Sorgens tider [SV]
Forum > Fanfiction > Sorgens tider [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Tack
Jag är glad över att du gillade den glupska Lee 18 okt, 2011 20:04 |
|
Cara Riddle
Elev |
18 okt, 2011 20:09 |
|
Borttagen
|
Jag är så ledsen att jag inte skrev igår! Jag har bara fått typ två läxor till i min läx- och prov hög tills imon och nästa vecka ;/
Kommer mer om någon bara kommenterar efter detta 20 okt, 2011 15:45 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag kan vara vänlig att kommentera
![]()
20 okt, 2011 15:46 |
|
Borttagen
|
Hahaha det gjorde jag tidigare också, men tja.. jag ändrade mig.. Studera är väl mitt liv, då kanske jag är en riktig Ravenclaw elev trots allt?
____________ Kapitel 37 - Percy Weasley Varför gick jag in i Ronalds rum? Utan att knacka? Hans ansikte när jag sett det. Fast, jag visste ju redan att de två var tillsammans. Men det kändes ändå så.. konstigt att se min lillebror tätt ihopslingrad med en tjej som han känt så länge. Mina tankar stördes av att mamma sa åt George att skriva ett brev till.. ja min bror. Jag memorerade att även jag skulle kunna skriva ett brev till Fred, men det skulle ju vara så mycket bättre att bara hitta uppståndelsestenen och säga det rätt ut till honom, att han kunde svara på det. Efter måltiden gick jag raka vägen upp till mitt rum, inte med en enda tanke på Ron och Hermione förräns de slank förbi med Harry bakom sig. Snacka om att Harry måste känna sig som det tredjehjulet.. var det som kom upp i min tanke när jag såg dem försvinna. Jag nådde våningen med mitt rum på och gick direkt in till det. Väl därinne rotade jag fram ett pergament och en fjäderpenna. Jag doppade pennan i bläcket och började skriva: Fred, Varför du? Varför just du? Vi saknar dig så mycket. Inget är detsamma längre, sen den dagen.. den 2 maj förrändrade ditt öde allas liv. Det finns inga ljuspunkter i livet längre. Mamma gråter när hon tror ingen ser eller hör, men jag kan höra hennes tjutande på nätterna, pappa försöker även han dölja det. Men han är inte glad på samma sätt längre. Ginny märker man knappt, men när man väl ser henne är hon väldigt lättretlig, utom med Harry förstås. De är tydligen tillsammans igen, dom två. Ron.. han håller sig sysselsatt med Hermione, även dom ett par. Jag tror inte han vågar släppa in sorgen. Men det värsta är nog för George.. han skämtar inte, ler inte och vill säkert helst bara stänga ner eran skämtbutik. Men jag lovar, jag ska inte låta honom göra det.. inte för att han skulle vilja det när han vet att det var din dröm, och även hans egen. George behöver dig, så mycket! Han är inte sig själv, det är som om han är halv.. den tråkkiga och slöa delen av sig själv. Som om all pigghet har försvunnit. Men jag har lite misstankar om vad som håller igång hans hjärna på dagarna, som inte för tillfället består av bara dig. Även jag behöver dig! Ingen kunde kalla mig "Prefektfåne" eller "Den pompöse prefekten Percy" så bra som du och George kunde tillsammans.. Jag förstår om du någon gång läser detta, och då tycker att jag är patetisk men jag känner det som om det var mitt fel att du dog.. även om till och med George säger att det inte var jag, så känns det som om jag kunnat göra mer för dig. Räddat dig till exempel. Varför dog du, och inte jag? Ingen skulle saknat 'svikaren Percy' så mycket som dom saknar dig. Men det jag ville framföra här var hur mycket jag faktiskt älskar dig, trots att jag aldrig sa det till dig. Jag ångrar så hur mycket jag skällde på era upptåg, hade jag bara vetat hur olyckliga en av er skulle bli inom några år, hade jag låtit er va, och njutit av att se er glada. Jag älskar dig, jag älskar dig och jag saknar dig mer än någon annan här, kanske inte mer än George, men av alla andra! Tårarna strömmar nästan oavbrutet för mig, och George och även Lee. Lee sköter eran butik, säkert för att hedra ditt minne, och den rullar på jättebra! Jag älskar dig, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Percy 20 okt, 2011 16:56 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag gråter floder nu!! vilket inte är bra för jag ska snart sitta på ett plan!! men de var jätte vakert ♥
![]()
20 okt, 2011 17:13 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Cara Riddle: jag gråter floder nu!! vilket inte är bra för jag ska snart sitta på ett plan!! men de var jätte vakert ♥ Tack så mycket ♥ 20 okt, 2011 17:14 |
|
Cara Riddle
Elev |
20 okt, 2011 17:15 |
|
Borttagen
|
Ska jag skriva ett till nu? ;D
20 okt, 2011 17:20 |
|
Cara Riddle
Elev |
20 okt, 2011 17:22 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen