(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jag skakade skrattande på huvudet.
"Herre gud Mika, hur mycket yoghurt äter du egentligen? Jag köpte ju ett tio-pack igår!" sa jag och tittade strängt på henne. Mika flinade. "Men det är ju så gott.." sa hon och hjälpte till att plocka in alla saker i kylen. "Men vad blir det för mat då?" "Spagetti och köttfärsås" svara Jack enkelt och började koka pastan. Mika stönade. "Men ewww..." "Mika! Hur gammal är du egentligen?" flinade jag. Mika skakade på huvudet. "Jag inte vetaaa.." sa hon med sin bebisröst. Vi alla brast ut i skratt. "Okej, men i alla fall, Mika kan du duka bordet?" frågade jag när vi alla hade lugnat ner oss. Hon nickade och tog fram allt. Jag kryddade köttfärsåsen och ställde sedan fram den på bordet, bredvid pastan. Vi satte oss och åt under tystnad. Mika hostade till och gjorde en grimas. "Vad har du i det här?" "Ketchup, kryddor och köttfärs..." sa jag och tittade på henne. "JAG HATAR KETCHUP!" utbrast hon och drack en stor klunk mjölk. "Har du aldrig ätit köttfärsås?" frågade Jack och flinade. "Jo, men jag visste ju inte att det var ketchup i då.." "Men då märkte du inget vilket betyder att det antagligen var gott då" flinade Jack. Jag nickade och tittade roat på henne. Hon morrade åt oss, trodde jag men det var Kola som hade kommit in. "Hej gumman" sa jag och satte mig på golvet och gosade med henne. Jag hade inte varit med henne på så länge, hon hade vart hos veterinären för att hon skulle operera bort en bit av örat som var skadat. Men hon hade kommit hem igår, så nu skulle jag gosa extra mycket med henne. Det var Mikas pappa som hade tagit henne till veterinären eftersom man måste vara över 18. Mika himlade med ögonen åt mig och ställde sig upp. "Jag kokar nudelsoppa istället" sa hon och kastade sin mat. Jag nickade och lät Kola äta lite av resterna i kastrullen. that's all I got to say 21 dec, 2013 10:34 |
|
Borttagen
|
Jag la ner nudlarna i kastrullen och satte på spisen. Jag nynnade på en låt som jag hört på radion medan jag lyssnade ointresserat på Kim när hon kliade Kola bakom örat. När jag var klar hällde jag det på en tallrik och satte mig på en stol. "Hur många år är Kola egentligen?" frågade jag och slurpade i mig nudlarna. Kim himlade med ögonen mot mig men tittade sedan på Kola. "Jag vet inte riktigt..." svarade hon och man såg att hon funderade. "Vilket datum var det då vi hittade henne på gatan?" frågade jag och tog en klunk av min mjölk. "Jag tror att det var i September någon gång..." svarade hon och kliade Kola vid örat. "Vi kanske ska fira den snart." log hon och Kola såg väldigt nöjd ut. 21 dec, 2013 19:56 |
|
Kola
Elev |
"Men.. En fråga bara" sa Jack plötsligt. Vi vände oss mot honom och han rodnade och tittade ner i golvet. "Alltså.. Är Kola en kille eller en tjej..?" "En tjej såklart!" utbrast jag. Mika och Jack såg fundersamt på mig. "Hur vet du? Har du, du vet... Kollat?" Frågade Mika. Jag skakade på huvudet. Herre gud... Kola, min lilla flicka, kan vara en... Liten pojke! Jack suckade. "Vem kollar...?" frågade han och jag reste mig snabbt. "INTE JAG!" ropade jag och Mika samtidigt. Jack skakade skrattande på huvudet. "Vi gör det allihop, tillsammans" sa han och jag himlade med ögonen. Jag satte mig i hans knä och kysste honom på kinden. "Men.. Kan inte du göra det.." sa jag medan jag strök med handen genom hans hår. Han flinade. "Det där funkar inte på mig, tjejen" "Attans..." mumlade jag och Mika skrattade åt mig. "Herre gud Kim.." flinade hon och ställde sig upp. "Jag tar undan det här, städar hela huset och fixar tvätten om ni gör det där, jag gör vad som helst!" sa hon förtvivlat och tittade på mig och Jack. "Vad som helst säger du..." sa jag och tänkte efter, hon nickade snabbt. "Berätta då, och var ärlig, om du är kär i Colin" that's all I got to say 21 dec, 2013 22:02 |
|
Borttagen
|
Mina kinder blev helt röda i början. "Du är det eller hur!" flinade Kim. Jag skakade sakta på huvudet. "Nej... frågan kom bara plötsligt. Klar jag inte är." muttrade jag. "Hur ska vi kunna veta om du ljuger eller inte?" flinade Jack. "Jag har aldrig sagt att ni ska kunna veta det. Jag svarade på frågan." svarade jag och ställde ner tallriken i diskmaskinen. 21 dec, 2013 22:07 |
|
Kola
Elev |
Jag skakade på huvudet.
"Tönt" flinade jag medan jag tog upp Kola och gick in i vardagsrummet. Jack kom sakta gående efter mig. "Okej..." sa han och satte sig bredvid mig i soffan. Jag hade Kola i knäet, hon strök sig mot mina händer och ville att jag skulle klappa henne. Jag lekte med hennes tassar och pussade henne på nosen. Jack tog min hand och putade med läpparna som en liten bebis. "Nämen då, blir lilla Jack avundsjuk?" fnissade jag och han nickade sakta. Jag skakade på huvudet men gav honom ändå en liten puss, på näsan. Han flinade. "Bättre?" "Bättre." "Bra, då kör vi..." sa jag och la Kola på rygg. Jag blundade och öppnade ögonen. Kola var en.... that's all I got to say 21 dec, 2013 22:12 |
|
Borttagen
|
Jag gick till mitt rum och stängde dörren. "Hej..." sa jag till Anton vid skype. "Tja!" svarade han och log. Jag satte mig på stolen och tittade på honom. "Ärre något eller?" frågade han och log. Jag skakade på huvudet. "Det är inget." svarade jag kort och tittade närmare i hans rum."Fred och Erik är där va?" sa jag och log. Han nickade. "Hur såg du de?!" frågade han förvånat. "Jag ser det." svarade jag kort och såg hur Fred och Erik dök upp på skärmen. "Hej..." sa jag till dom. Båda svarade samtidigt och jag suckade. 21 dec, 2013 22:18 |
|
Kola
Elev |
Tjej! Som jag hade trott.
"Tack och lov.." suckade jag och Jack flinade. Kola låg där, tyst och snällt. "Du kan gå nu, tjejen" flinade jag och hon hoppade ner från mitt knä och tassade in i köket för att äta. "Sååå, vad vill du göra nu?" frågade Jack. Jag tittade på klockan, den var halv tre. "Tja, balen börjar ju klockan fem. Så jag ska nog göra mig iordning." "'Hur lång tid tar det?!" frågade Jack och tittade på klockan. "Tja, jag måste fixa naglarna på en nagelsalong, klippa mig, mitt hår ser sååå slitet ut. Och sminka mig och byta om och så... Så det tar nog ungefär två timmar. Sedan ska jag hjälpa Mika" svarade jag. Han nickade och gick ut i hallen och tog på sig skorna. Jag gick efter och gav honom en lätt kram. "Ses ikväll, klockan fem" flinade han och jag nickade. Han öppnade dörren och vinkade medan han gick mot sitt hus. Jag gick in i köket och tog min väska. "Jag sticker till stan, jag ska klippa mig och fixa naglarna" sa jag till Mika och började gå mot bussen. that's all I got to say 22 dec, 2013 11:59 |
|
Borttagen
|
"Okej, vi ses sen!" ropade jag efter Kim. "När är balen?" frågade Anton och log. Jag rykte på axlarna. "Jag vet inte. Tror att jag ändå inte kommer gå." svarade jag och log. "Men nu ska jag gå och se på The Hunger Games. Vi hörs senare." sa jag och stängde av skype. Jag gick först in till köket och gjorde en kopp varmchoklad. Jag gick sedan till vardagsrummet och satte mig i soffan och satte på filmen. Alltså, om det där skulle vara i verkligheten skulle jag ha bott i huvudstaden... det är svårt att tro. Filmen fortsatte och jag kände ett ljuvt hat från gubben med de vita skägget. Hans namn var inte värt att minnas. 23 dec, 2013 17:54 |
|
Kola
Elev |
Jag tog fram bussbiljetten och gick in och satte mig i mitten av bussen. Bussen började köra och jag tittade ut genom fönstret. Vinden blåste och det regnade lite. Regndropparna rann nerför fönstret och jag satte handen mot. Det kändes kallt, men ändå varmt, eftersom temperaturen i bussen var ungefär +20. Jag väntade tills bussen stannade oc hoppade sedan av och gick mot stan.
that's all I got to say 23 dec, 2013 20:09 |
|
Borttagen
|
Filmen fortsatte. Jag hade sett den ungefär 7 gånger, och ändå var den lika bra som första gången. Jag log och tittade ut ur fönstret bakom tv:n. Snön hade förvandlats till vatten och de man hörde hur de lät utanför. Det var nästan svårt att höra vad de sa på tv:n. Jag stängde av den och gick sedan till köket och la undan koppen. Jag satte mig vid bordet och tog upp min mobil.
23 dec, 2013 20:21 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen