@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Velma Dinkley
Elev |
Snart flyttas klockan fram på datorer och mobiler
I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17 26 mar, 2018 01:52 |
|
MerlinsBeard
Elev |
Skrivet av Velma Dinkley: Snart flyttas klockan fram på datorer och mobiler Den gjorde väl det igår? xD
26 mar, 2018 01:55 |
|
Velma Dinkley
Elev |
Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Velma Dinkley: Snart flyttas klockan fram på datorer och mobiler Den gjorde väl det igår? xD hm märkte inget kändes som det är i natt I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17 26 mar, 2018 01:56 |
|
MerlinsBeard
Elev |
Skrivet av Velma Dinkley: Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Velma Dinkley: Snart flyttas klockan fram på datorer och mobiler Den gjorde väl det igår? xD hm märkte inget kändes som det är i natt Igår när jag skulle sova skulle ja bara skriva en sak sen sova kl 2, när ja skrivit klart va kl 3 typ
26 mar, 2018 01:59 |
|
Velma Dinkley
Elev |
Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Velma Dinkley: Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Velma Dinkley: Snart flyttas klockan fram på datorer och mobiler Den gjorde väl det igår? xD hm märkte inget kändes som det är i natt Igår när jag skulle sova skulle ja bara skriva en sak sen sova kl 2, när ja skrivit klart va kl 3 typ märkte nu att klockan inte ändrates hehe I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17 26 mar, 2018 02:00 |
|
MerlinsBeard
Elev |
Skrivet av Velma Dinkley: Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Velma Dinkley: Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Velma Dinkley: Snart flyttas klockan fram på datorer och mobiler Den gjorde väl det igår? xD hm märkte inget kändes som det är i natt Igår när jag skulle sova skulle ja bara skriva en sak sen sova kl 2, när ja skrivit klart va kl 3 typ märkte nu att klockan inte ändrates hehe Skönt för dig då igår som inte märkte det försvann 1h, då måste de nästan kännas som du vunnit en då alla andra förlorat en haha x)
26 mar, 2018 02:08 |
|
Velma Dinkley
Elev |
Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Velma Dinkley: Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Velma Dinkley: Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Velma Dinkley: Snart flyttas klockan fram på datorer och mobiler Den gjorde väl det igår? xD hm märkte inget kändes som det är i natt Igår när jag skulle sova skulle ja bara skriva en sak sen sova kl 2, när ja skrivit klart va kl 3 typ märkte nu att klockan inte ändrates hehe Skönt för dig då igår som inte märkte det försvann 1h, då måste de nästan kännas som du vunnit en då alla andra förlorat en haha x) Ja på ett ungefär I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17 26 mar, 2018 02:14 |
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Solkatten: nää, med sommartid blir det ju ljust en timme senare, inte tidigare! (tex vintertidens 07 = sommartidens 08!), så på sommaren BLIR ju dagarna längre (solen går ner senare) som det är nu! Alltså jag fattar grejen med sommartid man vill ju att det ska bli ljusare tidigare men samtidigt är det redan ljust på sommaren så det är liksom onödigt egentligen och dessutom förlorar man ju bara en timme på sommaren. Det borde väl egentligen vara tvärtom. Dra fram klockan på vintern och dra tillbaka den på sommaren så blir dygnen under sommaren en timme längre liksom. Fast egentligen vill jag inte ändra klockan alls utan alltid ha den på "vintertid". tycker dock det är GALET, för alltså, sure, det blir ljusare på morgonen under vintertid, men..... är det verkligen vad vi behöver? liksom även om det blir ljust en timme tidigare på morgonen så ÄR det ju inte ljust än när most people vaknar och åker till skolan/jobbet, så det gör ju ingen skillnad egentligen. det som faktiskt händer är ju att det istället blir mörkt en timme tidigare på eftermiddagen och vi förlorar dagsljus på vintern när vi redan har så lite ljus. "vintertid" är ju egentligen normaltid (sommartiden är en förändring i normaltiden medan vintertid är standarden), men jag röstar på att vi byter vår tidzon och kör på sommartid året runt!! screw """ljusa""" vintermorgnar, jag vill inte ha dödsmörker klockan 15 hela vintern när det ändå inte är ljust när jag vaknar vid 8 :-/ island har what we'd call sommartid hela året och i'm so up for it, heja island!! ![]()
26 mar, 2018 02:46 |
|
Fiskboll
Elev |
Skrivet av Lollo16: Skrivet av Fiskboll: Jag är alltid hungrig Samma här!! Äter hur mycket mat som helst men e ändå alltid hungrig 10 min senare I KNOW RIGHT?!?!?! Lord forgive me I spent all the child support cash on some apple juice 26 mar, 2018 15:38 |
|
Vapor
Elev |
Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Solkatten: Alltså jag fattar grejen med sommartid man vill ju att det ska bli ljusare tidigare men samtidigt är det redan ljust på sommaren så det är liksom onödigt egentligen och dessutom förlorar man ju bara en timme på sommaren. Det borde väl egentligen vara tvärtom. Dra fram klockan på vintern och dra tillbaka den på sommaren så blir dygnen under sommaren en timme längre liksom. Fast egentligen vill jag inte ändra klockan alls utan alltid ha den på "vintertid". Man kanske ändrar den för att få 1h solljus 13:00-14:00 i december istället för att få den vid 14-15 xD Kanske så att arbetarna kan njuta av solnedgång på lunchen? Egentligen tjänar vi ju ingenting, vintertid är ju vår "vanliga" tid, dvs vår "ursprungstid". Så som du säger, sommaren är ju ändå redan ljus, så varför ändra klockan? Har aldrig riktigt förstått mig på det där om jag ska vara ärlig xD
26 mar, 2018 18:15 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen