Dagens "antingen-eller" :P
Forum > Off Topic > Dagens "antingen-eller" :P
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sirius_Musta
Elev |
Norrländska såklart! ♥ Är ju själv från Luleå...inte för att jag själv hör att jag skulle ha någon dialekt men.
3 dec, 2012 10:01 |
|
Borttagen
|
Norrländska
3 dec, 2012 10:38 |
|
elin-15
Elev |
skånska
3 dec, 2012 10:48 |
|
Borttagen
|
Jag tycker norrländska är mycket finare, men skånska innebär mer positiva associationer för mig, jag trivs väldigt bra i Skåne av många anledningar och att höra skånska omkring mig förstärker det trevliga intrycket. Så jag tänker svara skånska!
Wilhelm: Nej, jag är från Värmland... jag vet inte riktigt om alla i Värmland säger så, men min familj har alltid gjort det i alla fall! : ) 3 dec, 2012 10:55 |
|
IamAK
Elev |
norrländska
3 dec, 2012 12:27 |
|
Irah
Elev |
3 dec, 2012 12:54 |
|
Borttagen
|
Skånska
3 dec, 2012 12:56 |
|
Borttagen
|
Jag säger väl skånska för att jag har nog inte hört så mycket norrländska.
3 dec, 2012 13:20 |
|
Borttagen
|
Norrländska,
3 dec, 2012 13:27 |
|
MystiqueRed
Elev |
Skånska!!! ♥
3 dec, 2012 13:31 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen