Vamäxan Sarah
Forum > Fanfiction > Vamäxan Sarah
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hermia
Elev |
Awesome
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ Once a MADling, always a MADling 31 maj, 2012 20:49 |
|
nilla10
Elev |
meeer! den jättebra!
hej hej! :) 31 maj, 2012 20:51 |
|
amanda1104
Elev |
SUPERBRA
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 1 jun, 2012 10:28 |
|
Ingis
Elev |
1 jun, 2012 14:35 |
|
Lills
Elev |
Ni är bäääääst!
Nu har jag varit duktig och orkat skriva ett till kapitel. xD Kapitel.20 Hos rektorn Jag satte mig ner i den hårda fåtöljen, och stirrade skräckslaget på rektorn Maxime. Jag kunde nästan höra hur mitt hjärta bankade. Jag hade nämligen hört av Charlotte att med sådana här saker kunde man bli avstäng för. Det var nämligen mycket, mycket trängt förbjudet att bryta mot en endaste regel. Och denna regel var också en av de viktigaste reglerna, för det första fick man under inga omständigheter dricka alkohol. Och dessutom kunde annat folk känna sig utanför. Och endast för att det här var en av de strängaste reglerna gillade man att bryta just dem. ”Så vad har till ditt försvar?” undrade rektorn och blängde på mig. ”Inget” suckade jag. Vem skulle nu vilja ha mig här? Jag skulle bli känd som ”tjejen som förstörde festen” i all evighet. Så lika bra att jag far nu, när jag har en anledning? ”Ja, tyvärr så blir du tvungen att lämna skolan...” sa hon besviket och gav mig den där blicken, den vuxna ger barnen när de är riktigt besvikna. Plötsligt slog det mig att mamma hade skickat den där ugglan, och att hon inte alls kommer bli glad när jag kommer hem med alla mina väskor. ”Är du verkligen säker på att man bryter mot lagen så mycket bara för att man håller ensam fest?” frågade jag rektorn nervöst och väntade på ett snabbt svar, som skulle leda mig ner i helvetet. Hon tog tydligen min nervositet som om jag var chockad för att jag måste åka härifrån. ”Jag vet mycket väl att det inte var någon ’ensam fest’, vi har redan hittat många fler. Och du hade väl inte väntat dig att vi skulle låta dig vara kvar här?” suckade hon ännu mer besviket. ”Nej, det är bara det att jag så himla gärna skulle vilja stanna här” sa jag mer och mer nervöst, de hade redan ’hittat några andra’, så jag skulle antagligen inte få så himla mycket skäll, men fortfarande så mycket att jag nästan ville fara mer än att åka. ”Jag menar, jag har ju fått så mycket vänner här” sa jag i ett försök att få rektorn att mjukna, men det fungerade inte. ”Nej, tyvärr har jag inget annat att säga en att du får packa dina väskor och gå.” suckade hon besviket och nickade åt mig – som för att visa att samtalet var slut. ”Och föresten, jag skickar någon att se till att du kommer hem”. Jag suckade så högt och tydligt jag kunde, på samma gång som jag började gå mot dörren. Vad skulle mamma och pappa säga om det här? Och när någon skulle följa mig hem, vad skulle de då säga när vi kom till den där grottan? Plötsligt kom jag på att de inte ens bodde kvar i det där grotthuset, utan att de hade flyttat, vart skulle jag nu säga att vi skulle fara till den som skulle hjälpa mig hem? Det första jag kom att tänka på var att jag skulle skicka en uggla till mamma, och hon skulle skicka en uggla till rektorn. Och allt skulle bli som förut. Jag skulle gå i en normal häxa/trollkarlsskola, fast jag kanske skulle sluta få inbjudningar på festerna förstås, hoppas bara att Charlotte fortfarande vill vara min vän. Käraste mamma! Jag har varit väldigt olydig och blivit relegerad från Beauxbatons, så nu måste du skriva ett brev till rektorn. Jag började om igen, så där kunde jag väl inte skriva! Hej mamma! Jo, det var länge sedan jag skrev till dig, och jag tänkte passa på att uppdatera dig lite om vad som händer här på Beauxbatons. För det första vill jag säga att jag snart kommer att komma hem igen... inget jag valde, jag blev nämligen relegerad. Jag kan berätta allt senare, jag har inte lång tid på mig att skriva det här nu. Det jag egentligen undrade var, vart ska jag fara nu, om jag måste åka hem? Mm du inte skickar en uggla till rektorn för att klaga, så jag kan bli kvar här förstås... Sarah Jag suckade, jag skulle inte komma fram till något bättre än det här, så jag fick nöja mig med det än så länge. Jag sprang upp till ”Ut Ugglan” – där alla skolans ugglor ”bodde” – och slet åt mig första bästa ugglan. Ut Ugglan var som ett mega stort skjul som alla ugglor satt i, de hade fullt med hö överallt, och en massa med fönster. Och få av fönstren kunde man se slottet och resten av fönstren kunde man se skog och det stora stallet med de stora hästarna. ”Ta det här till Elena Amber” sa jag och kom också på att jag inte kunde ge närmare beskrivning, jag visste ju inte var exakt hon var. Sedan hade jag inte annat att göra än att gå upp och packa mina saker, spänd vänta på svar från min mamma. Och hela tiden medans jag gjorde det så undrade jag om mamma verkligen skulle skicka en uggla till rektorn, och om det verkligen skulle hjälpa. ---- Vad tror ni kommer hända nu då? Det skulle verkligen hjälpa om ni liksom skriver ner vad ni tror kommer hända, antingen på ugglepost eller här i tråden. ![]()
3 jun, 2012 13:46 |
|
Borttagen
|
AWESOMEEEEEEEE!!!!!!!
super!!!!! älskar denna ff !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 3 jun, 2012 13:50 |
|
Måntass
Elev |
NEEEEEEEEEEJ! va tråkigt att hon blev religerad! D; NU MÅSTE DU *asså det är tvång* SKRIVA VIDARE! ANNARS KOMMER JAG INTE KUNNA SOVA!
![]()
3 jun, 2012 13:50 |
|
Lills
Elev |
Skrivet av Borttagen: AWESOMEEEEEEEE!!!!!!! super!!!!! älskar denna ff !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skulle verkligen hjälp om du skriver vad du tror skulle hända. ![]()
3 jun, 2012 13:51 |
|
Ingis
Elev |
Awesome. ♥ Du är så himla bra på att skriva, Linn!
Jag tror jag vet vad som ska hända, nämligen det som händer i slutet av Vamäxan Nessie. c: Att Spoiler: Tryck här för att visa! ![]() ![]()
3 jun, 2012 13:53 |
|
Lills
Elev |
Skrivet av Ingis: Awesome. ♥ Du är så himla bra på att skriva, Linn! Jag tror jag vet vad som ska hända, nämligen det som händer i slutet av Vamäxan Nessie. c: Att Spoiler: Tryck här för att visa! Taack! ♥ Spoiler: Tryck här för att visa! ![]()
3 jun, 2012 13:55 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen