00:03 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
Supermegafoxieazomehot
And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 15 aug, 2012 07:36 |
|
96hpevanescence
Elev |
15 aug, 2012 10:46 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen