Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 25233 25234 25235 ... 30040 30041 30042
Användare Inlägg
MerlinsBeard
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av MerlinsBeard:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av MerlinsBeard:
Skrivet av Borttagen:
Merlin's Beard Och det är mycket lättare. Dina syskon kommer nog vilja hålla med för Netflix är en fantastisk sida! Det är väldigt lätt att hitta serier man vill se, fast det dåliga är ju att de tar bort vissa säsonger och serier, men kvalitén och allt är mycket bra och det är raklamfritt

Fast det är Viaplay och Cmore med Min syrra hade det för typ 3-4 år sen och snyltade på henne då och tyckte det var fett bra men bara haft Viaplay och Cmore sen dess typ. Cmore suger dock för man kan inte ens ladda ner offline och utbudet är inte så stort (fast finns bra saker där och de har t.ex. haft nya GoT säsongerna) och dessutom så är det sjuukt dyrt, fast de kan va för vi har sportpaketet hehe. Viaplay är lika dyrt men har mkt bättre utbud och känns som man får mkt mkt mer där men vad gäller serier så är ju Netflix klart bäst och smidigast också tror jag och även billigast.

Nu ska jag kolla Supernatural

Det är sant. Har sett att Viaplay har fler seirer och det är nog därfödet är så dyrt men Netflix gör fler och hämtar nya serier vilket också är bra! Stör mig just nu på att Fox nu inte sänder några Gotham avsnitt... fast det borde de väl göra? Visst?

Ha så kul och se till så inga demoner lyckas få tag på dig

Ja såg nu med att Viaplay var dyrare för bara film och serier men vi har sportpaket där och det är lika dyrt som Cmores och då är det ju mkt mer värt för enda anledningen vi har Cmore sport är för se Allsvenskan... De har så sjukt få filmer och serier.

Asså jag trodde på sånt på nåt sätt när ja va liten.. Inte just på alla sakerna i serien men på typ demoner o så.. Och hade aldrig kunnat kolla på sån här serie ensam på mellanstadiet elr tidigare typ för tyckte de va så läskigt xD Men nu är den bara lite läskig haha men älskar den sjukt mkt. Va dock riktigt onice när jag kollade på ett avsnitt till fikat och det var massa kryp. Hatar kryp

Har Cmore på min TV utan att mina föräldrar medvetet betalar de xD Man kan tyvärr bara se säsong 7 i GoT...

Jag tycker såna serier är intressata och inte alls är läskiga. Om jag tyckte något var läskigt skulle jag kolla på en scen där någon dör och bli lugnare... rätt så sjukt xD Men kryp ger mig bara rysningar och det känns som om de kryper på min kropp... kanske därför de kallas kryp. Även om det med stora sannolikheter inte är sant så tror jag lite på demoner, häxor, varulvar och vampyrer. Det finns så många som skrev och trodde om det förut och man kan undra hur de fick de idéerna, för varje påhittad historia kan det finnas lite sanning i.

Men skojar du elr???? Va lyx, skulle aldrig hända hemma hos mig xD Ja de e synd, alla säsonger finns väl bara på HBO, vilka är rätt bra dock, mkt bra serier och de producerar ju eget och de serierna flyttar ju inte på sig (som kan komma och gå på andra ställen)

Ja asså de är ju sjukt spännande och intressant också men fortfarande lite läskigt, men på en bra nivå x) Jag önskar jag trodde på sånt, gör det väl inte direkt men jag utesluter det inte heller xD I min klass på högstadiet va de en som sa att hennes mamma sett spöken o så och att hemma hos henne hade saker vält o massa oförklarliga saker. Tycker sånt är sjukt spännande men har svårt tro det även fast jag nästan önskar jag gjorde det, för livet skulle vara så himla mkt spännande då. Typ. Dessutom finns det några skumma hus där jag bor. Det är en skog mellan skolan o massa hus runt men skogen är ändå rätt stor, och mitt i den finns ett ensamt rött hus och en trädgård och källare (som man går in i utifrån) och ryktet när man va liten va att det bodde en häxa där. Men det är inte så konstigt för de e som ett hus från nån saga att det skulle bo en häxa där. Sen finns det ett riktigt creepy hus i ett av de finare kvarteren i staden med massa villor med sjöutsikt o så, o där finns ett hus helt tomt o mörkt inuti med jättehögt gräs o allt, ser riktigt creepy ut xD

NEJ hur blev klockan 3 helt plötsligt jag skulle ju lägga mig 2 var tanken xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2Fb9%2Fb6%2F09b9b604d791cd749ac1098d404167fc.gif

25 mar, 2018 03:14

L'Amour et Psyché
Elev

Avatar


Känslan i kroppen är ungefär som att överkroppen är taskigt staplad på resten, och axlarna dithängda på måfå.. Sitter jag ihop? Not sure. Maybe ett par timmar till i sängen will do it.

25 mar, 2018 08:53

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Emmi:
Alltsåå.. Serie tips någon?

INTE Game of Thrones (stavas det en så?) Tack !!


Pretty Little Liars, Doctor who, Black Mirror, RuPauls drag race, Lucifer, Scream, Scream Queens!!

25 mar, 2018 10:58

Borttagen

Avatar


Merlin's Beard Jag har funderat att skaffa HBO med min familj, fast har inte varit riktigt säker om det finns en massa bra serier. Den ända jag känner till är GoT, fast jag har ju sett alla avsnitten där så det hade varit rätt så onödigt att skaffa det.

Man blir rätt så paranoid av att tro på sånt. Har typ vid hela mitt liv trott på det jag läst, hört och sett, fast nu tror jag åtminstone lite det jag läst och sett på filmer medan jag försöker leta efter sanning i det jag hör från andra om det inte verkar logiskt. Minns när det fanns ett rykte där jag bor att det bodde en ensam man i svarta käder som alla kalla för svarta mannen som tydligen kidnappade och dödade barn. Man var alltid rädd att se honom eller gå förbi hans hus... fast det fanns vissa som busringde.... minns att det fanns en massa andra rykten om personer där jag bor och man var typ rädda för de, fast har inte hört såna rykten längre.

Sov innan klockan blev 1 för jag hade blivit trött

25 mar, 2018 11:20

MerlinsBeard
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Merlin's Beard Jag har funderat att skaffa HBO med min familj, fast har inte varit riktigt säker om det finns en massa bra serier. Den ända jag känner till är GoT, fast jag har ju sett alla avsnitten där så det hade varit rätt så onödigt att skaffa det.

Man blir rätt så paranoid av att tro på sånt. Har typ vid hela mitt liv trott på det jag läst, hört och sett, fast nu tror jag åtminstone lite det jag läst och sett på filmer medan jag försöker leta efter sanning i det jag hör från andra om det inte verkar logiskt. Minns när det fanns ett rykte där jag bor att det bodde en ensam man i svarta käder som alla kalla för svarta mannen som tydligen kidnappade och dödade barn. Man var alltid rädd att se honom eller gå förbi hans hus... fast det fanns vissa som busringde.... minns att det fanns en massa andra rykten om personer där jag bor och man var typ rädda för de, fast har inte hört såna rykten längre.

Sov innan klockan blev 1 för jag hade blivit trött

Det finns ju massa andra bra där med, några jag sett som e riktigt bra o många jag inte sett men som jag hört ska va bra men ksk inte är din smak, idk =P

Ja de blir man ju. Bara av thrillers jag kolla med mina föräldrar när jag var liten kunde jag tycka de va sjukt läskiga o kollade alltid utanför mitt fönster hela tiden när det var mörkt (en balkong där, gör inte saken bättre). O så fick jag tipset om se en skräckfilm när jag gick 5-6:an o skulle kolla den själv på natten. Klarade 15 minuter. Sen kolla ja på den med min kompis mitt på dagen men sluta med att vi båda kröp ihop under täcke xD Kollade med han 1-2 år efter o han precis som jag hade då kollat upp i taket duschen varje gång man duscha xD Skulle nog aldrig ha samma påverkan på mig idag men då hade dem det haha. Nej, man har aldrig såna rykten längre, antagligen för de va små barnen som spred dem o skapa dem men slår vad om att det fortfarande går rykten bland barnen om de där huset i skogen, det hoppas jag iaf x)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2Fb9%2Fb6%2F09b9b604d791cd749ac1098d404167fc.gif

25 mar, 2018 12:08

Borttagen

Avatar


Skrivet av MerlinsBeard:
Skrivet av Borttagen:
Merlin's Beard Jag har funderat att skaffa HBO med min familj, fast har inte varit riktigt säker om det finns en massa bra serier. Den ända jag känner till är GoT, fast jag har ju sett alla avsnitten där så det hade varit rätt så onödigt att skaffa det.

Man blir rätt så paranoid av att tro på sånt. Har typ vid hela mitt liv trott på det jag läst, hört och sett, fast nu tror jag åtminstone lite det jag läst och sett på filmer medan jag försöker leta efter sanning i det jag hör från andra om det inte verkar logiskt. Minns när det fanns ett rykte där jag bor att det bodde en ensam man i svarta käder som alla kalla för svarta mannen som tydligen kidnappade och dödade barn. Man var alltid rädd att se honom eller gå förbi hans hus... fast det fanns vissa som busringde.... minns att det fanns en massa andra rykten om personer där jag bor och man var typ rädda för de, fast har inte hört såna rykten längre.

Sov innan klockan blev 1 för jag hade blivit trött

Det finns ju massa andra bra där med, några jag sett som e riktigt bra o många jag inte sett men som jag hört ska va bra men ksk inte är din smak, idk =P

Ja de blir man ju. Bara av thrillers jag kolla med mina föräldrar när jag var liten kunde jag tycka de va sjukt läskiga o kollade alltid utanför mitt fönster hela tiden när det var mörkt (en balkong där, gör inte saken bättre). O så fick jag tipset om se en skräckfilm när jag gick 5-6:an o skulle kolla den själv på natten. Klarade 15 minuter. Sen kolla ja på den med min kompis mitt på dagen men sluta med att vi båda kröp ihop under täcke xD Kollade med han 1-2 år efter o han precis som jag hade då kollat upp i taket duschen varje gång man duscha xD Skulle nog aldrig ha samma påverkan på mig idag men då hade dem det haha. Nej, man har aldrig såna rykten längre, antagligen för de va små barnen som spred dem o skapa dem men slår vad om att det fortfarande går rykten bland barnen om de där huset i skogen, det hoppas jag iaf x)

Jag trodde att Thrillers var ett annat ord för skräckfilmer så jag har under flera år trott att där det står Thrillers är skräckfilmer, så har inte vågat se de förrens för ett år sedan. De är inte så läskiga och skräckfilmer kan väl då och då överraska mig men jag blir inte skrämd x) Tänk dig om man inte hade musik i skräckfilmer, hade varit mindre läskigt.
Tror nog att såna rykten slutats spridas för att brn börjat bli mer inne och slutat att vara ute.

25 mar, 2018 12:23

MerlinsBeard
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av MerlinsBeard:
Skrivet av Borttagen:
Merlin's Beard Jag har funderat att skaffa HBO med min familj, fast har inte varit riktigt säker om det finns en massa bra serier. Den ända jag känner till är GoT, fast jag har ju sett alla avsnitten där så det hade varit rätt så onödigt att skaffa det.

Man blir rätt så paranoid av att tro på sånt. Har typ vid hela mitt liv trott på det jag läst, hört och sett, fast nu tror jag åtminstone lite det jag läst och sett på filmer medan jag försöker leta efter sanning i det jag hör från andra om det inte verkar logiskt. Minns när det fanns ett rykte där jag bor att det bodde en ensam man i svarta käder som alla kalla för svarta mannen som tydligen kidnappade och dödade barn. Man var alltid rädd att se honom eller gå förbi hans hus... fast det fanns vissa som busringde.... minns att det fanns en massa andra rykten om personer där jag bor och man var typ rädda för de, fast har inte hört såna rykten längre.

Sov innan klockan blev 1 för jag hade blivit trött

Det finns ju massa andra bra där med, några jag sett som e riktigt bra o många jag inte sett men som jag hört ska va bra men ksk inte är din smak, idk =P

Ja de blir man ju. Bara av thrillers jag kolla med mina föräldrar när jag var liten kunde jag tycka de va sjukt läskiga o kollade alltid utanför mitt fönster hela tiden när det var mörkt (en balkong där, gör inte saken bättre). O så fick jag tipset om se en skräckfilm när jag gick 5-6:an o skulle kolla den själv på natten. Klarade 15 minuter. Sen kolla ja på den med min kompis mitt på dagen men sluta med att vi båda kröp ihop under täcke xD Kollade med han 1-2 år efter o han precis som jag hade då kollat upp i taket duschen varje gång man duscha xD Skulle nog aldrig ha samma påverkan på mig idag men då hade dem det haha. Nej, man har aldrig såna rykten längre, antagligen för de va små barnen som spred dem o skapa dem men slår vad om att det fortfarande går rykten bland barnen om de där huset i skogen, det hoppas jag iaf x)

Jag trodde att Thrillers var ett annat ord för skräckfilmer så jag har under flera år trott att där det står Thrillers är skräckfilmer, så har inte vågat se de förrens för ett år sedan. De är inte så läskiga och skräckfilmer kan väl då och då överraska mig men jag blir inte skrämd x) Tänk dig om man inte hade musik i skräckfilmer, hade varit mindre läskigt.
Tror nog att såna rykten slutats spridas för att brn börjat bli mer inne och slutat att vara ute.

Ja, det sista du säger är nog också sant haha xD
Thrillers brukar väl ha mer story och kanske är som en vanlig, mer verklig film kanske nån deckare fast mkt läskigare o sjukt läskiga typer x) Skräckfilmer brukar ju ofta vara övernaturliga grejer (inte alltid men ofta) känns det som. Du verkar så modig då som inte tycker nåt e läskigt, nästan så du borde va i Gryffindor

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2Fb9%2Fb6%2F09b9b604d791cd749ac1098d404167fc.gif

25 mar, 2018 12:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av MerlinsBeard:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av MerlinsBeard:
Skrivet av Borttagen:
Merlin's Beard Jag har funderat att skaffa HBO med min familj, fast har inte varit riktigt säker om det finns en massa bra serier. Den ända jag känner till är GoT, fast jag har ju sett alla avsnitten där så det hade varit rätt så onödigt att skaffa det.

Man blir rätt så paranoid av att tro på sånt. Har typ vid hela mitt liv trott på det jag läst, hört och sett, fast nu tror jag åtminstone lite det jag läst och sett på filmer medan jag försöker leta efter sanning i det jag hör från andra om det inte verkar logiskt. Minns när det fanns ett rykte där jag bor att det bodde en ensam man i svarta käder som alla kalla för svarta mannen som tydligen kidnappade och dödade barn. Man var alltid rädd att se honom eller gå förbi hans hus... fast det fanns vissa som busringde.... minns att det fanns en massa andra rykten om personer där jag bor och man var typ rädda för de, fast har inte hört såna rykten längre.

Sov innan klockan blev 1 för jag hade blivit trött

Det finns ju massa andra bra där med, några jag sett som e riktigt bra o många jag inte sett men som jag hört ska va bra men ksk inte är din smak, idk =P

Ja de blir man ju. Bara av thrillers jag kolla med mina föräldrar när jag var liten kunde jag tycka de va sjukt läskiga o kollade alltid utanför mitt fönster hela tiden när det var mörkt (en balkong där, gör inte saken bättre). O så fick jag tipset om se en skräckfilm när jag gick 5-6:an o skulle kolla den själv på natten. Klarade 15 minuter. Sen kolla ja på den med min kompis mitt på dagen men sluta med att vi båda kröp ihop under täcke xD Kollade med han 1-2 år efter o han precis som jag hade då kollat upp i taket duschen varje gång man duscha xD Skulle nog aldrig ha samma påverkan på mig idag men då hade dem det haha. Nej, man har aldrig såna rykten längre, antagligen för de va små barnen som spred dem o skapa dem men slår vad om att det fortfarande går rykten bland barnen om de där huset i skogen, det hoppas jag iaf x)

Jag trodde att Thrillers var ett annat ord för skräckfilmer så jag har under flera år trott att där det står Thrillers är skräckfilmer, så har inte vågat se de förrens för ett år sedan. De är inte så läskiga och skräckfilmer kan väl då och då överraska mig men jag blir inte skrämd x) Tänk dig om man inte hade musik i skräckfilmer, hade varit mindre läskigt.
Tror nog att såna rykten slutats spridas för att brn börjat bli mer inne och slutat att vara ute.

Ja, det sista du säger är nog också sant haha xD
Thrillers brukar väl ha mer story och kanske är som en vanlig, mer verklig film kanske nån deckare fast mkt läskigare o sjukt läskiga typer x) Skräckfilmer brukar ju ofta vara övernaturliga grejer (inte alltid men ofta) känns det som. Du verkar så modig då som inte tycker nåt e läskigt, nästan så du borde va i Gryffindor

Trodde typ att Thriollers var skräckfilmer på grund av Michael Jacksons låt Thriller xD
Nja, jag skulle nog säga att man är modigast om man övervinner sin rädsla.

25 mar, 2018 12:39

MerlinsBeard
Elev

Avatar


Vindict Men den är ju typ det så de e inge konstigt xD Thriller betyder väl rysare elr så, men just genren thriller är väl mer verkliga och realistiska, det som gör dem läskiga =P

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F09%2Fb9%2Fb6%2F09b9b604d791cd749ac1098d404167fc.gif

25 mar, 2018 12:50

Borttagen

Avatar


Skrivet av MerlinsBeard:
Vindict Men den är ju typ det så de e inge konstigt xD Thriller betyder väl rysare elr så, men just genren thriller är väl mer verkliga och realistiska, det som gör dem läskiga =P
Du har rätt i det, gillar thrillers mer än skräckfilmer, även om jag älskar fantasy så gillar jag också det verkliga. Den blandningen är bäst så

25 mar, 2018 12:55

1 2 3 ... 25233 25234 25235 ... 30040 30041 30042

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.