The Filllegames [mugglisgame]
Forum > Fanfiction > The Filllegames [mugglisgame]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
MissWentz
Elev |
Skrivet av Borttagen: Får jag joina?? Spelar ingen roll vad jag får, kanske handlare Gärna! Skrivet av Borttagen: jag kan vara deltagare i D 8, Tack! Gärna. ![]()
4 sep, 2012 19:07 |
|
Borttagen
|
MissWentz Kan jag byta till handlare för D 8?
4 sep, 2012 19:09 |
|
MissWentz
Elev |
4 sep, 2012 19:43 |
|
Borttagen
|
4 sep, 2012 19:43 |
|
Borttagen
|
MissWentz: Kan jag byta till att vara deltagare i Distrikt 6 om den platsen är ledig?
4 sep, 2012 20:00 |
|
MissWentz
Elev |
Nu kommer det nya kapitlet, förlåt för att det tog sån tid.
__________________ 1. I distrikt etts gym satt nisse och tränade, detta året hade han bestämt att det var han som skulle tävla för distrikt ett i Filllespelen. Han hade tränat sedan han var jätte liten och nu visste han allt om att överleva. Han var bara 15 år gammal, men nu kände han sig mer redo än annars. Frida siktade pilbågen mot tavlan och släppte långsamt strängen. Hon log nöjt för sig själv, den hade träffat mitt i prick. Idag var det slåttern och hon hade sett fram emot detta under hela sitt liv. Hon brukade alltid ta mer mat till sin familj och därmed så mer lotter, så nu hade hon 50 lotter i burken, det måste bli henne eller? Nisse hörde nationalsången, snart skulle det bli han. ”Simon Lane” Det var inte han. Den lilla pojken satte sig ner och grät, det måste ha varit honom. Nisse såg sin chans ”Jag anmäler mig frivillig!”. Simon fick gå till sina föräldrar och Nisse gick upp på scenen. Han undrade vem som skulle tävla med honom. Frida hoppade lätt på stället, hon var så nervös. ”Frida Incendio” Hon skuttade upp på scenen och log mot publiken. 2. I distrikt två tog Meja farväl av sin pojkvän. ”Om någon av oss kommer in på arenan i år så ska du veta att jag älskar dig” sa han. ”Jag måste göra i ordning mig nu, detta är ju mitt år” flinade hon. Hon flätade sitt blonda hår och tog på sig sin finaste klänning, sedan gick hon ner till slåttern. Slåtter ceremonin skulle börja och Veris bara väntade på att hon skulle väljas. Hennes rika pappa hade sett till att hon hade tränat varje tillfälle hon kom åt. Veris var mer vältränad än dom flesta i hennes ålder. Detta var hennes sista år, hennes sista chans. Meja var sten säker på att det skulle bli hon. ”Lina McGraw!” Lina var den tjejen som aldrig velat träna för arenan och det såg man på henne. Meja log för sig själv, det skulle bli hon ändå. ”Jag är frivillig!” skrek hon. Hon gick upp på scenen och väntade på att den andra deltagaren skulle bli uppropad. ”Veris Smith” Det var tjejen med den rika pappan, hon skulle bli svår att döda. Hon såg Veris gå upp på scenen men ett belåtet leende. Med i kapitlet: Spoiler: Tryck här för att visa! ![]()
4 sep, 2012 20:05
Detta inlägg ändrades senast 2012-09- 8 kl. 12:47
|
|
Borttagen
|
AWESOME! längtar tills LunaLovegood123 är med...
4 sep, 2012 20:10 |
|
MissWentz
Elev |
Skrivet av Borttagen: MissWentz: Kan jag byta till att vara deltagare i Distrikt 6 om den platsen är ledig? Sure ![]()
4 sep, 2012 20:14 |
|
Borttagen
|
4 sep, 2012 20:16 |
|
Hermia
Elev |
Kan jag vara deltager för Tian?
Once a MADling, always a MADling 4 sep, 2012 20:20 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen