@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
skogsvarelser
Elev |
känslan när man hör en låt och känner FAN jag vill spela den här... men ens gitarr står i ens föräldrahem cirka 40 mil bort så istället får man glo på tabs till låten och låtsas
(det här är om don’t look back into the sun med the libertines bc jag älskar riffen i den) es gibt Möglichkeiten für mich, gewiß, aber unter welchem Stein liegen sie? 24 aug, 2019 23:46 |
|
Solkatten
Elev |
Våra grannar har någon fest och har ett band som spelar då den äldsta sonen i den familjen är med i ett så om man går ut kan man höra musiken. Det är dessutom världens finaste stjärnhimmel ute. Trevligt att man kan sitta ute på altanen eller i trädgården och kolla på stjärnorna samtidigt som man får live musik haha!
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 24 aug, 2019 23:53 |
|
Pride Potter
Elev |
25 aug, 2019 10:55 |
|
Lazarus
Prefekt |
Ätit frukost, betalat räkningar, och pluggat. Nu ska jag ta en promenad en sväng! Sen kanske jag sätter mig och målar lite.
25 aug, 2019 13:01 |
|
thecellabration
Elev |
nu har jag flyttat tillbaka till skolan! och fick samma rum som förra läsåret vilket jag hoppats på (men det var liksom inte garanterat)
och det känns faktiskt rätt skönt att vara här igen? det är kanske bland de vackrare platserna i sverige which helps, och när jag kom in i korridoren igen så kändes det lite som att komma hem så nu ska jag packa upp och bädda och fixa lol +, ingen superbra bild men här ligger skolan så liksom. u feel me när jag säger att det är väldigt fint här lol ![]() 25 aug, 2019 16:02 |
|
Fjalar
Elev |
"Ditt namn kan vara Fika-Med-Gubbar!", sa min kompis och jag bara "haha neej", men det har ju faktiskt en bra rytm. Och truth is att jag saknar att lyssna på vad Kladdiga Skägget och Gubben På Berget har att säga om världen. Det har verkligen lärt mig mycket och jag har insett hur bra det är att ha kompisar i alla åldrar. Jag kanske kan heta Fika Med Gubbar i andranamn.
25 aug, 2019 17:16 |
|
Nymphie
Elev |
Tänk er att ha en Harry Potter-älskande lärare:
Men sitter i klassrummet, med läroboken framför sig, och väntar på att lektionen ska börja. Läraren sveper in i klassrummet och bara: ”Turn to page 394” Och varje gång någon svarar rätt på en fråga: ”10 points to Gryffindor!!”
25 aug, 2019 20:48 |
|
Viloss
Elev |
Några anledningar att jag inte vill gå till skolan imorgon:
1. Jag trivs verkligen inte i min skola 2. Kommer vara nervös för om jag har fått plats i en skola som jag gärna vill börja (kommer nog bli att jag börjar i den skolan men vet inte när!!) 3. Har inga vänner i skolan. Det är inte kul. 4. Det kommer vara varmare än varmast 5. Har tråkiga lektioner och massa som stör på lektionerna och en lärare som bara skriker hela tiden. 25 aug, 2019 21:34 |
|
scarhead
Lärare |
Skrivet av Nymphie: min lärare som jag hade i tre år fick veta på vår studentdag att jag gillar harry potter och jag blir ledsen av tanken att allt som kunde ha blivit Tänk er att ha en Harry Potter-älskande lärare: Men sitter i klassrummet, med läroboken framför sig, och väntar på att lektionen ska börja. Läraren sveper in i klassrummet och bara: ”Turn to page 394” Och varje gång någon svarar rätt på en fråga: ”10 points to Gryffindor!!” 25 aug, 2019 21:35 |
|
Tonks/Luna
Elev |
Skrivet av Viloss: Några anledningar att jag inte vill gå till skolan imorgon: 1. Jag trivs verkligen inte i min skola 2. Kommer vara nervös för om jag har fått plats i en skola som jag gärna vill börja (kommer nog bli att jag börjar i den skolan men vet inte när!!) 3. Har inga vänner i skolan. Det är inte kul. 4. Det kommer vara varmare än varmast 5. Har tråkiga lektioner och massa som stör på lektionerna och en lärare som bara skriker hela tiden. Håll ut. det blir bättre! Jag grät hela tiden sista veckorna i nian, nu har det gått en vecka i gymnasiet och livet är bäst! Jag har haft problem med vänner sedan trean, fick inte riktiga problem förens sjuan, mellanstadiet var det mer så att folk tröttnade på mig, men det var inte så farligt. Det du kan göra är att göra det du ska i skolan. Det underlättar extremt mycket senare. Jag behövde inte jobba på matten i nian eftersom jag hade gjort det jag skulle i åttan(plus att jag förstår matte). Men lixom, det finns en sak du inte ska göra, och det är att du ska sluta anstränga dig. För det går inte att ta ikapp. Du kommer ångra det vääääldigt länge! Läs på rasterna om du inte har någon att vara med. Om du vill sätt dig inne och läs. Får du inte det så säg till lärarna att eftersom de har misslyckas med sitt arbete eftersom du känner dig utanför och inte har några vänner har de en skyldighet att fixa ett alternativ som funkar för dig! Varför stava rätt när man kan stava fel? 25 aug, 2019 21:42 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen