Vilien på Hogwarts!^•^
Forum > Fanfiction > Vilien på Hogwarts!^•^
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Miss Black
Elev |
8 feb, 2012 18:51 |
|
AlexZz
Elev |
o,o
Nääää har du väl inte Skriv klart kapitlet, gör läxorna och skriv sedan Georges liv efter kriget ^^ (Beroende på hur mycket läxor du har så kan det bli klart ganska snabbt Cx ) Eller är det nåt annat?? . .
8 feb, 2012 18:53 |
|
Hope Potter
Elev |
Jaa så kan jag göra men jag har glosor.... MEN JAG FIXAR DET!
Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
8 feb, 2012 18:55 |
|
AlexZz
Elev |
8 feb, 2012 19:06 |
|
Hope Potter
Elev |
Nu kommer det!
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ~ Remus ~ Då var det dags. Dagen jag har väntat på länge, ända sen jag frågade Cass. Vi skulle på vinterbalen tillsammans, det var väldigt jobbigt för mig tack vare alla avundsjuka killar som var kära i Cassandra, men jag var bättre än de flesta i magi så jag kunde klå dem med magi istället. ”Åh.” jag flämtade till när jag såg henne, vacker i sin mörkröda klänning med svarta band på.. Vilket självklart passade perfekt på henne. Hon log när hon såg att jag stirrade på henne, hon verkade gilla min klädsel med. Jag hade en svart kostym med vita detaljer, det enda av färg var en röd ros som jag hade i bröstfickan och ett rött rosarmband som jag hade tänkt ge till Cass. ”Hej killar.” Sa Cassandra och kramade om mig. ”Hej Cass.” Sa jag och pussade henne på kinden. ”Ska vi gå?” Sa Jake och tog Kittys hand. ”Visst.” Sa jag och började gå samtidigt som jag gav Cass hennes rosarmaband. Vi hade kul hela kvällen, fast Kitty var lite spänd och de arga blickarna som kom från avundsjuka killar till mig var väldigt irriterande. ”Kom vi dansar Remus.” Sa Cassie och strålade mot mig, hon var så söt. ”Okej Cass.” Svarade jag och drog upp henne ur stolen där vi satt för att gå till dansgolvet. Efter en vacker vals så gick vi tillbaka med Jake och Kitty, som också hade dansat fast bredvid oss. ”Jag måste gå på toa.” Sa Kitty en stund senare och jag märkte att hennes brorsa och hans vänner gick utefter henne men lade inte märke till det mer just då. ”Okej, hejdå.” Sa Jake och kramade om henne innan hon gick. ”Kom Cassie, jag vill prata med dig.” Sa en kille, jag kom på att han hette Sheldon Dolohov efter Antonin Dolohov, han gick i Slytherin och var en av dem som överfallde Kitty. ”Nej. Inte nu, jag är här med Remus.” Sade hon stelt. ”Gå Dolohov.” Sa jag och log, inte så trevligt men ändå. ”Nej Lupin ja vill inte. Och föresten vet jag ganska viktiga saker om dig. T.ex det där om din farfar Remus Lupin, det var faktiskt min morfar som gjorde att han inte finns här mer.” Sa han elakt och menade Antonin Dolohov. ”Dessutom vill jag prata med Cassandra.” ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Miss Blacks tur! Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
8 feb, 2012 20:03 |
|
Miss Black
Elev |
8 feb, 2012 20:07 |
|
AlexZz
Elev |
8 feb, 2012 20:08 |
|
Hope Potter
Elev |
Kan Miss Black lägga in bilderna i första inlägget?
Min bild; http://fc03.deviantart.net/fs27/i/2008/073/3/0/Teenage_Remus_Lupin_by_RosaLui.jpg Ps. På era bilder kan Miss Black lägga in era klänningar också! Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
8 feb, 2012 20:13 |
|
AlexZz
Elev |
http://fc01.deviantart.net/fs71/f/2012/039/e/3/kitty_by_366alexandra-d4p298u.jpg Hehe... upptäckte ett fel på den Fixar det och återkommer ^^ Fixat här e blden ^^ http://366alexandra.deviantart.com/art/Kitty-Trelawney-283967152 . .
8 feb, 2012 20:16
Detta inlägg ändrades senast 2012-02- 8 kl. 20:33
|
|
Miss Black
Elev |
~Cassie~
- Jag vill prata med Cassandra. Orden ekade innuti mitt huvud. Jag var spänd i hela kroppen. Jag var rädd för Sheldon. Jag visste att han kände Kittys brorsa men ingen av dem hade varit särskilt trevlig mot mig någon gång. - Ree...sa jag svagt. Jag hade hittat på ett smeknamn på Reamus. Jag tittade upp på honom. Han nickade kort så jag ställde mig upp. - Okej, men kan vi prata i närheten här? Jag försökte låta så kaxig som möjligt. - Nej, jag vill prata där, han pekade på ett bord där det stod två pumpajuice. Jag ville inte men nickade ändå. Vi började gå ditåt. Jag kastade en blick på Ree. Han tittade oroligt efter mig. Jag försökte förmedla alla mina kön skor till honom genom bara en blick. Kärlek, oro och lite till kärlek. - Sitt. Sheldon visade mig en stol. Jag skakade på huvudet. - Nej, jag vill inte. Vi ska ändå bara prata ett litet tag. Sheldon flinade stort. - Kanske det. Han tog ett av pumpajuice glasen och drack. - Vill du ha? sa han vänligt. Jag tvekade. - Nej, svarade jag kort. Han såg lite surare ut. - Du är visst motsträvig, va? Han gav upp ett strävt skratt. Jag hatade det. Reamus skratt var MYCKET finare. - Jag vill gå nu. Jag reste mig upp och gick. Jag hade trott att han skulle hindra mig men Sheldon lät mig bara gå förbi. På väg förbi honom hörde jag honom mumla något till någon annan. - Vi får ta till den där Kitty i allafall. Jag grubblade över det en stund tills jag nästan krockade med Reamus. - Åh, där är du! Var den där Sheldon otrevlig mot dig? Jag skakade på huvudet. - Då så. Vill du dansa? Jag log stort. - Visst! Reamus tog min hand och böjde sig ner och kysste den. - Får jag lov? Ja, sir, svarade jag roat och neg. Vi började dansa tillsammans. Allla mina tankar blev som bort blåsta. Sheldon, det han viskat om Kitty och allt annat. Jag tänkte inte på , förens långt senare, att det hängde något otrevligt i luften. En stort missförstånd var på väg. Ja, här är det. Jag skriver så tråkiga kapitel! Ni skriver mycket mer spännande! Min bokblogg
8 feb, 2012 20:33 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen