Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 25215 25216 25217 ... 30038 30039 30040
Användare Inlägg
Hohanononelole
Elev

Avatar


Skrivet av tippest:
Skrivet av Lazarus:
vet att det egentligen inte hjälper alls att säga men: nålar är, när det väl gäller, inte nearly lika läskigt som man tror att det ska vara!!
jag var fett nålrädd i typ 12 år, jag fick aldrig NÅGON av dom basic vaccinationerna i grundskolan haha, var nere hos skolsköterskan och hyperventilerade och var redo att döda någon varje gång så slutade alltid med att dom skickade mig därifrån ovaccinerad....
hade also en trasig tand som behövde jobbas på under flera tandläkarbesök, vilket såklart krävde bedövning i sprutform, och jag blev nerdrogad med lustgas each time för att överleva typ...

men sen nu i somras har jag vart på sjukhuset flera gånger och tagit blodprov och sånt (..och even opererats under lokalbedövning haha - dels vart där nålar vid bedövningen, men mostly: skalpeller är even hotfullare än nålar.. och jag lyckades överleva till och med!!), i've found that vad som hjälper för mig är.... att bara göra det without thinking about it!!
......eller kanske egentligen att jag är alldeles för socialt handikappad för att våga visa något spår av att jag egentligen är rädd för what's about to happen så jag låtsas vara helt chill och så råkar jag lura mig själv att jag är helt chill också hahahaha....


nålrädsla-tips: skaffa social anxiety ♥


(okej kanske är lättare att lura sig själv till att get over en nålrädsla när det kommer till sjukvård snarare än att ge blod, då blodgivandet är ett way mer aktivt val.... men still, tips för nålrädsla... hahaha)

hahah, måste verkligen bli tvingad till att ta sprutor för att gå med på det... och även då går det inte så bra! svimmade seriöst när jag skulle ta stelkrampssprutan förra året, inte mysigt hahah

När det gäller vaccinationer så brukar jag alltid tänka på att det är mycket värre att få sjukdomen vaccinet är mot än att ta vaccinet, och det brukar hjälpa mig att hålla mig lugn. När det kommer till blodprov (och min något elaka mamma bestämmer sig för att de ska testa mitt blod i fem olika rör), brukar jag babbla om Harry Potter till hen som tar mitt blod för att distrahera/lugna ner mig när det pågår.

Så, mitt tips till nålrädda personer som ska ta vaccin eller blodprov är:
Babbla på om något du är intresserad av. Det spelar ingen roll vad det är, det viktiga är att du kan bli distraherad nog att du glömmer vad som egentligen händer.

19 mar, 2018 22:56

Obliviate_
Elev

Avatar


Gillar min inställning...

Jag har alla klassiska förkylningssymtom, 39 graders feber och ont i varenda muskel i hela kroppen. Men mitt psyke sitter o bah "Men nog kan du jobba så farligt är det inte."

...Tilläggas att jag jobbar i ett rätt fysiskt aktivt jobb och jag jobbar med människor med svagt immunförsvar.

19 mar, 2018 23:57

Solkatten
Elev

Avatar


Man blir glad av att läsa alla positiva kommentarer av vårat bidrag i Eurovision på Youtube haha. xD ♥

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

20 mar, 2018 00:14

Hohanononelole
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Man blir glad av att läsa alla positiva kommentarer av vårat bidrag i Eurovision på Youtube haha. xD Många som tycker den är bra. ;P

det enda dåliga är att den stösta anledningen till att sverige går så långt i Eurovision är just att det är sverige

20 mar, 2018 00:16

Borttagen

Avatar


bör nog sova

20 mar, 2018 01:18

Borttagen

Avatar


Idag ska jag skolbio

20 mar, 2018 07:10

Kattbjörn
Prefekt

Avatar


Skatteåterbäring! Woho!

20 mar, 2018 07:39

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Hohanononelole:
Skrivet av Solkatten:
Man blir glad av att läsa alla positiva kommentarer av vårat bidrag i Eurovision på Youtube haha. xD Många som tycker den är bra. ;P

det enda dåliga är att den stösta anledningen till att sverige går så långt i Eurovision är just att det är sverige

Därför hade det varit kul att någon gång skicka något skämt bidrag som Rolandz till Eurovision haha. Det är liksom det sista någon förväntar sig av oss och om vi även skulle komma långt med det hade det varit så sjukt haha. Men jag tvivlar på att vi aldrig skulle göra det. Dessutom har vi juryn som förstör allt. Seriöst varför har vi juryn. Det är fan våran uttagning och det är bara Sverige som har något sådant. Så jäkla onödigt.

Fast 2010 kom vi ju inte ens till finalen så det är iaf inte endast för att vi är Sverige. Eller så har det blivit så de senaste åren bara.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

20 mar, 2018 12:01

Detta inlägg ändrades senast 2018-03-20 kl. 12:03
Antal ändringar: 1

mitchan
Lärare

Avatar


Skrivet av Kattbjörn:
Skatteåterbäring! Woho!
whaaat det var väldigt tidigt :-O

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FnCJQaRV.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi0.wp.com%2Fpunishedbacklog.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F09%2Ftumblr_static_5t79fc1kntcssk8kgss4scg8g_640_v2.gif

20 mar, 2018 12:01

Fairy Tale
Elev

Avatar


hur går det med livet lixom? jättekul. man orkar ju inte ens skriva stor bokstav i början på en mening. är lycklig

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_ma1q25sQX31qkx3d4o6_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F35592635%2Flarge.gif

20 mar, 2018 12:19

1 2 3 ... 25215 25216 25217 ... 30038 30039 30040

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.