@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Tillan Sato
Elev |
Skrivet av Lazarus: Känner mig så inspirerad och vill skriva, men har inga idéer alls. Lånade några böcker på biblioteket idag, och hoppas att någon av dem hjälper mig. Hatar när man känner att man vill skriva, men inte vet vad och hur och ja... Det där kan jag känna igen, ibland är det så bra i huvudet men när man skriver ner det blir det bara platt och trist, kan nästan verka fånigt. Vet inte hur det är för dig, men så är det för mig. The Force will be with you, always!
27 mar, 2018 20:51 |
|
Lazarus
Prefekt |
Skrivet av Tillan Sato: Det där kan jag känna igen, ibland är det så bra i huvudet men när man skriver ner det blir det bara platt och trist, kan nästan verka fånigt. Vet inte hur det är för dig, men så är det för mig. Ohja. När man har bästa idéen i huvudet, men så fort det överförs till mer 'fysisk' form så är det bara... meh. Jag har jobbat på en grej i huvudet i över fyra år nu, men det har blivit för komplicerad och invecklat för att kunna skriva ner det vid det laget känns det som. Skulle antagligen bara bli fånigt, som du nämner.
27 mar, 2018 20:55 |
|
Tillan Sato
Elev |
Skrivet av Lazarus: Skrivet av Tillan Sato: Det där kan jag känna igen, ibland är det så bra i huvudet men när man skriver ner det blir det bara platt och trist, kan nästan verka fånigt. Vet inte hur det är för dig, men så är det för mig. Ohja. När man har bästa idéen i huvudet, men så fort det överförs till mer 'fysisk' form så är det bara... meh. Jag har jobbat på en grej i huvudet i över fyra år nu, men det har blivit för komplicerad och invecklat för att kunna skriva ner det vid det laget känns det som. Skulle antagligen bara bli fånigt, som du nämner. Exakt. Jag har typ tusen olika block här hemma som jag skrivit i och läser igenom då och då. Blir nästan generad då jag läser vad jag skrivit, det är bara fånigt... Försöker renskriva/skriva om då och då. Vad är det för grej? The Force will be with you, always!
27 mar, 2018 20:57 |
|
Lazarus
Prefekt |
Skrivet av Tillan Sato: Exakt. Jag har typ tusen olika block här hemma som jag skrivit i och läser igenom då och då. Blir nästan generad då jag läser vad jag skrivit, det är bara fånigt... Försöker renskriva/skriva om då och då. Vad är det för grej? Det verkar vara en grej, med lika många block som man har idéer! Mina ligger också här och där, med allt jag lyckats skriva ner när jag fick nån 'briljant' idé (som verkade briljant då i alla fall). Men samtidigt läser jag ibland vissa böcker och känner att jag faktiskt också skulle kunna skriva, om den personen lyckats. Går upp och ner det där. Det är lite hemligt för tillfället, men det kretsar kring en person som har upplevt en hel del i livet och hans familj har några problem de också. Lite vag beskrivning, men vill inte säga för mycket förrän jag faktiskt skrivit ner det hela. Har du någon idé som du jobbar på sådär kanske? Eller är det lite här, lite där?
27 mar, 2018 21:02 |
|
Trädkatten
Elev |
27 mar, 2018 21:06 |
|
Tillan Sato
Elev |
Skrivet av Lazarus: Skrivet av Tillan Sato: Exakt. Jag har typ tusen olika block här hemma som jag skrivit i och läser igenom då och då. Blir nästan generad då jag läser vad jag skrivit, det är bara fånigt... Försöker renskriva/skriva om då och då. Vad är det för grej? Det verkar vara en grej, med lika många block som man har idéer! Mina ligger också här och där, med allt jag lyckats skriva ner när jag fick nån 'briljant' idé (som verkade briljant då i alla fall). Men samtidigt läser jag ibland vissa böcker och känner att jag faktiskt också skulle kunna skriva, om den personen lyckats. Går upp och ner det där. Det är lite hemligt för tillfället, men det kretsar kring en person som har upplevt en hel del i livet och hans familj har några problem de också. Lite vag beskrivning, men vill inte säga för mycket förrän jag faktiskt skrivit ner det hela. Har du någon idé som du jobbar på sådär kanske? Eller är det lite här, lite där? Aha okej. Jag påbörjar projekt men avslutar dem sällan. Mja, inte just nu, är lite mer för mig själv, men jag har alltid älskat att skriva Det låter spännande, om du vill dela är det bara att skicka en uggla om du inte vill att alla ska få läsa. The Force will be with you, always!
27 mar, 2018 21:06 |
|
the marauder
Elev |
Skrivet av Trädkatten: Jag och the marauder äter vegansk Nutella ur samma burk och blandar baciller Fredagsmys (((; Mysigt indeed -__- 27 mar, 2018 21:07 |
|
Trädkatten
Elev |
Skrivet av the marauder: Skrivet av Trädkatten: Jag och the marauder äter vegansk Nutella ur samma burk och blandar baciller Fredagsmys (((; Mysigt indeed -__- Det är inte ens fredag...
27 mar, 2018 21:08 |
|
the marauder
Elev |
Skrivet av Trädkatten: Skrivet av the marauder: Skrivet av Trädkatten: Jag och the marauder äter vegansk Nutella ur samma burk och blandar baciller Fredagsmys (((; Mysigt indeed -__- Det är inte ens fredag... Jag har förlorat mitt koncept av tid och också min svenska 27 mar, 2018 21:16 |
|
potterflicka
Elev |
Är så sugen på en toast, men orkar inte gå upp ur sängen.
27 mar, 2018 21:55 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen