Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 25007 25008 25009 ... 30035 30036 30037
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Någon här som vill ha snö? Jag kan ge er all min snö jag har här åt er!
JAA! JAG ÄLSKAR SNÖÖ! skicka lite på posten
Visst! *Stoppar in all snö jag har där hemma i ett litet kuvert och stoppar den i brevlådan*
tack

18 jan, 2018 19:58

GinnyHermionePotter
Elev

Avatar

+1


Fick en superbra ide precis om att skriva en barnbok om HBTQ+ och mot normer!

I stora drag tänkte jag om att det kan handla om ett barn (i mina tankar en tjej men det kan ändras) som kommer som ny till ett dagis. På det dagiset finns det lite olika barn. En kille som klär sig i stereotypiska "tjejkläder", Några tjejer som älskar att leka med bilar, ett barn som är ickebinärt och föredrar pronomet hen, två killar som är ihop, några barn som kommer från andra länder, något barn med funktionshinder och liknande.
Huvudkaraktären vet inte mycket om HBTQ+ och anti-normer. I en början tycker hon det är konstigt, men sedan när hon tänker efter så är det inte så konstigt.
Hemma berättar hon för sin familj om vad hon upplevt och de tycker också det är konstigt i en början, men som sitt barn vänjer de sig. Hemma testar hon också att ha på sig sin brors kläder och leker med hans leksaker och märker att det är lika roligt som att leka med sina egna och ha på sig sina vanliga kläder.
Jag tänkte att hon ska vara kär i en tjej på dagiset och i slutet av boken tänker hon " Men om två killar kan vara kära i varandra kan väl två tjejer det med!" och sedan berättar hon för tjejen och det blir ett lyckligt slut!

Vad sägs om denna idén? Eller är den för rörig?

(Tack till diskussionen i Flipendo-Chatten för all inspiration!)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fa49d2025cdd6850e9574eb6932d3acd6%2Fa8405a162eb555cf-fc%2Fs500x750%2F0a856a56976ad0174b466b40fbd29718a02f0c92.gifv

18 jan, 2018 21:17

Borttagen

Avatar


Skrivet av Kattbjörn:
Haha räknade ut att jag fyller 30 år på påskafton 2021!
Så du föddes 3 April 1991?

18 jan, 2018 21:18

Tonks/Luna
Elev

Avatar


Jag älskar mitt hår. Tillräckligt långt för att sätta upp. Går att sätta upp lätt. Är snyggt utsläppt...
Allt är bra(förutom att det är ett helvete att borsta.)
Imorrn ska jag klippa av det!

Varför stava rätt när man kan stava fel?

18 jan, 2018 22:10

Frivolt
Elev

Avatar


Stavade fel på en av mina drakars namn det ska stå drake, inte drale -.- suck

18 jan, 2018 22:31

Borttagen

Avatar


Jag tror jag läser en av de bästa och roligaste ff i världen.....fast jag har läst den förr....två gånger tror jag...

18 jan, 2018 22:33

Velma Dinkley
Elev

Avatar


Lyssnar på musik från Trassel

I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17

18 jan, 2018 22:34

Emmi
Prefekt

Avatar


Vi är 3 stycken som ska ta hand om 41 barn. På skidor. Wish me luck. Jag kan knappt själv stå på skidor hahahah

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

18 jan, 2018 22:49

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Kattbjörn:
Haha räknade ut att jag fyller 30 år på påskafton 2021!

Jag fyller 27 år på påskdagen 2023. Letade om jag fyllde år på påskafton de närmsta tio åren typ men påskdagen var det närmaste. Nästa år jag fyller år på påskafton är 2039 hahah. Jag är så nyfiken på hur mitt liv ser ut då. xD

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

19 jan, 2018 00:22

Fjalar
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Kattbjörn:
Haha räknade ut att jag fyller 30 år på påskafton 2021!

Jag fyller 27 år på påskdagen 2023. Letade om jag fyllde år på påskafton de närmsta tio åren typ men påskdagen var det närmaste. Nästa år jag fyller år på påskafton är 2039 hahah. Jag är så nyfiken på hur mitt liv ser ut då. xD

Jag fyllde nio år på påskafton 2008. Nästa gång jag fyller på påskafton verkar vara 2160...

(rip)

19 jan, 2018 01:09

1 2 3 ... 25007 25008 25009 ... 30035 30036 30037

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.