Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 25425 25426 25427 ... 30035 30036 30037
Användare Inlägg
Salem
Lärare

Avatar


Skrivet av MerlinsBeard:
Skrivet av Salem:
Hur KAN JAG HA FÖRLORAT 7 TUMMAR IDAG? Går folk tillbaka och avtummar för att de ska kunna tumma annat?!?! Vem orkar

MTEL bytte användare bara


Aha attans ananas... Vad är nya användarnamnet då? :o

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F5caa31c1633b84827fed492c1cc1c9f8%2Ftumblr_oow0ik9m1R1sg438co1_500.gif

14 maj, 2018 10:35

Fellrendión
Elev

Avatar


Salem JAG HAR FÖRLORAT ÖVER HUNDRA TUMMAR (insert laugh cry emoji som ej funkar på sidan)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

14 maj, 2018 10:50

Salem
Lärare

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
Salem JAG HAR FÖRLORAT ÖVER HUNDRA TUMMAR (insert laugh cry emoji som ej funkar på sidan)


Men blääää

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F5caa31c1633b84827fed492c1cc1c9f8%2Ftumblr_oow0ik9m1R1sg438co1_500.gif

14 maj, 2018 10:51

Borttagen

Avatar

+1



Ouch, jag lovar att kompensera dig, Li.. x)

Skrivet av Fellrendión:
Salem JAG HAR FÖRLORAT ÖVER HUNDRA TUMMAR (insert laugh cry emoji som ej funkar på sidan)

14 maj, 2018 11:26

Borttagen

Avatar

+1


Kon är ett husdjur... men den finns också utanför huset och den lever ofta på landet, men den kommer också in till staden, men bara när den skall dö. Men det bestämmer den inte själv.

Kon har sju sidor. Den översta sidan - den nedersta sidan - den främre sidan - den bakre sidan - den ena sidan - den andra sidan - och den invändiga sidan.

På den främsta sidan sitter huvudet ... och det är för att hornen skall ha något att sitta fast på. Hornen är av horn och dom är bara till prydnad. Dom kan inte röra på sig, men det kan öronen. Dom sitter på sidan av hornen. Kon har två hål framme i huvudet. Dom kallas ko-ögon. Kons mun kallas mule. Det är nog för den säger mu.

På den bakersta sidan sitter svansen... den använder den för att jaga bort flugor med, så att dom inte ramlar ned i mjölken och drunknar.

På den översta sidan - och den ena sidan - och den andra sidan, är det bara hår. Det heter ko-hår och har alltid samma färg som kon. Färgen på kon heter kulör.

Den nedersta sidan är den viktigaste för där hänger mjölken. När mjölkerskan öppnar kranarna så rinner mjölken ut. När det åskar blir mjölken sur... men hur den blir det har jag inte lärt mig ännu. Kon har fyra ben. Dom heter ko-ben. Dom kan också användas till att dra ut spikar med. Kon äter inte så mycket, men när den gör det äter den alltid två gånger. Dom feta korna ger helmjölk. När kon är dålig i magen ger den ost. I osten är det hål, men hur den gör hålen har jag inte heller lärt mig ännu.

Kon har gott luktsinne.... vi kan känna lukten av den på långt håll. Kons valpar heter kalvar. Kalvens pappa heter tjur och det gör kons man också.Tjuren ger inte mjölk och är därför inte ett däggdjur.

Den som kommer och hämtar kon när den blir gammal heter ko-fångare. Den sitter ofta framme på bilar. Så blir kon slaktad, man häller mjölken i tetror som vi kan köpa i affären. Kons fyra ben skickas till snickaren. Det kallas återanvändning.

Som man kan se är kon ett nyttigt djur. Och därför gillar jag kon väldigt mycket.

14 maj, 2018 12:02

Solkatten
Elev

Avatar


Enligt termometern är det typ 30 grader men enligt SMHI ska det vara typ 25 grader idag.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

14 maj, 2018 12:40

Salem
Lärare

Avatar

+1


Varför skriver alla "dabande kossor" på anslagstavlan..? Dom dansar ju balett? De dabar inte ens .... :[

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F5caa31c1633b84827fed492c1cc1c9f8%2Ftumblr_oow0ik9m1R1sg438co1_500.gif

14 maj, 2018 14:19

Frivolt
Elev

Avatar


ÄNTLIGEN FICK MIN TRÅD HOMO/BI/TRANS/ANNAT ELEVHEMSPOÄNG!!!

FKN FINALLY HAHA!!!

TACK TILL DIG SOM GAV MIG DET ♥ ♥ ♥

14 maj, 2018 15:21

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Kon är ett husdjur... men den finns också utanför huset och den lever ofta på landet, men den kommer också in till staden, men bara när den skall dö. Men det bestämmer den inte själv.

Kon har sju sidor. Den översta sidan - den nedersta sidan - den främre sidan - den bakre sidan - den ena sidan - den andra sidan - och den invändiga sidan.

På den främsta sidan sitter huvudet ... och det är för att hornen skall ha något att sitta fast på. Hornen är av horn och dom är bara till prydnad. Dom kan inte röra på sig, men det kan öronen. Dom sitter på sidan av hornen. Kon har två hål framme i huvudet. Dom kallas ko-ögon. Kons mun kallas mule. Det är nog för den säger mu.

På den bakersta sidan sitter svansen... den använder den för att jaga bort flugor med, så att dom inte ramlar ned i mjölken och drunknar.

På den översta sidan - och den ena sidan - och den andra sidan, är det bara hår. Det heter ko-hår och har alltid samma färg som kon. Färgen på kon heter kulör.

Den nedersta sidan är den viktigaste för där hänger mjölken. När mjölkerskan öppnar kranarna så rinner mjölken ut. När det åskar blir mjölken sur... men hur den blir det har jag inte lärt mig ännu. Kon har fyra ben. Dom heter ko-ben. Dom kan också användas till att dra ut spikar med. Kon äter inte så mycket, men när den gör det äter den alltid två gånger. Dom feta korna ger helmjölk. När kon är dålig i magen ger den ost. I osten är det hål, men hur den gör hålen har jag inte heller lärt mig ännu.

Kon har gott luktsinne.... vi kan känna lukten av den på långt håll. Kons valpar heter kalvar. Kalvens pappa heter tjur och det gör kons man också.Tjuren ger inte mjölk och är därför inte ett däggdjur.

Den som kommer och hämtar kon när den blir gammal heter ko-fångare. Den sitter ofta framme på bilar. Så blir kon slaktad, man häller mjölken i tetror som vi kan köpa i affären. Kons fyra ben skickas till snickaren. Det kallas återanvändning.

Som man kan se är kon ett nyttigt djur. Och därför gillar jag kon väldigt mycket.


Den texten är så gammal. xD

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

14 maj, 2018 15:33

Borttagen

Avatar



Atira
Tack... (det har du lov till, jag var egentligen aldrig borta.. Ailes sa en gång att mitt användernamn lät som en telefontjänst, är rätt beredd att hålla med.

L'Amour et Psyché Du får berätta hur mycket godis jag stal av dig.. x)

mitchan
Har haft någon grej att ibland ta print-screens över presentationer, i slutet av 2016 hade jag 777 tummar och var nog upp till 840 innan jag dalade ner som en sten.
Så, det där med upptummandet ger jag upp hos mig själv, kan bjuda andra på tummar istället. :


14 maj, 2018 16:14

1 2 3 ... 25425 25426 25427 ... 30035 30036 30037

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.