SKOLAN <3
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: jag gillar skolan at times, men jag orkar inte med betygen. Det är så sjukt, på något sätt. Att den som har högst betyg automatiskt får mer val. Betyder den person som inte har så höga betyg lika mycket då? Tänk inte alls så! :> Det handlar om att man tror att personen med högre betyg har större chans att lyckas utbilda sig, osv. Det kan dock finnas undantag, ja, men man måste ha något att gå efter. Sen kan man ha haft otur med lärare, frånvaro och sådant, men många skolor/gymnasium /universitet kan ta hänsyn till detta. In the end, så är det din kunskap och vilja som räknas, inte vad det står för bokstäver på pappret. 31 aug, 2011 17:54 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av childhoodlight: Precis när jag kom hem satte jag mig med läxorna. Så himla skönt! Känner på mig att det här läsåret kommer bli awesome nu när jag verkligen pushar mig och har motivation :-) Ska försöka höja alla mina 9 VG:n till MVG, och om jag lyckas kommer jag ha 11 MVG när jag går ut nian. Awesome! Kul att det känns så bra! Kom ihåg bara att skilja på att pusha och pressa dig, och lycka till! :> Skrivet av expelliarmus: childhoodlight Det är skitbra med mål och ambition, men tänk på att om du inte klarar det så är det inget misslyckande! :-) Du är duktig och bra hur det än går. Jag blev skitledsen när jag gick ut nian med "bara" 11 MVG och resten VG;n. Jag siktade på alla MVG;n. Nu i efterhand förstår jag inte ens hur jag orkade få ihop dom betygen jag fick! Jag pressade mig själv i onödan och blev besviken över någonting som egentligen inte betydde särskilt mycket. (alla kommer in på gymnasiet sålänge man är godkänd, typ) Jag hade ingenting att oroa mig över egentligen, men prestationsångesten blev skyhög :c SKAFFA DIG ALDRIG PRESTATIONSÅNGEST, and if you have, get rid of it. Thanks babes ♥ Jo jag vet; vi har gått igenom sådant och jag kan skilja mellan press och pushande. Dock så går jag ju på en Engelsk skola och vi läser alla ämnen i en högre årskurs; i sexan läste vi sjuans saker, i sjuan läste vi åttans saker, i åttan läste vi nians saker, och nu läser vi ungefär på gymnasienivå. Det gör så att det blir väldigt jobbigt, samt har skolan ett väldigt tight schema, så jag måste verkligen ta det lugnt och inte försöka gå in i väggen! ♥
31 aug, 2011 18:02 |
|
Borttagen
|
Idag såg ut såhär:
2 och en halv timmes engelska, 2 timmars lunch och.. TRE TIMMARS SAMHÄLL/HISTORIA. Kul..... Imorgon: Två och en halv timmars naturkunskap, två och en halv psykologi och en timme matte. Wääh. 1 sep, 2011 17:54 |
|
Knizzlare
Elev |
Mitt skolfoto blev fett fail
![]()
1 sep, 2011 18:09 |
|
Danzi
Elev |
Dagens schema.
08:45 - 11:45 - NO 12:45 - 15:45 - Projekt och företagande Det blir en låång dag.. men det är helg sen så det är lugnt ![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
2 sep, 2011 07:04 |
|
Mandy Diamond
Elev |
2 sep, 2011 07:36 |
|
expelliarmus
Elev |
2 sep, 2011 11:02 |
|
NinaE
Elev |
skolan skit, jag vill ha sommarlov hehe
2 sep, 2011 12:18 |
|
Mandy Diamond
Elev |
2 sep, 2011 12:19 |
|
axel
Elev |
skolan är skit sommrlov äger
2 sep, 2011 12:38 |
Du får inte svara på den här tråden.












Mugglarportalen