@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
dracarys
Elev |
Skrivet av Scorperion: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Emmi: Tonks/Luna & Scorperion, blir ni byxmyndiga som 15 årigar i Sverige eller missförstår jag er helt? Här är det när vi fyller 16 men helt ärligt förstår jag inte ens varför det finns egentligen hahah Japp. I sverige är det 15! Haha. Jag håller med dig x) Det är dock ingen som bryr sig om att följa den regeln Det är väl knappt ens en regel? Mer riktlinje... För att inte barn typ ska tro att de ska göra det, och jag vet inte! Vad jag har fattat det som så är det en regel bara att det inte görs någon stor grej av det när någon bryter den just för att det är så vanligt att det händer här Det är väl dels som riktlinjer men också för att skydda de som är under 15. Det är ett allvarligt brott att ligga med en som är under 15 ifall man själv är äldre. 7 mar, 2018 14:09 |
|
Tonks/Luna
Elev |
Skrivet av dracarys: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Emmi: Tonks/Luna & Scorperion, blir ni byxmyndiga som 15 årigar i Sverige eller missförstår jag er helt? Här är det när vi fyller 16 men helt ärligt förstår jag inte ens varför det finns egentligen hahah Japp. I sverige är det 15! Haha. Jag håller med dig x) Det är dock ingen som bryr sig om att följa den regeln Det är väl knappt ens en regel? Mer riktlinje... För att inte barn typ ska tro att de ska göra det, och jag vet inte! Vad jag har fattat det som så är det en regel bara att det inte görs någon stor grej av det när någon bryter den just för att det är så vanligt att det händer här Det är väl dels som riktlinjer men också för att skydda de som är under 15. Det är ett allvarligt brott att ligga med en som är under 15 ifall man själv är äldre. Jupp, men det ingår ju inte i byxmyndigheten... Varför stava rätt när man kan stava fel? 7 mar, 2018 15:13 |
|
Borttagen
|
Skrivet av ella potter: Meeee! Vad handlar den om?Vem skulle läsa om jag la upp en novell jag skrivit här? 7 mar, 2018 15:18 |
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Borttagen: tack! :’) och jaaa eller hur, mysigaste serien! jag och mina kompisar har som tradition att ta en kväll till att äta goda snacks och se på over the garden wall varje oktober ♥ Skrivet av mitchan: ♥333333 gjorde min over the garden wall-tatuering idag!!! den blev bäst, älskar den ♥ ![]() ![]() Ååååååh vad fin! Såg den serien i höstas, och blev helt jävla kär i den. Så fantastisk. ![]()
7 mar, 2018 15:50 |
|
Kintsugi
Prefekt |
- Vilken tur att skräddaren inte slog dig! - Ja, han måttade ett slag! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 7 mar, 2018 16:08 |
|
La Croix
Elev |
Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av dracarys: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Emmi: Tonks/Luna & Scorperion, blir ni byxmyndiga som 15 årigar i Sverige eller missförstår jag er helt? Här är det när vi fyller 16 men helt ärligt förstår jag inte ens varför det finns egentligen hahah Japp. I sverige är det 15! Haha. Jag håller med dig x) Det är dock ingen som bryr sig om att följa den regeln Det är väl knappt ens en regel? Mer riktlinje... För att inte barn typ ska tro att de ska göra det, och jag vet inte! Vad jag har fattat det som så är det en regel bara att det inte görs någon stor grej av det när någon bryter den just för att det är så vanligt att det händer här Det är väl dels som riktlinjer men också för att skydda de som är under 15. Det är ett allvarligt brott att ligga med en som är under 15 ifall man själv är äldre. Jupp, men det ingår ju inte i byxmyndigheten... Eh, jo. Från femton års ålder får du, enligt lagen, ha sex med vem du vill (om den andre samtycker alltså) som också är över femton år gammal. Det fyller inget annat syfte än just att skydda barn från övergrepp. Till exempel får två fjortonåringar ligga med varandra hur mycket som helst utan några problem. En sextonåring och en fjortonåring är däremot en helt annan fråga. 7 mar, 2018 16:19 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av dracarys: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Emmi: Tonks/Luna & Scorperion, blir ni byxmyndiga som 15 årigar i Sverige eller missförstår jag er helt? Här är det när vi fyller 16 men helt ärligt förstår jag inte ens varför det finns egentligen hahah Japp. I sverige är det 15! Haha. Jag håller med dig x) Det är dock ingen som bryr sig om att följa den regeln Det är väl knappt ens en regel? Mer riktlinje... För att inte barn typ ska tro att de ska göra det, och jag vet inte! Vad jag har fattat det som så är det en regel bara att det inte görs någon stor grej av det när någon bryter den just för att det är så vanligt att det händer här Det är väl dels som riktlinjer men också för att skydda de som är under 15. Det är ett allvarligt brott att ligga med en som är under 15 ifall man själv är äldre. Jupp, men det ingår ju inte i byxmyndigheten... Vad menar du? Det är ju det lagen är till för, att skydda minderåriga. Ingen minderårig har någonsin blivit straffad för att denne har haft sex. Har en sex med någon som är under femton år däremot och själv är äldre så blir en dömd för våldtäkt mot barn, oavsett om samtycke givits eller ej, eftersom bedömningen är att barn inte kan ge samtycke. 7 mar, 2018 16:40 |
|
boknörd_
Elev |
7 mar, 2018 18:01 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av boknörd_: "One book a day keeps the reality away" I wish I could make this real for me too Alltså att läsa böcker! 7 mar, 2018 19:25 |
|
Tonks/Luna
Elev |
La Croix och Jinx det är väl typ inte lagen? Mer ett ord som inte har nån betydelse? Lixom, det finns de lagarna ni nämner, ja, men de är inte samma sak som byxmyndig?
Men sedan får väl en 16 åring och en 14 åring ligga? Om det är tydligt att båda vill, eftersom det ändå bara är två års skillnad. Mer skydd för gigantiska åldersskillnader va? Nämen typ så har jag fått det förklarat för mig. Varför stava rätt när man kan stava fel? 7 mar, 2018 19:38 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen