@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
lillamymin
Elev |
Skrivet av Vildvittra: Minns den dagen jag satte upp en pojkes lugg med en hårsnodd för att han inte skulle få det i ögonen. Fadern tog bort den, han var rädd att pojken skulle bli bög. Ska bli så intressant att se om pojken smittats av homosexualitetshårsnodden......... Woaw, det måste man kalla fördom om något... Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 17 mar, 2018 17:11 |
|
Vildvittra
Elev |
Skrivet av lillamymin: Skrivet av Vildvittra: Minns den dagen jag satte upp en pojkes lugg med en hårsnodd för att han inte skulle få det i ögonen. Fadern tog bort den, han var rädd att pojken skulle bli bög. Ska bli så intressant att se om pojken smittats av homosexualitetshårsnodden......... Woaw, det måste man kalla fördom om något... Verkligen, blev så ställd när det hände, särskilt då pappan verkar vettig annars. Så synd om barnet liksom när pappan är sådan. Nog tror jag att pappan skulle acceptera om pojken hade annan läggning, men sådana här kommentarer gör ju det svårare för pojken. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 17 mar, 2018 17:15 |
|
lillamymin
Elev |
Skrivet av Vildvittra: Skrivet av lillamymin: Skrivet av Vildvittra: Minns den dagen jag satte upp en pojkes lugg med en hårsnodd för att han inte skulle få det i ögonen. Fadern tog bort den, han var rädd att pojken skulle bli bög. Ska bli så intressant att se om pojken smittats av homosexualitetshårsnodden......... Woaw, det måste man kalla fördom om något... Verkligen, blev så ställd när det hände, särskilt då pappan verkar vettig annars. Så synd om barnet liksom när pappan är sådan. Nog tror jag att pappan skulle acceptera om pojken hade annan läggning, men sådana här kommentarer gör ju det svårare för pojken. Jag tyckert det är ofta sådana småsaker, små kommentarer som bygger de stora fördomarna. Hade en liknande situation med ett barn för ett par år sen som använde zigenare för att pappan gjorde det och jag bara, hmm här får vi nog ta ett snack. Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 17 mar, 2018 17:24 |
|
Vildvittra
Elev |
Skrivet av lillamymin: Skrivet av Vildvittra: Skrivet av lillamymin: Skrivet av Vildvittra: Minns den dagen jag satte upp en pojkes lugg med en hårsnodd för att han inte skulle få det i ögonen. Fadern tog bort den, han var rädd att pojken skulle bli bög. Ska bli så intressant att se om pojken smittats av homosexualitetshårsnodden......... Woaw, det måste man kalla fördom om något... Verkligen, blev så ställd när det hände, särskilt då pappan verkar vettig annars. Så synd om barnet liksom när pappan är sådan. Nog tror jag att pappan skulle acceptera om pojken hade annan läggning, men sådana här kommentarer gör ju det svårare för pojken. Jag tyckert det är ofta sådana småsaker, små kommentarer som bygger de stora fördomarna. Hade en liknande situation med ett barn för ett par år sen som använde zigenare för att pappan gjorde det och jag bara, hmm här får vi nog ta ett snack. Men precis, för ofta är det kanske saker som folk helhjärtat menar. Som ordet zigenare eller liknande, ofta menar inte folk något ont med det, bara att man "alltid sagt det". Eller som hårsnodden, pappan vet lika bra som jag att hårsnoddar inte påverkar ens sexualitet. Men folk måste lära sig att tänka och lära sig av sina misstag, ingen är perfekt. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 17 mar, 2018 17:40 |
|
lillamymin
Elev |
Skrivet av Vildvittra: Skrivet av lillamymin: Skrivet av Vildvittra: Skrivet av lillamymin: Skrivet av Vildvittra: Minns den dagen jag satte upp en pojkes lugg med en hårsnodd för att han inte skulle få det i ögonen. Fadern tog bort den, han var rädd att pojken skulle bli bög. Ska bli så intressant att se om pojken smittats av homosexualitetshårsnodden......... Woaw, det måste man kalla fördom om något... Verkligen, blev så ställd när det hände, särskilt då pappan verkar vettig annars. Så synd om barnet liksom när pappan är sådan. Nog tror jag att pappan skulle acceptera om pojken hade annan läggning, men sådana här kommentarer gör ju det svårare för pojken. Jag tyckert det är ofta sådana småsaker, små kommentarer som bygger de stora fördomarna. Hade en liknande situation med ett barn för ett par år sen som använde zigenare för att pappan gjorde det och jag bara, hmm här får vi nog ta ett snack. Men precis, för ofta är det kanske saker som folk helhjärtat menar. Som ordet zigenare eller liknande, ofta menar inte folk något ont med det, bara att man "alltid sagt det". Eller som hårsnodden, pappan vet lika bra som jag att hårsnoddar inte påverkar ens sexualitet. Men folk måste lära sig att tänka och lära sig av sina misstag, ingen är perfekt. Visst är det så! Och jag tror att det är i de små sakerna vi förändrar samhället! Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 17 mar, 2018 17:43 |
|
Borttagen
|
Jag har kontaktat en tatuerare som har en stil jag tror mina önskade motiv skulle bli perfekta i :o
Och så ska jag ringa och beställa tid för piercing också. Nu funderar jag på att färga håret 17 mar, 2018 19:11 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Vildvittra: Minns den dagen jag satte upp en pojkes lugg med en hårsnodd för att han inte skulle få det i ögonen. Fadern tog bort den, han var rädd att pojken skulle bli bög. Ska bli så intressant att se om pojken smittats av homosexualitetshårsnodden......... ![]() ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 17 mar, 2018 19:38 |
|
Lazarus
Prefekt |
Var på familjemiddag idag, fick pierogi ♥
Och så fixade svägerskan mitt hår lite, så nu ser det lite bättre ut iaf. Tycker det var lite roligt när hon berättade om att någon frågade om hon är min brors dotter. De har varit gifta i snart 13 år, och hon är faktiskt ett år äldre än min bror x)
17 mar, 2018 19:45 |
|
Corazon
Elev |
Det här är den första helgen sedan nyår som jag inte har spikade planer. Hur kan det vara så skönt att bara sitta hemma själv? Älskar.
17 mar, 2018 19:55 |
|
Lazarus
Prefekt |
Det här när man frågar om det finns fler personer på twitter som kollar Lucifer, och man plötsligt hamnar i en gruppchatt där alla älskar Lucifer lika mycket
I love internet
17 mar, 2018 22:13 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen