@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
La Croix
Elev |
Skrivet av Tonks/Luna: La Croix och Jinx det är väl typ inte lagen? Mer ett ord som inte har nån betydelse? Lixom, det finns de lagarna ni nämner, ja, men de är inte samma sak som byxmyndig? Men sedan får väl en 16 åring och en 14 åring ligga? Om det är tydligt att båda vill, eftersom det ändå bara är två års skillnad. Mer skydd för gigantiska åldersskillnader va? Nämen typ så har jag fått det förklarat för mig. Det är lagen. Det heter inte "byxmyndig" egentligen utan något i stil med "sexuell myndighetsålder". I Sverige är det byxmyndig vi kallar det däremot. Både ja och nej på frågan om en sextonåring med en fjortonåring. Det är mycket mer komplicerat än så när det gäller den skillnaden men man ska definitivt utgå från att det inte är lagligt eller ens okej att göra. 7 mar, 2018 19:50 |
|
Vapor
Elev |
Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av dracarys: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Emmi: Tonks/Luna & Scorperion, blir ni byxmyndiga som 15 årigar i Sverige eller missförstår jag er helt? Här är det när vi fyller 16 men helt ärligt förstår jag inte ens varför det finns egentligen hahah Japp. I sverige är det 15! Haha. Jag håller med dig x) Det är dock ingen som bryr sig om att följa den regeln Det är väl knappt ens en regel? Mer riktlinje... För att inte barn typ ska tro att de ska göra det, och jag vet inte! Vad jag har fattat det som så är det en regel bara att det inte görs någon stor grej av det när någon bryter den just för att det är så vanligt att det händer här Det är väl dels som riktlinjer men också för att skydda de som är under 15. Det är ett allvarligt brott att ligga med en som är under 15 ifall man själv är äldre. Jupp, men det ingår ju inte i byxmyndigheten... Alla säger olika men jag har hört att regeln innebär att om båda är under 15 så får de ligga med varandra, och likadant om båda är över 15. Men de får inte ligga om en är äldre än 15 och en är yngre?
7 mar, 2018 20:08 |
|
Tonks/Luna
Elev |
Skrivet av Vapor: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av dracarys: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Emmi: Tonks/Luna & Scorperion, blir ni byxmyndiga som 15 årigar i Sverige eller missförstår jag er helt? Här är det när vi fyller 16 men helt ärligt förstår jag inte ens varför det finns egentligen hahah Japp. I sverige är det 15! Haha. Jag håller med dig x) Det är dock ingen som bryr sig om att följa den regeln Det är väl knappt ens en regel? Mer riktlinje... För att inte barn typ ska tro att de ska göra det, och jag vet inte! Vad jag har fattat det som så är det en regel bara att det inte görs någon stor grej av det när någon bryter den just för att det är så vanligt att det händer här Det är väl dels som riktlinjer men också för att skydda de som är under 15. Det är ett allvarligt brott att ligga med en som är under 15 ifall man själv är äldre. Jupp, men det ingår ju inte i byxmyndigheten... Alla säger olika men jag har hört att regeln innebär att om båda är under 15 så får de ligga med varandra, och likadant om båda är över 15. Men de får inte ligga om en är äldre än 15 och en är yngre? Men sedan om två skulle ligga, den ena är fjorton, den andra är femton, men det skiljer ett halvår på de, då kan man ju inte direkt hindra de, eller? Varför stava rätt när man kan stava fel? 7 mar, 2018 20:21 |
|
Vapor
Elev |
Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Vapor: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av dracarys: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Emmi: Tonks/Luna & Scorperion, blir ni byxmyndiga som 15 årigar i Sverige eller missförstår jag er helt? Här är det när vi fyller 16 men helt ärligt förstår jag inte ens varför det finns egentligen hahah Japp. I sverige är det 15! Haha. Jag håller med dig x) Det är dock ingen som bryr sig om att följa den regeln Det är väl knappt ens en regel? Mer riktlinje... För att inte barn typ ska tro att de ska göra det, och jag vet inte! Vad jag har fattat det som så är det en regel bara att det inte görs någon stor grej av det när någon bryter den just för att det är så vanligt att det händer här Det är väl dels som riktlinjer men också för att skydda de som är under 15. Det är ett allvarligt brott att ligga med en som är under 15 ifall man själv är äldre. Jupp, men det ingår ju inte i byxmyndigheten... Alla säger olika men jag har hört att regeln innebär att om båda är under 15 så får de ligga med varandra, och likadant om båda är över 15. Men de får inte ligga om en är äldre än 15 och en är yngre? Men sedan om två skulle ligga, den ena är fjorton, den andra är femton, men det skiljer ett halvår på de, då kan man ju inte direkt hindra de, eller? Nej och det är det som är så oklart med regeln då så många har uppfattat den på så många olika sätt. Och om båda parter är 110% med på det kan man väl inte stoppa dem heller?
7 mar, 2018 20:23 |
|
La Croix
Elev |
Skrivet av Vapor: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Vapor: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av dracarys: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Emmi: Tonks/Luna & Scorperion, blir ni byxmyndiga som 15 årigar i Sverige eller missförstår jag er helt? Här är det när vi fyller 16 men helt ärligt förstår jag inte ens varför det finns egentligen hahah Japp. I sverige är det 15! Haha. Jag håller med dig x) Det är dock ingen som bryr sig om att följa den regeln Det är väl knappt ens en regel? Mer riktlinje... För att inte barn typ ska tro att de ska göra det, och jag vet inte! Vad jag har fattat det som så är det en regel bara att det inte görs någon stor grej av det när någon bryter den just för att det är så vanligt att det händer här Det är väl dels som riktlinjer men också för att skydda de som är under 15. Det är ett allvarligt brott att ligga med en som är under 15 ifall man själv är äldre. Jupp, men det ingår ju inte i byxmyndigheten... Alla säger olika men jag har hört att regeln innebär att om båda är under 15 så får de ligga med varandra, och likadant om båda är över 15. Men de får inte ligga om en är äldre än 15 och en är yngre? Men sedan om två skulle ligga, den ena är fjorton, den andra är femton, men det skiljer ett halvår på de, då kan man ju inte direkt hindra de, eller? Nej och det är det som är så oklart med regeln då så många har uppfattat den på så många olika sätt. Och om båda parter är 110% med på det kan man väl inte stoppa dem heller? ![]() Printscreen från lagen.nu, om sexualbrott. 7 mar, 2018 20:28 |
|
Lazarus
Prefekt |
Har varit på danskvällen nu, och det var så roligt. Ska definitivt fortsätta, kan vara skönt att ha någon sorts "träning" varje vecka! Det behövdes. Särskilt med dagens ångest.
7 mar, 2018 21:18 |
|
Vildvittra
Elev |
Den magiska trekampen måste ju vara väldigt tråkig för de som ser på.
Uppgift 1: Här allihopa titta på en kall, gråblå yta i en timme. Uppgift 2: DRAKAR! Coolt och underhållande! Uppgift 3: HÄR ÄR DEN SISTA UPPGIFTEN!!! Ni får titta på en labyrint, varsågoda Det verkar ju inte så att det finns någon specialmagi för att se det hela. De var ju tvungna att tala med vattufolket för att se varför Harry blev så sen., m.m. I Quidditch är ju läktaren så högt upp för att alla ska se, så där finns det heller ingen inzoomningsmagi, men det är ju underhållande ändå "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 mar, 2018 21:26 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Vildvittra: Den magiska trekampen måste ju vara väldigt tråkig för de som ser på. Uppgift 1: Här allihopa titta på en kall, gråblå yta i en timme. Uppgift 2: DRAKAR! Coolt och underhållande! Uppgift 3: HÄR ÄR DEN SISTA UPPGIFTEN!!! Ni får titta på en labyrint, varsågoda Det verkar ju inte så att det finns någon specialmagi för att se det hela. De var ju tvungna att tala med vattufolket för att se varför Harry blev så sen., m.m. I Quidditch är ju läktaren så högt upp för att alla ska se, så där finns det heller ingen inzoomningsmagi, men det är ju underhållande ändå Hahahaha eller hur!! (Men är inte drakarna första uppgiften? Men vem vet, de kanske har en magisk tv som de ser på 7 mar, 2018 22:46 |
|
Vildvittra
Elev |
Skrivet av Frivolt: Skrivet av Vildvittra: Den magiska trekampen måste ju vara väldigt tråkig för de som ser på. Uppgift 1: Här allihopa titta på en kall, gråblå yta i en timme. Uppgift 2: DRAKAR! Coolt och underhållande! Uppgift 3: HÄR ÄR DEN SISTA UPPGIFTEN!!! Ni får titta på en labyrint, varsågoda Det verkar ju inte så att det finns någon specialmagi för att se det hela. De var ju tvungna att tala med vattufolket för att se varför Harry blev så sen., m.m. I Quidditch är ju läktaren så högt upp för att alla ska se, så där finns det heller ingen inzoomningsmagi, men det är ju underhållande ändå Hahahaha eller hur!! (Men är inte drakarna första uppgiften? Men vem vet, de kanske har en magisk tv som de ser på Jo sant, drakarna är först! "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 7 mar, 2018 22:53 |
|
Kintsugi
Prefekt |
när man haft heeeeeela kvällen på sig att fixa med morgondagens studier... men börjar strukturera upp ett dokument vid läggsdags så att timmarna bara rinner iväg?!?! that's me
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 8 mar, 2018 00:06 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen