Prs mellan PPP och Harry-Potter-Bokslukaren
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs mellan PPP och Harry-Potter-Bokslukaren
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
(Det lovar jag
Tre minuter innan det ringde in hade vi äntligen gjort klart allt. Jag hade skrivkramp så att det värkte i fingrarna [vilket jag har IRL också], och Hermione kunde till sist ge oss ett godkänt. Klockan ringde. Vi samlade ihop pappererna och gick ner till professor Flitwicks klassrum. 5 jul, 2014 13:12 |
|
PPP
Elev |
(Mwehe
Srivkramp!x() Jag var beredd på ett acceptabelt på min uppsats, inget högre. Den var inte utförlig, nej det kunde man verkligen inte säga. Flitwick verkade på tämligen gott humör, och pratade på sitt pipiga sätt. Han började lektionen med att samla ihop läxorna till en trave på katedern. Jag kunde inte låta bli att tänka att Flitwick inte kunde bära den traven utan magi. Traven var för stor för att Flitwick skulle kunna bära de utan magi.
5 jul, 2014 13:22 |
|
Borttagen
|
(Hm, vi går inte GET-året...)
"Har alla gjort läxan?" frågade Flitwick med sin pipröst, när han med mycket möda lagt alla pappererna på katedern. Klassen nickade. "I dag ska vi utföra Alohomora-besvärjelsen", pep Flitwick. "Ni alla kommer få en kista att låsa upp, och så får ni försöka låsa upp den!" 5 jul, 2014 13:31 |
|
PPP
Elev |
(Va? *förvirrad* Menar du att det inte blir en stor trave? Haha, det kanske är lite svårt att säkriva så långt i början av första årskursen...xD)
Det skulle varit ett steg fram om jag hunnit tänka på vad jag skrev på läxan. Det skulle jag kunna tänka på när jag utförde besvärjelsen. Det fick gå hur som helst.
5 jul, 2014 13:36 |
|
Borttagen
|
(Hur menar du?)
5 jul, 2014 13:39 |
|
PPP
Elev |
5 jul, 2014 13:52 |
|
Borttagen
|
(O...kej...)
5 jul, 2014 13:53 |
|
PPP
Elev |
Jag testade besvärjelsen, men utan verkan. Kistan vägrade att öppna sig.
Det var först efter kanske kanske femton försök som jag lyckades. Flitwick var inte direkt imponerad. "Det skall bli intressant att läsa din uppsats, miss Wester", pep han.
6 jul, 2014 19:37 |
|
Borttagen
|
Däremot klarade jag mig ganska bra. Jag klarade det ungefär samtidigt som Harry, sisådär efter fem försök. Trollformler hade aldrig varit mitt bästa ämne.
Hermione började nästan bli lite jobbig i hennes alla exakta formler. Hennes kista öppnades på en gång. 6 jul, 2014 19:42 |
|
PPP
Elev |
Efter lektionen utbrast jag till Jenny:
"Kan jag inte ha gjort läxan bättre?! Hur klarade du det så bra?" Jag stönade.
6 jul, 2014 19:47 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen