Ännu ett awesome Mugglis games
Forum > Fanfiction > Ännu ett awesome Mugglis games
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av Goizan: Skrivet av AlexZz: Super! Men när kommer jag igen? ._. *smått ego* Jag kommer ha med alla på invigningen. Fast det kommer bli mest Tonks... Okaii. ^^ . .
10 jul, 2012 18:25 |
|
cikki
Elev |
SUPER!
10 jul, 2012 18:29 |
|
Dramione99
Elev |
Längtar tills de riktiga spelen börjar, xD. Men det är jättebra det du skriver, haha!
10 jul, 2012 20:37 |
|
Tonks_xD
Elev |
10 jul, 2012 21:24 |
|
Borttagen
|
Omg Al e som jag O.o 1. Gillar inte att andra har rätt 2. Också blir jag lätt irriterad x'D
11 jul, 2012 11:03 |
|
Goizan
Elev |
Bra att ni gillar det allihopa.
Kapitel 5. Stationen var färgglad precis som hela staden. Färgglad och fejk. Där var en stor rosa port där det stod stylister. Jag och Al gick in. In till en innergård som var helt rosa. Förutom en lila text som svävade i himlen. Där stod det. Välkomna Distrikt 12. -Jag tror vi har kommit rätt. sa Al med avsmak. -Du älskar ju rosa. sa jag ironiskt. -Mmm, tänk om vi ska ha rosa på oss. -Haha ja, men vad har det med kol att göra? -Okej vi har iaf tur som har svart. -Det har du rätt i. -Bäst att gå in innan Petra blir arg. -Ja... Vi gick in genom en enorm dörr. Det var som ett litet väntrum med två stolar. Vi satte oss ner ganska direkt. Där inne var allt också rosa. Inget hade någon annan färg förutom vi. Allt hade samma nyans. De hade till och med färgat glas på rutorna så att allt skulle bli ännu mer rosa. -Mina ögon klarar snart inte mer. sa Al och började sedan blunda. -Tänk om hela Hungerspelet är rosa. -Tänk inte ens tanken. -Men om... -Det kan det inte vara. De får ta någon annan färg då. -Al, det är väl inte hela världen. -Jo jag hatar rosa. -Du är i Hungerspelen och allt du bryr dig om är att det inte ska vara rosa. -Ja, är det ett problem? -Nej, men hade det varit jag hade jag varit orolig. -Orolig. Orolig för vadå? -Att man bryr sig om att saker är rosa. -Lägg ner. -Detsamma. Jag och Al hade alltid pratat irriterat med varandra. Första dagen vi träffades i skolan började med att vi bråkade. Vi vet inte varför men att bråka var vårt sätt att prata med varandra. Fast ibland önskade jag att han kunde lugna ner sig. Det ville han nog också om mig. Fast nu satt vi här i ett rosa rum i huvudstaden. Inte på det stället där vi ville vara. Vi ville vara på ängen och plocka rötter, så som vi gjort i några års tid. Vi ville vara där och prata långt bortom huvudstaden. Men nu var vi här och det fanns ingen återvändo. Ända sättet var att ta sig härifrån. Men det skulle vi ju aldrig kunna göra tillsammans. Förmodligen så skulle vi båda dö där inne på arenan. Men vem vet. Haymitch tyckte jag var bra, eller var det bara ett skämt? Den ända man kunde lita på var sig själv. Om man nu kunde det. Vi satt där och stirrade i marken några minuter innan det kom ut en kvinna som var som Petra, lika tillgjord och lika huvudstad. -Tonks och Ballong kan ni följa efter mig här. Självklart följde vi efter henne. Vad skulle vi annars göra. Hon ledde in oss i ett rum som inte var lika rosa, Al pustade ut. Där framme stod 6 personer som såg ivriga ut. -Det här är era assistenter som ska göra er presentabla inför era stylister. Tonks du ska till höger och Ballong du ska till vänster. Jag följde med tre av assistenterna som gick in till höger. Al följde efter dem som gick till vänster. Rummet var ganska stort. Det stod stora skåp längs väggarna. Tre stolar med konstiga lådor som hängde ifrån stolarna. De hade hjul också, konstigt. Där fanns en konstig formad sak med vatten i och så en stor bekväm stol eller snarare en fåtölj i mitten som man kunde luta bakåt. -Jag heter Trixi. sa en av dem nervöst. -Jag är Teodora. sa en annan minst lika nervöst. -Och jag är Chare. som inte lät lika nervös som de två andra. -Klä av dig så att vi kan se dina misstag. sa Chare förväntansfullt. Jag hade hoppats på att slippa detta. Att tre främlingar skulle titta på min kropp när jag var naken. Trevligt, allas dröm. Jag undrade om de skulle göra samma sak mot Al. Eller om de redan gjorde det. Motvilligt klädde jag av mig. Jag stod där och tittade tomt ut i luften. Jag försökte ta mig därifrån, i huvudet. Jag låtsades att hela familjen satt och åt tillsammans och skrattade. Det var där jag ville vara. Med min familj. Efter att assistenterna gått runt mig några varv så avbröt Teodora mina drömmar. -Du var inte något vidare. Har du aldrig plockat din ögonbryn, aldrig rakat dig. Nej du blir en tuff en att fixa. Men det klarar vi så klart. Ta på dig den här. Hon gav mig något som var lite som en baddräkt fast satt extremt tight. Den var svart, helt svart. Jag tog på mig den och lade mig ner i fåtöljen som var bakåtlutad. -Vi ska börja med att vaxa dig på dem ställena där det behövs. sa Trixi så glad som Petra varit när hon läste upp schemat. Va, jag blev helt chockad. Vaxa. Jag trodde inte att det fanns något värre än att raka. Men det fanns det tydligen. De höll på och vaxade mig ett bra tag och det gjorde så himla ont. Jag ville att det skulle ta slut. Sen när de väl hade slutat vaxa skulle de göra något annat. -Nu ska vi plocka dina ögonbryn. sa Teodora. -Va? -Ja man drar av små hårstrån till en snygg form. Det här gjorde ungefär lika ont som vaxningen och jag hoppades på att det snart skulle vara slut. Efter ett tag var det slut. På den punkten iaf. Nu skulle de tvätta mitt hår i den där konstiga saken med vatten i. De tog i några konstiga massor i håret som luktade. -Så, nu kan du få träffa Hilly. sa Trixi. -Då får vi väl gå ut då. sa Teoora. De gick alla tre ut och in kom en kvinna från huvudstaden som var ganska tillgjord. Fast inte riktigt lika tillgjord som de andra jag träffat här hitintills. -Hej Tonks. Det är jag som är Hilly. -Hej. -Vi ska inte göra så mycket anmärkningsvärt på dig. Du ska få en kroppsstrumpa i svart som du ska ha på dig. Den och resten av dig ska täckas av en svart massa som kommer se ut som sot. -Sot? -Ja man måste ha något från Distriktet. Vi ska sätta på lite glitter för att vissa ädelstenarna ni har i era gruvor. -Vi har inga ädelstenar. -Nu har ni det. sa Hilly och blinkade. -Sen ska vi sätta på ett yttre självlysande hårlager som ska lysa över dig där inne. Så då får vi börja då. Jag var lite chockad, jag trodde att det skulle vara något hemskt. Fast hemskt var det inte alls. Det skulle nog bli okej. Bättre än vad de flesta tolvor får. Jag tog på mig kroppsstrumpan som satt tight precis som allt annat. Tight var tydligen inne i år. Hon började sedan med mitt hår. Hon satte på en peruk som hon klippte så att det hade precis samma form och längd som mitt hår. Hon satte upp allting i en vacker håruppsättning mitt på huvudet. Sedan täckte hon mig helt med sot. Jag såg helt svart ut sedan. Förutom håret som var självlysande vitt. Sen satte hon på lite glitter lite var som. -Jag höll på att glömma att du ska ha kontaktlinser. Hon satte i dem i mina ögon. Jag förstod inte varför jag skulle ha dem. Jag har perfekt syn. Hon märkte nog att jag såg lite tvekande och svarade på mina funderingar. -Dina ögon ska se vita och läskiga ut. Fast med en svartkant så att det ser ännu bättre ut. Du kan titta i spegeln nu. I spegeln stod någon jag aldrig sätt förr. Fast jag förstod att det var jag. Det såg inte ut som mig fast det var det. Jag såg ganska häftig ut. Det skulle kanske gå hyfsat för mig ikväll ändå. [img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)
12 jul, 2012 12:42 |
|
95mas
Elev |
12 jul, 2012 12:47 |
|
Borttagen
|
Super awzome
12 jul, 2012 14:10 |
|
Tonks_xD
Elev |
12 jul, 2012 14:12 |
|
AlexZz
Elev |
12 jul, 2012 16:11 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen