Lunas Förälskelse [SV]
Forum > Fanfiction > Lunas Förälskelse [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
moii
Elev |
Kommer mer i morgon, jag dör lite just nu, trött >.<
~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 19 aug, 2011 23:00 |
|
linnvendela
Elev |
Okej, längtar tills i morgon! Och snälla du, dö inte!=(
Jaha. 19 aug, 2011 23:12 |
|
nilla10
Elev |
längtar till imoron
hej hej! :) 19 aug, 2011 23:14 |
|
lisisa
Elev |
Skrivet av nilla10: längtar till imoron jag med _______________________________________________________ Go Slytherin!! 20 aug, 2011 08:09 |
|
moii
Elev |
Kommer vara borta idag, så det kommer bara detta kapitlet, men ah.
__________________________________________ Kapitel 26 Efter en stund visade Luna Draco gästrummet rum, ett liter orange färgat rum med konstiga tavlor och andra skumma föremål hängande på väggarna. En säng stod intryckt i ett hörn och Luna gav honom ett nytt grönt lakan, ett blått täcke och en gul och en röd kudde. Draco hade aldrig förut tänkt på att det var mysigare att blanda färgglatt än bara svart, som han hade hemma. När dom efter mycket kuddkrig och skratt hade bäddat den mjuka sängen gick dom ut och gick en sväng, Luna visade runt och dom gick upp på en kulle. När dom var allra högst upp bestämde sig Luna för att fråga om något som hon nästan glömt bort. Varför han satt och grät i början av terminen. Så hon frågade Draco och han tittade ner och svarade: -Du kanske vet att min pappa... min pappa är en...dödsätare? Sånt brukar ju gå i...arv typ, du vet är föräldern blir barnet? Men jag vill inte, jag vill verkligen inte, mamma försöker säga till honom att jag inte ska bli det, att det inte är bra för mej, och att han ska försöka lägga ner allt. Men han kan inte, sa han i alla fall. Jag är inte så tuff som alla tror, jag vet bara inte vad jag ska göra. Luna tittade på honom och log. - För mej spelar det ingen roll hur din pappa är, men en sak ska du veta, jag kommer stötta dej med allt. Utom om du blir en dödsätare, då är det slut, sa hon och skrattade. Draco tittade på henne och skrattade han med. Detta skulle kanske bli den bästa veckan i hans liv. - Där bor Ginny och Ron, sa Luna plötsligt och pekade mot Kråkboet. Vi kanske kan hälsa på dom någon dag? Frågade hon Draco. - Nja, dom tycker inte riktigt om mej, så jag vet inte, svarade Draco. - Äh, kom igen, sa Luna och kramade om honom. Luna och Draco satt där en lång stund, dom hade inget annat för sig, dom pratade lite och hade mysigt. Efter en stund började det mörkna lite lätt och dom gick ner till huset igen. Lunas pappa hade gjort mat som stod på bordet. Dom åt med god apptit och gick sedan till Lunas rum för att spela trollkars schack. Draco vann tre gånger i rad och Luna undrade om dom inte kunde spela kort istället. Dagarna gick fort och Luna och Draco hade roligt hon Luna. Snart var det Julafton och granen var redan framme. Luna hade redan hittat den perfekta presenten till Draco som hon la vid granen. Hon såg att där låg fler paket, några till henne, till Draco och några till Xenophilius också. Luna la dit ett till, till sin pappa och gick sen till Draco. Dom hade snöbolls krig och Draco vann, men Luna smidde en ”hemsk” plan som slogs till verklighet snabbt. Draco gick fram för att krama Luna, men Luna tog en snöboll och tyckte in den i nacken på honom. Dom skrattade och det var redan kväll. Draco och Luna gick till sängs ganska tidigt, i morgon skulle dom öppna alla sina presenter... ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 20 aug, 2011 09:46
Detta inlägg ändrades senast 2011-08-20 kl. 15:51
|
|
Sky.
Elev |
Awww MER!
20 aug, 2011 09:57 |
|
Dramione
Elev |
20 aug, 2011 10:13 |
|
linnvendela
Elev |
Mer! Draco och luna är sjuuuukt söta tillsammans♥
Jaha. 20 aug, 2011 10:50 |
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 20 aug, 2011 11:02 |
|
JuliaE
Elev |
20 aug, 2011 11:10 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen