@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Du har varit mer aktiv år 1027 än vad jag har och du skriver mer än mig =) Skrivet av Borttagen: Jag tror jag bidragit med 50-100 sidor i den här tråden wow, över 25000 sidor!! Det måste vara den tråd med flest inlägg!!! har kanske bidraget med 10-15 sidor genom åren. Skrivet av Borttagen: 1027? Mugglis fanns inte då och jag har haft min första användare sen 18 Maj 2016Skrivet av Borttagen: Du har varit mer aktiv år 1027 än vad jag har och du skriver mer än mig =) Skrivet av Borttagen: Jag tror jag bidragit med 50-100 sidor i den här tråden wow, över 25000 sidor!! Det måste vara den tråd med flest inlägg!!! har kanske bidraget med 10-15 sidor genom åren. 16 jan, 2018 17:52 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag menar 2017Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Du har varit mer aktiv år 1027 än vad jag har och du skriver mer än mig =) Skrivet av Borttagen: Jag tror jag bidragit med 50-100 sidor i den här tråden wow, över 25000 sidor!! Det måste vara den tråd med flest inlägg!!! har kanske bidraget med 10-15 sidor genom åren. Skrivet av Borttagen: 1027? Mugglis fanns inte då och jag har haft min första användare sen 18 Maj 2016 Skrivet av Borttagen: Du har varit mer aktiv år 1027 än vad jag har och du skriver mer än mig =) Skrivet av Borttagen: Jag tror jag bidragit med 50-100 sidor i den här tråden wow, över 25000 sidor!! Det måste vara den tråd med flest inlägg!!! har kanske bidraget med 10-15 sidor genom åren. 16 jan, 2018 17:54 |
|
Borttagen
|
Minerva.Snape Jag skulle nog säga att jag var mest aktiv under 2016
16 jan, 2018 18:11 |
|
LunaLovegood123
Elev |
Skrivet av Emmi: Denna dag kan ju som bara bli bättre.. Spoiler: Nu har jag klagat klart Tryck här för att visa! Men då var det bara, jag hade tänkt ha upp klassrummet i helgen. Vilken dag & tid är inte bestämt men jag tar gärna emot tips på teman Låtar, artister och liknade? 16 jan, 2018 18:59 |
|
Scorperion
Elev |
Jag ska på norsk filminspelning imorgon! Fastän jag fortfarande är hes... aja jag kommer iallafall inte behöva prata
16 jan, 2018 19:37 |
|
Velleity
Elev |
Skrivet av Scorperion: Jag ska på norsk filminspelning imorgon! Fastän jag fortfarande är hes... aja jag kommer iallafall inte behöva prata Lycka till! ![]()
16 jan, 2018 19:39 |
|
Scorperion
Elev |
Skrivet av Velleity: Skrivet av Scorperion: Jag ska på norsk filminspelning imorgon! Fastän jag fortfarande är hes... aja jag kommer iallafall inte behöva prata Lycka till! Tack! ♥
16 jan, 2018 19:40 |
|
MerlinsBeard
Elev |
Skrivet av Atira: Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Atira: Skrivet av MerlinsBeard: Haha ja precis x) Det är inte så svårt! Man kan ha som grundregel att typ sätta av 10 % av sina intäkter, det kommer man mycket längre på än vad du tror. Pappa visade nu faktiskt att han ska byta sparande och sälja det han har i sina fonder nu för lägga in i något nytt som några experter tagit fram =) Jo men jag har ju haft en bra känsla efter alla tentor xD Fast detta är typ den tenta jag haft sämst känsla för innan, så blev typ positivt överraskad över hur mycket jag iaf försökte svara på på tentan haha Jo det är sant. På ett år blir det ju lite pengar. Jag borde börja göra så jag också! :p Haha okej, men då har det säkert gått jättebra! ^^ Ja, och om du lägger i fonder och sånt så blir det ju ränta på ränta-effekt. Det är ju typ det som gör så det blir mycket pengar i slutändan. =) Att spara i fonder låter krångligt tycker jag.. eller som att det är mycket ekonomiskt man ska ha koll på. Veta vilka som ger bra ränta osv. Men visst är det en fördel att spara på det sättet så pengarna stiger! ^^ Asså det är inte så krångligt som folk tror. Det finns ju massa experter som säger vad som är bäst och så. När man pensionssparar i fonder lägger man ju pengarna på ett visst land eller större region. Som t.ex. finns det en Sverigefond och då är det väl hur det går för företagen i Sverige i genomsnitt, sedan finns samma sak med USA, Europa, Kina och t.o.m en Världenfond. Så eftersom det är hur det går för många företag och inte bara ett, samt att man lägger in varje månad (inte bara en klumpsumma) så är det ju i princip garanti på att över lång tid så kommer pengarna stiga och det ger avkastning. Så man måste ju inte läsa på massa själv egentligen, det är mer om man ska köpa aktier i företag och sånt som man måste kunna mer =)
16 jan, 2018 19:42 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av MerlinsBeard: Asså det är inte så krångligt som folk tror. Det finns ju massa experter som säger vad som är bäst och så. När man pensionssparar i fonder lägger man ju pengarna på ett visst land eller större region. Som t.ex. finns det en Sverigefond och då är det väl hur det går för företagen i Sverige i genomsnitt, sedan finns samma sak med USA, Europa, Kina och t.o.m en Världenfond. Så eftersom det är hur det går för många företag och inte bara ett, samt att man lägger in varje månad (inte bara en klumpsumma) så är det ju i princip garanti på att över lång tid så kommer pengarna stiga och det ger avkastning. Så man måste ju inte läsa på massa själv egentligen, det är mer om man ska köpa aktier i företag och sånt som man måste kunna mer =) Se där.. man lär sig saker varje dag! Jag har dock inga planer på att börja spara i fonder ännu, men det kan ju kanske bli aktuellt någon dag man vet ju aldrig. ^^ 16 jan, 2018 20:14 |
|
Obliviate_
Elev |
So yeah, we're going down
16 jan, 2018 20:34 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen