Inas Kärlek (Sv)
Forum > Fanfiction > Inas Kärlek (Sv)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Del 29(George) Yeah! Lite Grabbtime!
När vi äntligen orkade släpa oss upp så möttes vi av dom vanliga dekorationerna men jag märkte att mamma hade gjort sig till lite efter som att Ina var här. Det verkade som att mamma tyckte om Ina och det verkade som att resten av familjen också gjorde det, Percy verkade också tycka att hon var rätt okej. Innan vi hade gått och lagt oss hade dom suttit i en lång dödstråkig diskussion om allt möjligt. - George! AKTA! Sa mamma och kom springande med en kokande gryta. - okej, vad var det vi skulle hjälpa till med? Frågade Fred. - Fred, Just det.. Du, George, Harry och Ron ska hacka grönsaker. Svarade hon medans hon virvlade runt i köket. - men Ginny och dom andra då? Frågade Ron missnöjt. - dom ska hjälpa mej att fixa lite saker. Sa hon och trollade fram en handduk som torkade upp det hon precis hade spillt ut. Hon trollade fram skärbrädor och knivar åt oss alla fyra. - så tjejer är ni klara för att åka? Frågade mamma och viftade med trollstaven så att grönsakerna landade framför oss. - vart ska ni? Frågade Ron nyfiket. - Diagongränden. Sa mamma kort och dom gick till öppna spisen och efter en kort stund hade mamma, Hermione, Ginny och Ina försvunnit. - yeah! Lite Grabbtime. Sa Fred och la upp fötterna på bordet. - hörru ta ner dom där. Sa Percys röst och Fred kollade irriterat på honom. - åh neej, pappkallen är fortfarande hemma. Suckade jag. - inte länge till, jag och pappa måste bort till ministeriet på jullunch. Sa Percy stolt. - vart är Bill då? Frågade jag innan jag hörde långsamma dunsar från trappan. - här. Mumlade han och viftade med staven så att en macka med pålägg kom flygande till honom. - du Bill.. Du skulle kunna hjälpa oss va? Jag menar med att hacka grönsakerna? Sa jag och flinade. - tyvärr, stränga order från mamma. Svarade han och satte sig för att äta. Efter en halvtimma var vi klara och vi satte oss i soffan och pratade. - hur går det med Ina då? Frågade Bill och flinade. - det går bra. Svarade jag lite förvirrat. - jaså.. Jag hörde lite saker imorse.. Skrattade han. - vadå? Frågade jag förvånat. - ‘GÖR DET INTE I MIN SÄNG’. sa han och härmade Freds röst. - vi kysstes bara. Svarade jag. - jaså? Jag tyckte det dunsade. Sa han och flinade stort. - det var Freds fel.. Muttrade jag. - det är alltid mitt fel, när ska du sluta skylla ifrån dej George. Sa Fred och gav mej en av blickarna mamma brukade ge oss när hon var upprörd. - men det var ju du som puttade ut oss ur din säng. - får man fråga vad du och Ina gjorde i Freds säng? Frågade Ron och skrattade. - dom attackerade mej! Det var hemskt! Sa Fred dramatiskt. - åh nu kom mamma och dom tillbaka. Sa Bill glatt och reste sig upp. _____________________ höhö tråkigt kapitel.. menmen ;/ vad tycker ni ? 14 aug, 2011 23:05 |
|
Smile
Elev |
Åhhhh gud så gulligt ♥
Snälla mmeerr innan jag dööör :3
Draco Malfoy+Julia Malfoy=Om några år gifta och har två barn! Rose och Justin :)<3
Glöm inte att läsa och kommentera min ff Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]
14 aug, 2011 23:06 |
|
melindaa
Elev |
14 aug, 2011 23:09 |
|
JuliaE
Elev |
Mer!
Jättebra som vanligt! :3 ♥ *håller tummarna för att det ska komma ett till kapitel idag*
(C) Läs gärna min FF!
En fjärdedels vilie [SV]
14 aug, 2011 23:12 |
|
Borttagen
|
Mer!!!Jag måste få mer!
15 aug, 2011 08:56 |
|
marremusik
Elev |
HAHAH xD Fred ger verkligen inte upp!! Men lite sanning ligger det väl i det hela... han oroade sig (om jag inte minns helt fel) för att hon skulle vara gravid för något kapitel sen...!
Fanfictions och marodörerna in my <3 15 aug, 2011 09:57 |
|
Borttagen
|
Håller med ^
Meera ;3 15 aug, 2011 10:42 |
|
JuliaE
Elev |
Skrivet av marremusik: HAHAH xD Fred ger verkligen inte upp!! Men lite sanning ligger det väl i det hela... han oroade sig (om jag inte minns helt fel) för att hon skulle vara gravid för något kapitel sen...! Hahah jaa x'D! Spec. nät Molly kommer PRECIS när George ska förklara sig x'D ♥
(C) Läs gärna min FF!
En fjärdedels vilie [SV]
15 aug, 2011 12:47 |
|
Borttagen
|
Del 30(Ina)Äh Svagis!
Hela julen hade varit underbar, jag älskade deras familj. Den var så mysig och alla var så snälla. Jag ville inte tänka på julen hemma.. För då tänkte jag på pappa.. Jag skakade av mej tanken för att inte förstöra julstämningen med mina tårar. George verkade uppfatta direkt att någonting var fel för han kollade oroligt på mej. - vad är det? Viskade han tyst så att bara jag kunde höra det. Jag log försiktigt mot honom och han log oroligt tillbaka. Efter som att vi satt och åt kunde vi inte gå iväg och prata så han tog min hand under bordet. Efter att vi hade ätit och jag hade erbjudit mej att hjälpa Mrs Weasley men fått ett ‘nej lilla vän, men tack ändå’ tillbaka så hade jag och George gått ut för att gå lite. - vill du berätta nu? Frågade George och kollade på mej. - jag vill inte förstöra julen. Sa jag och suckade. - nej då, det gör du inte och förresten så har Fred redan gjort det. Sa han och försökte le. - men.. Du vet.. När jag grät så mycket förut..? Du vet när.. När. Började jag och han nickade förstående och drog mej närmare sig. - men jag sa ju att.. Det var om.. Om.. Pappa.. Han.. Han var en auror och.. Ja.. Det gick inte så bra.. Det var flera mot en.. Suckade jag och George kramade om mej. - varför har du inte berättat förut? Frågade han. - jag trodde inte att jag skulle klara av det.. Suckade jag. Vi pratade en liten stund och George stod och kramade om mej för att hålla mej varm. - vet du vad jag har lust att göra? Frågade jag sen och log. - jag vet i alla fall vad jag har lust med. Sa han och blinkade. - snuskis, jag vill brotta ner dej i snön. Sa jag och log. - kom igen då. Sa han och flinade. Han höll fortfarande fast mej och började gå mot en stor snöhög. - NEJ!!! DU ÄR STARKARE ÄN MEJ! AAHH! Skrattade jag när han kastade ner mej i snön. - äh svagis. Sa han och flinade. Jag reste mej upp och försökte putta honom i snön men han drog med mej i fallet så att jag landade på honom och jag kom åt en gren med massa snö på som åkte rakt över oss. - tjenare snygging. Skrattade han och la armarna runt min rygg. Jag kysste honom. - titta där är dom! I snöhögen där borta! Sa en röst. - men ligger dom och sover i en snöhög? Hörde vi Rons röst säga. - jag tycker det ser ut som att dom gör någonting annat. Skrattade Fred. - vad ligger ni här för? Frågade Ron när han kom fram till oss. - vi ramlade? Frågade jag och skrattade. - upp med er innan ni missar efterrätten. Sa Fred och flinade stort. ______________________________________ hehe tråkigt kap men.. vad tycker ni ? 15 aug, 2011 13:11 |
|
JuliaE
Elev |
Naww... Vad gulligt! ♥
Hooppas det har kommit mer när jag har varit ute med vovven! :3 ♥ Jättebra! MER
(C) Läs gärna min FF!
En fjärdedels vilie [SV]
15 aug, 2011 13:22 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen