PRS(Dragon Fantasy)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(Dragon Fantasy)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan hade ett stort leende på läpparna medan de gick därifrån och mot slottet. "Det var trevligt" sa han glatt och höll än i Inas hand.
10 jan, 2014 16:45 |
|
Vildvittra
Elev |
"Dina systrar är fina...." log Ina svagt och såg med bedrövad blick mot slottet, "Din mor......hon var snäll, tror jag." sa hon lågt.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 jan, 2014 16:52 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan nickade leende. "Ja de är underbara eller ur? Och min mor är snäll, hon är inte som far". De var snart vid slottet och Stefan släppte Ina.
10 jan, 2014 16:56 |
|
Vildvittra
Elev |
"Nej, inte som din far." sa Ina och tystnade då de kom in på slottet. Hon gick några steg bakom Stefan och höll sig tyst, oseende och mötte ingens blick, som hon fått lära sig.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 jan, 2014 16:59 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan tystnade han med och gick mot sitt rum. Tjänare såg tyst på dem, herren och slavinnan. Tillslut var han vid sitt rum. "Vill du komma in?" undrade Stefan.
10 jan, 2014 17:42 |
|
Vildvittra
Elev |
Ina nickade tyst hon kände sig olustig i hela kroppen. Hon hatade detta verkligen, men vem gillade att vara slav? Ingen troligen och hon längtade hem, längtade efter sin bror, sin frihet, havet, att simma, att fiska igen.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 jan, 2014 18:04 |
|
Jessica Tonks
Elev |
10 jan, 2014 18:07 |
|
Vildvittra
Elev |
Det var först då de kom in i hans rum hon kunde slappna av åtminstonde lite.
"Läsa." sa hon som svar på hans fråga och nickade. Hon hade sett biblioteket och hon kunde staka sig igenom text. Hon hade fått hjälplig undervisning, mest för att de skulle kunna läsa skapligt ur bibeln. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 jan, 2014 18:11 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Då får vi gå till biblioteket". Stefan var ofta i sitt rum eller i biblioteket, där fick man vara ifred. Han låste upp dörren igen och gick ut mot biblioteket.
10 jan, 2014 18:13 |
|
Vildvittra
Elev |
"Måste vi?" sa Ina nästan vit i ansiktet, hon undvek helst människorna här. Men då han gick ut gick hon tyst efter.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 jan, 2014 18:15 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen