Dagens "antingen-eller" :P
Forum > Off Topic > Dagens "antingen-eller" :P
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Danzi
Elev |
3 dec, 2012 19:46 |
|
Hermione :D
Elev |
Norrländska
Skånska är också fint, men efter fem år med en mattelärare som pratar skånska blir man rätt less på den dialekten...
4 dec, 2012 11:32 |
|
Bombarda
Elev |
Skåning som man är så väljer jag Norrländsk, så störtskön dialekt
Kärlek till alla! 4 dec, 2012 16:15 |
|
Miss Black
Elev |
Norrländska.
För att... Jag vet inte. Kanske för att jag irriterar mig på en viss person i klassen *host, host, Astrid, host* Som låtsas pratar skånska heeeeeeeeeela tiden. -_- Min bokblogg
4 dec, 2012 20:51 |
|
SiriusBlack:)
Elev |
Skånska
R.I.P Dobby:( 5 dec, 2012 16:02 |
|
Hannah A
Elev |
skånska tror jag, den är så gullig. :3
it's our choices, that show what we truly are, far more than our abilities. ~Albus Dumbledore 5 dec, 2012 16:20 |
|
reckless
Elev |
Norrländska
CharmBlood26477 @ Pottermore 5 dec, 2012 16:30 |
|
Dream
Elev |
skånska! Norrländska är inte så fint ibland, men ibland kan det låta jättemysigt... Jag är inte heller överdrivet förtjust i skånska, här är det också också väldigt varierande hur det låter. Men skånska är lite mysig i vissa fall och framför allt rolig! Gillar dialekten ibland, men ibland så ogillar jag den mycket haha. :3
5 dec, 2012 16:52 |
|
MissLollo
Elev |
Skånska för att jag bor i Skåne fast talar typ Stockholmska ändå
5 dec, 2012 17:20 |
|
LittleButterfly
Elev |
5 dec, 2012 17:28 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen