@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
illusionofcool
Elev |
alltså från mitt perspektiv så går väl kvinnodagen inte direkt ut på att endast gratta folk, utan borde fokusera mer på att ta upp kvinnors problem (vilket självklart borde ske alla andra dager med). Sen finns det faktiskt en internationell mansdag, vilket inte så många verkar veta Jag håller absolut med om att det borde finnas en dag som uppmärksammar kön/icke-kön utanför de binära, jag googlade och det verkar inte finnas, och jag har aldrig hört om det innan. "It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 8 mar, 2018 15:45 |
|
Emmi
Prefekt |
Skrivet av illusionofcool: alltså jo men precis, jag håller med dej en del där på grattningen men jag upplever inte att det är speciellt mycket annat än "grattis på din dag kvinnan" i vårat samhälle.alltså från mitt perspektiv så går väl kvinnodagen inte direkt ut på att endast gratta folk, utan borde fokusera mer på att ta upp kvinnors problem (vilket självklart borde ske alla andra dager med). Sen finns det faktiskt en internationell mansdag, vilket inte så många verkar veta Jag håller absolut med om att det borde finnas en dag som uppmärksammar kön/icke-kön utanför de binära, jag googlade och det verkar inte finnas, och jag har aldrig hört om det innan. Det här men internationella mansdagen, hur ofta hör man att den uppmärksammas. Jag hade aldrig hört talas om den innan nyss..!
8 mar, 2018 15:53 |
|
Solkatten
Elev |
Lite synd att det måste finnas en speciell dag för att uppmärksamma problem. Då blir det ju bara att det uppmärksammas just den dagen för det mesta och inte lika mycket alla andra dagar vilket är synd. Men visst bättre än att dagarna inte finns och det inte uppmärksammas alls antar jag.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 8 mar, 2018 16:34 |
|
Borttagen
|
Får ångest av Stockholm
8 mar, 2018 16:36 |
|
illusionofcool
Elev |
Skrivet av Emmi: Skrivet av illusionofcool: alltså jo men precis, jag håller med dej en del där på grattningen men jag upplever inte att det är speciellt mycket annat än "grattis på din dag kvinnan" i vårat samhälle.alltså från mitt perspektiv så går väl kvinnodagen inte direkt ut på att endast gratta folk, utan borde fokusera mer på att ta upp kvinnors problem (vilket självklart borde ske alla andra dager med). Sen finns det faktiskt en internationell mansdag, vilket inte så många verkar veta Jag håller absolut med om att det borde finnas en dag som uppmärksammar kön/icke-kön utanför de binära, jag googlade och det verkar inte finnas, och jag har aldrig hört om det innan. Det här men internationella mansdagen, hur ofta hör man att den uppmärksammas. Jag hade aldrig hört talas om den innan nyss..! Men eller hur, jag tycker mest att det inte borde ses som nån slags födelsedag, som det ofta görs. Nej, den internationella mansdagen är inte lika vanligt att folk har hört talas om, vilket jag tycker är jättesynd för det är en möjlighet att ta upp problem som påverkar män, typ toxic masculinity och stuff like that. "It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 8 mar, 2018 17:50 |
|
MerlinsBeard
Elev |
Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Emmi: Skrivet av illusionofcool: alltså jo men precis, jag håller med dej en del där på grattningen men jag upplever inte att det är speciellt mycket annat än "grattis på din dag kvinnan" i vårat samhälle.alltså från mitt perspektiv så går väl kvinnodagen inte direkt ut på att endast gratta folk, utan borde fokusera mer på att ta upp kvinnors problem (vilket självklart borde ske alla andra dager med). Sen finns det faktiskt en internationell mansdag, vilket inte så många verkar veta Jag håller absolut med om att det borde finnas en dag som uppmärksammar kön/icke-kön utanför de binära, jag googlade och det verkar inte finnas, och jag har aldrig hört om det innan. Det här men internationella mansdagen, hur ofta hör man att den uppmärksammas. Jag hade aldrig hört talas om den innan nyss..! Men eller hur, jag tycker mest att det inte borde ses som nån slags födelsedag, som det ofta görs. Nej, den internationella mansdagen är inte lika vanligt att folk har hört talas om, vilket jag tycker är jättesynd för det är en möjlighet att ta upp problem som påverkar män, typ toxic masculinity och stuff like that. Dock har ju män en hel månad, "Movember"..
8 mar, 2018 18:19 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Emmi: Skrivet av illusionofcool: alltså jo men precis, jag håller med dej en del där på grattningen men jag upplever inte att det är speciellt mycket annat än "grattis på din dag kvinnan" i vårat samhälle.alltså från mitt perspektiv så går väl kvinnodagen inte direkt ut på att endast gratta folk, utan borde fokusera mer på att ta upp kvinnors problem (vilket självklart borde ske alla andra dager med). Sen finns det faktiskt en internationell mansdag, vilket inte så många verkar veta Jag håller absolut med om att det borde finnas en dag som uppmärksammar kön/icke-kön utanför de binära, jag googlade och det verkar inte finnas, och jag har aldrig hört om det innan. Det här men internationella mansdagen, hur ofta hör man att den uppmärksammas. Jag hade aldrig hört talas om den innan nyss..! Men eller hur, jag tycker mest att det inte borde ses som nån slags födelsedag, som det ofta görs. Nej, den internationella mansdagen är inte lika vanligt att folk har hört talas om, vilket jag tycker är jättesynd för det är en möjlighet att ta upp problem som påverkar män, typ toxic masculinity och stuff like that. Dock har ju män en hel månad, "Movember".. Fast movember är ju till för att upplysa om prostatacancer? rosa bandet har väl sin grej i oktober? ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 8 mar, 2018 18:40 |
|
Borttagen
|
Tonks/Luna detta står också i brottsbalkens sjätte kapitel, vilket då alltså underlättar det hela för fjortonåringen som har sex med en person som är ett halvår äldre.
"14 § Den som har begått en gärning enligt 5 § eller 6 § första stycket mot ett barn under femton år eller enligt 8 § första stycket eller 10 § första stycket, ska inte dömas till ansvar om det är uppenbart att gärningen inte inneburit något övergrepp mot barnet med hänsyn till den ringa skillnaden i ålder och utveckling mellan den som har begått gärningen och barnet samt omständigheterna i övrigt." 8 mar, 2018 18:41 |
|
MerlinsBeard
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Emmi: Skrivet av illusionofcool: alltså jo men precis, jag håller med dej en del där på grattningen men jag upplever inte att det är speciellt mycket annat än "grattis på din dag kvinnan" i vårat samhälle.alltså från mitt perspektiv så går väl kvinnodagen inte direkt ut på att endast gratta folk, utan borde fokusera mer på att ta upp kvinnors problem (vilket självklart borde ske alla andra dager med). Sen finns det faktiskt en internationell mansdag, vilket inte så många verkar veta Jag håller absolut med om att det borde finnas en dag som uppmärksammar kön/icke-kön utanför de binära, jag googlade och det verkar inte finnas, och jag har aldrig hört om det innan. Det här men internationella mansdagen, hur ofta hör man att den uppmärksammas. Jag hade aldrig hört talas om den innan nyss..! Men eller hur, jag tycker mest att det inte borde ses som nån slags födelsedag, som det ofta görs. Nej, den internationella mansdagen är inte lika vanligt att folk har hört talas om, vilket jag tycker är jättesynd för det är en möjlighet att ta upp problem som påverkar män, typ toxic masculinity och stuff like that. Dock har ju män en hel månad, "Movember".. Fast movember är ju till för att upplysa om prostatacancer? rosa bandet har väl sin grej i oktober? Japp det är det, men tänkte eftersom den innan skrev "problem som påverkar män" =)
8 mar, 2018 18:52 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Okej, så i vanliga fall brukar jag kunna räkna 1 + 1.
För om man för ca tre dagar sedan vid läggdags tänkte "hmm, det borde strax vara dags för mensen". Och igår går runt med ett äckligt chokladsug som hållit i sig hela dagen idag. OCH är helt slut på energi, och tuppar av med migrän mitt under dagen idag samt fortsätter ha yrsel hela kvällen... DÅ borde man kunna fatta "AAHHA, det är rimligt att må skit för jag vet vad som är på g". Men nej. Min hjärna fattar inte. Så på kvällspromenaden (frisk luft kommer ju göra susen för illamåendet!) så känner jag hur en tampong och binda hade varit tacksamt att ha med sig. DET VAR DEN KVINNODAGEN DET! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 8 mar, 2018 21:11 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen