Kampen om Glee {Prs}
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Kampen om Glee {Prs}
|
Borttagen
|
"Om vad?" Frågar han nyfiket och slår ihop sina böcker.
15 maj, 2014 23:13
|
|
Borttagen
|
" Selena.. Kyle.. Glee.. Allt " sa Saga långsamt
15 maj, 2014 23:16
|
|
Borttagen
|
"Okej" säger Alex allvarligt. Han ser ut genom fönstret, Selena tränar fortfarande.
15 maj, 2014 23:17
|
|
Borttagen
|
" Du borde nog inte vara med mig längre.. Du märker ju på Selena.. Hon är arg på dig för att du är med mig.. Jag vill inte utsätta dig för samma sak som jag utsätts för.. Visst, Glee väljer du själv om du ska vara med i men jag väljer att inte vara med dig.. Va tillsammans med ditt tuffa killgäng istället.. Jag vet att dom snackar skit om mig medans du hör på och du försöker försvara mig.. Sjunger jag verkligen så bra som du säger att jag gör eller vill du bara vara snäll mot mig för att ingen annan är det? Ingen annan säger att jag sjunger fint så varför skulle jag göra det? Rachel sjunger fint.. Inte jag.. Så jag är väldigt ledsen över att säga det här men det är bäst för dig om du inte är med mig längre.. Gör Selena glad istället.. Det är bättre för hon är din syster, jag är ingen för dig.. Tack Alex, för allt.." Sa Saga med en sorgsen röst och la på. Hon la undan mobilen och la sig på sängen och grät tyst.
16 maj, 2014 13:43
|
|
Borttagen
|
Han sitter tyst och bara gapar med mobilen mot örat fastän hon har lagt på. Han fattar inte, hur kan hon säga så? Varför skulle det bli bättre om han inte skulle vara med henne? Tillslut tappar han mobilen ner i golvet och går ut från sitt rum. Han går till gården där Selena står och stretchar efter träningen.
"Hej Alex" flinar hon.
"Vad är ditt problem? Bara låt Saga vara, hon vill inte ens vara med mig längre" säger han argt. Saga ler bredare, men målar på en allvarligare min.
"Det var för att jag sa åt henne" säger hon.
"Vad sa du exakt?" säger han oroligt. Hon rycker på axlarna.
"Något i stil med 'håll dig borta från min bror, han får inte bli smittad av dina nördbaciller'" säger hon lätt. Alex känner vreden växa och knyter nävarna.
"Jag förstår inte!" säger han högt och går in igen.
16 maj, 2014 13:56
|
|
Borttagen
|
" Saga, det är mat " sa Sagas mamma.
" Kommer " sa Saga
" Mm " sa Sagas mamma
16 maj, 2014 14:06
|
|
Borttagen
|
Han går argt till sitt rum igen och suckar. Han tar sin mobil för att skicka ett sms till Saga.
Snälla Saga! Jag vill ju vara med dig! Jag bryr mig inte om vad Selena eller någon annan tycker, vi måste ju få vara vänner! Och vi kan ju ändå inte undvika varandra, vi ska sjunga den där duetten! Och jag tyckte faktiskt att du var så bra, när du sjöng. Och jag menar det verkligen, du måste tro mer på dig själv Saga!
Han skickar det och är stolt över sig själv, han visste inte att han kunde skriva så långt.
16 maj, 2014 14:15
|
|
Borttagen
|
Saga hör att hon fick ett sms men struntar i det och går ner och äter. Hela hennes familj sitter vid matbordet, Saga sätter sig ner bredvid Lucas
16 maj, 2014 14:17
|
|
Borttagen
|
Han sitter länge i sin säng och funderar, sedan gör han sina matteläxor igen, för att göra Lennart stolt eller något.
16 maj, 2014 14:23
|
|
Borttagen
|
" Så Saga, berätta nu " sa hennes mamma
" Vad?" Sa Saga.
" Skolan.." Sa Sagas pappa.
" Men det finns ju inget att berätta!" Sa Saga högt
16 maj, 2014 15:23
|
Du får inte svara på den här tråden.