Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 25 26 27 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Jag sprang mot frisören eftersom det hade börjat regna ganska mycket nu. Jag gick in och såg hur lång kö det var, tur att jag hade bokat. Jag gick och satte mig hos en frisör som log mot mig.
"Så, hur vill du ha det?" frågade hon och började borsta igenom mitt hår.
"Tja, jag ska på bal om" jag kollade på klockan. "ca 2 timmar. Så jag skulle vilja ha något extra fint"
"Okej, vi börjar med att toppa det" sa hon medan hon sprayade håret med vatten. Hon klippte topparna och fixade till luggen. "Vilka färger är det på kläderna du ska ha på balen?"
"Lila och silver" svarade jag och tog fram en bild på mobilen. Hon nickade.
"Det skulle vara snyggt med utsläppt hår till det.." sa hon och funderade en stund. "Jag vet, får jag överaska dig?" frågade hon och jag tittade på henne. Hon såg snäll ut, så jag kunde inte annat än nicka. Hon började ta fram en spray och en locktång. Hon sprayade håret med det som såg ut som värmespray som skyddar håret mot värmen på locktången. Hon började göra lösa lockar och när hon var klar tog hon några lockar framifrån och drog bakåt. Hon satte upp det i en liten tofs och började pyssla med något. Jag tittade i spegeln och försökte se vad hon gjorde, men såg ingenting. när hon var klar log hon för sig själv och sprayade hårsprej på det. Hon tog fram en spegel och visade mig. Jag flämtade till och rörde försiktigt vid 'rosetten'.
"Den är fantastisk" sa jag tyst, hon log mot mig.
"Tack så mycket, du hade betalat för en enkel klippning va?" frågade hon och jag nickade.
"Japp, vad kostar det här?"
"Äh, jag bjuder på det, jag kommer ihåg när jag var tonåring och hade lite pengar.." flinade hon. Jag rodnade lite över hur snäll hon var, jag var ju, på sätt och vis, ganska rik. Men jag nickade ändå och ställde mig upp för att gå till kassan. Jag betalade och tackade. Det hade som tur var slutat regnat nu så håret blev inte förstört. Jag gick mot nagelsalongen. En snäll dam öppnade dörren för mig och log. Jag tackade och gick fram till mannen i kassan.
"Hej, jag hade bokat tid för att fixa mina naglar" sa jag och han nickade och frågade efter mitt namn. "Kimberly Crawford."
"Okej, Linda ska ta hand om dig" sa han leende och tog med mig mot en tjej. Hon log mot mig och började tvätta mina naglar. Hon fixade medan jag satte och tittade. När hon var klar betalade jag och gick mot bussen igen.

Hår:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn0.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTUUQeDwOWiAowCnKXpFe0tW3T3A7y_WpiLo0A3ocMU6eXP9W1Q
Naglar:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn1.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcSAnGXj1KaID3vk3qxE9ott0PsPCibN32yBRP-ae9wzoKn5CTx90w

that's all I got to say

24 dec, 2013 20:34

Borttagen

Avatar



*Skulle du inte se på The Hunger Games?* skrev Anton med några punkter efter.
*Jo, det var liksom drygt en timma sedan jag sa det. Jag har sett klart den knäppo.* Skrev jag tillbaka.
*Åhå, juste!!* skrev han snabbt och jag skrattade till. Han hade verkligen kort minne. Jag la mobilen på bordet och gick mot vardagsrummet, regnet hade slutat nu. Jag log för mig själv och slängde mig på soffan och somnade snabbt.
Jag vaknade av att min mobil ringde inifrån köket. Jag ställde mig snabbt upp och gick snabbt dit.

24 dec, 2013 22:46

Kola
Elev

Avatar


Jag satte mig på bussen och tog fram min mobil. Jack hade messat mig.
*Hur mår min prinsessa? ;' Har du fixat klart inför balen?* Jag log för mig själv. *Japp, klar på stan nu. Ska hem och sminka mig och byta om* svarade jag snabbt. Det tog inte lång tid innan jag fick ett svar. *Du behöver inget smink, du är perfekt utan* jag rodnade och tittade ut genom fönstret. Det hade börjat bli ganska mörkt men en gatulykta lyste ensamt ute i kylan. Bussen stannade tvärt och en kille gick på. Det var fullt, förutom bredvid mig. Killen, som hade på sig en luva så jag såg inte vem det var, pekade på sätet.
"Är det ledigt?" frågade han, jag kunde fortfarande inte se ansiktet med jag kände igen rösten.
"Brett?"

that's all I got to say

25 dec, 2013 21:35

Borttagen

Avatar



"Hallå?" sa jag i luren.
"Hejsan Gumman!" hörde jag mammas röst.
"Mamma, varför ringer du?" frågade jag. Vi hade inte pratat sedan mamma och pappa skiljt sig.
"Jo..." hon försökte kväva en rap. Hennes röst var tung, och jag visste exakt vad som hade hänt med henne.
"Mamma, har du blivit full?" frågade jag och hon skrattade mörkt till.
"Vad..." rap "Menar du? Klart jag inte har." sa hon och jag hörde hur hon snubblade till.
"... Vad var det du tänkte säga, varför ringde du?" frågade jag med en klump i halsen.
"Jo" rap "du förstår att jag har..."
"Hamnat hos polisen igen va?" sa jag och tog ett hårt grepp om luren.
"Ja... men få inte panik. Jag mår fint fint..." ännu en gång hörde man hur hon snubblade till och lutade sig mot något."Jag ska bara på ett för hör..." sa hon med en mycket mörk röst. Jag ryste till och la genast på. Jag visste det, hon var full. Det var precis som innan de fått mig.
Då hade det varit likadant.
Jag gick snabbt ut till hallen och satte snabbt på mig skorna och en jacka och sprang sedan ut ur huset, utan att låsa.
Jag tog med mig min mobil och fortsatte till dojon. Det var nog det ända stället man kunde vara ifred.

25 dec, 2013 21:44

Kola
Elev

Avatar


Han tittade upp på mig, han verkade inte ha sett vem jag var.
"Kim.." mumlade han och såg ner på fötterna. Jag hostade till lite och tittade på honom i smyg. Han måste hata mig, jag hade gett honom en hjärnskakning.
"Så, hur är det?" frågade jag sakta. Han nickade.
"Tja, bra" sa han lågt. Bussen stannade och han reste sig och gick av. Jag skulle och gick efter honom. Jag gick några meter framför honom, men han stannade och vände sig om mot mig.
"Kim"
"Ja?" frågade jag och var rädd att han skulle slå till mig. Han gick fram mot mig och jag bet mig i läppen. Herre gud, vad ska han göra? Tänkte jag förskräckt. Han höjde handen och jag blundade. Han slog mig inte, nej tvärt om. Han tog handen runt min midja och den andra på min arm. Han böjde sig fram och var väldigt nära.
"Jag har aldrig slutat tänka på dig" mumlade han och kysste mig mjukt. Jag backade snabbt.
"Brett! Du vet att jag har en kille" utbrast jag och såg Mika komma gående. Hon gick mot oss.
"Vafan gör ni...?" frågade hon och ställde sig mellan oss. Jag knöt nävarna.
"Den där jäveln kysste mig!"
"Försök inte intala henne att du inte gillade det"
"Nu du!" skrek jag och hoppade mot honom men ett par händer tog tag i mig bakifrån och drog mig bort.
"Kim, chilla" sa en röst. Jag stelnade, det var inte Mika, inte Jack. Vem var det. Jag vände mig om för att se Jerry.
"Fan, vad du skräms" muttrade jag och slet mig ur hans grepp om mina armar. Jag gick surt hem och öppnade dörren, som inte var låst. Men vafan Mika, hur svårt kan det va att låsa en dörr? Tänkte jag medan jag gick in.

that's all I got to say

25 dec, 2013 22:11

Borttagen

Avatar



Jag la händerna i byxfickorna och började fortsätta mot dojon. Jag sparkade på en sten så att den flög mot en fönster. Onej....
"Vem var det där?!" röt någon innanför och jag började springa.
Jag öppnade dörren till dojon och gick snabbt in. Jag drog ner gardinerna så att ingen skulle kunna se in.
När jag vände mig om såg jag att Rudy hade en lektion för småbarn.
"Åh, hej Mika." sa han och tittade mot mig.
"Hej, Rudy. Jag ska sticka." muttrade jag och gick ut igen. Inte ens kunde man få vara ifred här.
Jag gick mot restaurangen mittemot.
"Hej." suckade jag och satte mig i en ut av sofforna vid ett bord.
"Vad vill du ha?" frågade han som jobbade där.
"Inget...jo bara ett glasvatten." muttrade jag och han höjde på ögonbrynen.
"Om du..."
"Jag betalar tjugo." sa jag och han gick glatt iväg. Jag lutade mig mot ryggstödet och tänkte på mitt och mammas samtal.

25 dec, 2013 22:19

Kola
Elev

Avatar


Jag gick in på mitt rum och tog fram sminket. Jag la på en bas, bb Cream, concealer och puder och fixade ögonbrynen. Sedan la jag på lite lätt rosa rouge. Jag rotade igenom väskan och hittade sedan vad jag letade efter, ögonskuggorna. Jag började med lite brunt och gjorde sedan en svag smokey eye med svart och brunt. Sedan la jag på lite rosa läppglans. Jag tog min mobil och la ner den i väskan.



Ögon (fast med bruna ögon) :
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata1.whicdn.com%2Fimages%2F19375652%2Fanahi-eyes-linda-perfect-photo-picture-Favim.com-43169_large.jpg
Läppar:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn1.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcSeq7qWUjNzWfDZxU3Iq_zkTahSqRH-6d0eYdD3_g7btpYIGT-OJg

Blev kort, men ska sova...

that's all I got to say

25 dec, 2013 22:45

Detta inlägg ändrades senast 2013-12-26 kl. 10:20
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar



"Ett glas vatten madame" sa han och flinade. Jag nickade bara.
"Förresten jag tror jag tar natchos också..." mumlade jag och han flinade ännu mer och fixade det. Han ställde det framför mig och jag tog en näve full och började trycka i mig det. Han rynkade på näsan.
"Ärre något fel?" sa han och tittade på mig. Jag sneglade på honom och skakade på huvudet jag tog ännu en näve.
Han tittade oroligt på mig och satte sig sedan mittemot mig.
"Du kan inte äta upp dina problem." sa han och drog undan natchosen.
"Va?..jag äter inte..." sa jag med munnen full. I samma ögonblick kom jag på att jag gjorde det.
Jag spottade genast ut maten på bordet
"Hejdå..." muttrade jag och la pengarna på bordet och gick ut ur restaurangen

25 dec, 2013 22:50

Kola
Elev

Avatar


Jag kollade i spegeln en sista gång och gick sedan ut i hallen. Jag sprejade håret med hårsprej en sista gång när hemtelefonen ringde.
"Hallå?" sa jag medan jag balanserade på mina höga klackar.
"Ehh.. Hej är Mika hemma?" frågade en kille.
"Nej.." svarade jag och personen harklade sig.
"Nähä.." sa han och la sedan på. Jag skakade på huvudet. Mika har bra konstiga vänner. Jag la undan hårsprejen och när jag kom tillbaka till hallen stod Jack där, med blommor i handen.
"Hej" sa han och kysste mig lätt på munnen. Jag rodnade och kramade honom.
"Ska vi gå?" frågade jag och han nickade. Eftersom det var ganska långt till skolan skjutsade hans mamma oss.
"Men se där! Kim, vad vacker du är!" utbrast hon när jag kom fram till bilen.
"Tack mrs Brewer." sa jag och log.
"Snälla, kalla mig Lilly" sa hon och log varmt tillbaka.

that's all I got to say

26 dec, 2013 10:29

Borttagen

Avatar



Jag sparkade på ännu en sten på vägen hem.
Den här gången träffade den inte ett fönster i alla fall. Jag tittade upp i himlen och la händerna i fickorna.
Skulle det bli som förut?
Mamma skulle hamna hos polisen... jag skakade på huvudet. Det skulle inte bli som förut, det skulle bli bättre.
Eftersom att jag bor hos Kim behöver jag inte höra pappas klagande hela tiden. Det fick mig att le.
När jag gick på trottoaren så kom en bil, den var på väg till skolan. Ännu en som ska gå på balen.

26 dec, 2013 10:34

1 2 3 ... 25 26 27 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.