The Percy Jackson club
Forum > Off Topic > Klubbar > The Percy Jackson club
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
*Harklar mig*
Jag blev full på min apelsiiiiiiin Jag blev full på min apelsiiiiiiin Jag blev full på min apelsiiiiiiin Det var ditt fel Det var ditt fel Jag gick på stan och skulle äta min apelsiiiiin Jag la den på gooooolvet Sedan gick jag till affären Du smutsa ner den Du smutsa ner den Du la apelsinjuice på min apelsiiiin Jag åt den och blev full Det var ditt fel Det var ditt fel Jag blev full på min apelsiiiiiiin Jag blev full på min apelsiiiiiiin Jag blev full på min apelsiiiiiiin Det var ditt fel Det var ditt fel Jag blev full på min apelsiiiiiiin Jag blev full på min apelsiiiiiiin Jag blev full på min APELSIIIIIIIIIN 23 jul, 2017 20:30 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag skanar det!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Lnx04: Det är inte svårt att missa 400 sidor! Har inte varit inne på ett bra tag.. Kom in och insåg att jag hade missat 400 sidor... Förut var det så men inte längre... Jag saknar när du och Martin tjafsade hela kvällarna, jag saknar då vi tjafsade om Lo-shipp, jag saknar då alla skrev knäppa dikter, jag saknar alla hjärtans dag, jag saknar när folk spontant kom med roliga PJ-saker, jag saknar då alla berättade om tecken de sett från gudarna..................... 23 jul, 2017 20:34 |
|
Borttagen
|
Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Jag skanar det!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Lnx04: Det är inte svårt att missa 400 sidor! Har inte varit inne på ett bra tag.. Kom in och insåg att jag hade missat 400 sidor... Förut var det så men inte längre... Jag saknar när du och Martin tjafsade hela kvällarna, jag saknar då vi tjafsade om Lo-shipp, jag saknar då alla skrev knäppa dikter, jag saknar alla hjärtans dag, jag saknar när folk spontant kom med roliga PJ-saker, jag saknar då alla berättade om tecken de sett från gudarna..................... Vem gör inte det.......... Fast jag antar att det beror på att det är sommarlov........ 23 jul, 2017 20:36 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ja! Hoppas det kommer till hösten igen!!! (Önskar att förra hösten kunde komma tillbaka!!! För jag saknar den!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Jag skanar det!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Lnx04: Det är inte svårt att missa 400 sidor! Har inte varit inne på ett bra tag.. Kom in och insåg att jag hade missat 400 sidor... Förut var det så men inte längre... Jag saknar när du och Martin tjafsade hela kvällarna, jag saknar då vi tjafsade om Lo-shipp, jag saknar då alla skrev knäppa dikter, jag saknar alla hjärtans dag, jag saknar när folk spontant kom med roliga PJ-saker, jag saknar då alla berättade om tecken de sett från gudarna..................... Vem gör inte det.......... Fast jag antar att det beror på att det är sommarlov........ Jag har bara kännt mig nere hela sommaren! 23 jul, 2017 20:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Ja! Hoppas det kommer till hösten igen!!! (Önskar att förra hösten kunde komma tillbaka!!! För jag saknar den!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Jag skanar det!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Lnx04: Det är inte svårt att missa 400 sidor! Har inte varit inne på ett bra tag.. Kom in och insåg att jag hade missat 400 sidor... Förut var det så men inte längre... Jag saknar när du och Martin tjafsade hela kvällarna, jag saknar då vi tjafsade om Lo-shipp, jag saknar då alla skrev knäppa dikter, jag saknar alla hjärtans dag, jag saknar när folk spontant kom med roliga PJ-saker, jag saknar då alla berättade om tecken de sett från gudarna..................... Vem gör inte det.......... Fast jag antar att det beror på att det är sommarlov........ Jag har bara kännt mig nere hela sommaren! Samma här! Varför?♥ 23 jul, 2017 20:51 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag är så taggad på Halloween! Men det kommer kännas konstigt med en "vanlig" Halloween igen!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Ja! Hoppas det kommer till hösten igen!!! (Önskar att förra hösten kunde komma tillbaka!!! För jag saknar den!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Jag skanar det!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Lnx04: Det är inte svårt att missa 400 sidor! Har inte varit inne på ett bra tag.. Kom in och insåg att jag hade missat 400 sidor... Förut var det så men inte längre... Jag saknar när du och Martin tjafsade hela kvällarna, jag saknar då vi tjafsade om Lo-shipp, jag saknar då alla skrev knäppa dikter, jag saknar alla hjärtans dag, jag saknar när folk spontant kom med roliga PJ-saker, jag saknar då alla berättade om tecken de sett från gudarna..................... Vem gör inte det.......... Fast jag antar att det beror på att det är sommarlov........ Jag har bara kännt mig nere hela sommaren! Samma här! Varför?♥ Det är en del saker! Jag har bara inte hittat något kul att göra och så är det en del andra saker! 23 jul, 2017 20:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Jag är så taggad på Halloween! Men det kommer kännas konstigt med en "vanlig" Halloween igen!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Ja! Hoppas det kommer till hösten igen!!! (Önskar att förra hösten kunde komma tillbaka!!! För jag saknar den!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Jag skanar det!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Lnx04: Det är inte svårt att missa 400 sidor! Har inte varit inne på ett bra tag.. Kom in och insåg att jag hade missat 400 sidor... Förut var det så men inte längre... Jag saknar när du och Martin tjafsade hela kvällarna, jag saknar då vi tjafsade om Lo-shipp, jag saknar då alla skrev knäppa dikter, jag saknar alla hjärtans dag, jag saknar när folk spontant kom med roliga PJ-saker, jag saknar då alla berättade om tecken de sett från gudarna..................... Vem gör inte det.......... Fast jag antar att det beror på att det är sommarlov........ Jag har bara kännt mig nere hela sommaren! Samma här! Varför?♥ Det är en del saker! Jag har bara inte hittat något kul att göra och så är det en del andra saker! Jag längtar inte alls till halloween! Jag kommer vara uppe och fånga troll! Jaha.... jag har haft en ganska tråkig sommar....... 23 jul, 2017 21:06 |
|
Borttagen
|
Skrivet av uniquorn: Skrivet av Borttagen: Skrivet av uniquorn: Skrivet av Borttagen: Skrivet av uniquorn: wooow tjena, tack för att du ansträngde dig XD jag kan säga direkt att ingen av de låtarna du listade räknas som "hård" rock för mig (jag har en pappa som lyssnar på Dying Fetus såååå aaa) så jag skulle säga att 5sos lite mer powerfulla låtar nog skulle passa in där (social casualty, money, rejects). jag har redan hört alla låtar du skriver upp utom möjligen November Rain (får inte upp låten i huvudet iaf) genom rockkanalen och kan säga att ingen är bra (utom när Oliver gör dem, hehe). jag kan lyssna på hårdare rock (Pain typ) och så 5sos och All Time Low-liknande som är lite mindre tungt, men alla dessa gamla 80-talslåtar och mjukrock i allmänhet som Bonjovi och Guns'n'Roses och Bruce osv, det är verkligen hatmusik för mig. gillar verkligen det inte, men många jag känner älskar ju just det. och ja, jag erkänner att en liten del av 5sos är att de är snygga, men det är verkligen en liten del. nästan hälften av min 5sosfandom bygger på personligheterna, deras historier och så vidare. jag vet att det är lätt att döma band som består av unga killar (dock är 5sos inte klassat som ett pojkband utan rockband), jag gör det själv alldeles för mycket, men 5sos skriver och spelar till exempel sin musik själv, vilket genast får dem att bli mer intressanta för mig. på det sättet är jag såklart imponerad av alla människor som lägger sitt liv i musiken och inte bara sjunger andra människors låtar för att tjäna pengar (sen beror det också på innehållet i de låtar man skriver, vissa låtar är helt sjuka och onda och då försvinner det där jag gillar direkt) du skrev inte alls det där i onödan, tycker det är roligt att diskutera sånt här! Så 5sos är ett rockband medans acdc inte är hård rock? Och ja jag fattar också att det inte är extremt hård musik men jag valde att ta mjukare med flit. Jag har en kompis som spelar Metallica på elgitarr för mig hela tiden och jag lyssnar också på hårdare musik jag än det där jag lovar Men för att återgå till att det där med att allt det där är mjukrock. Du säger alltså att Guns n roses och acdc gör mjuk musik. Om vi börjar med Wikipedia så är 5sos ett pop/poprock band och acdc, Guns n roses och kiss hårdrocksband. Bon Jovi och bryan Adams rock band/artister. Vad är alltså hårdast? Poprock eller rock? Svar rock. Men någonting säger mig att du inte kommer acceptera att det är så. vi kan göra ett test, du väljer två 5sos låtar jag väljer två låtar av alla de olika artisterna jag listade (jag kan lägga till Metallica, Twisted sisters, led Zeppelin osv om du vill också) sen så får en person som inte gillar rock härifrån Lyssna på de låtarna och säga vilka av artisterna som gör hårdare musik. Det måste vara någon som inte gillar någon av musikstilarna. Mitt förslag är GinnyHermionePotter eftersom hon har en väldigt annorlunda musiksmak mot våra hahaha, jag bryr mig inte om vilka som gör hård musik och vilka som inte gör det! sedan så är det upp till var och en och bestämma vad de tycker är hårdrock och inte. jag menar inte att acdc osv är mjuk musik, menar bara att om man snackar om musik som räknas till hårdrock så är den inte så hård jämfört med mycket annat. jag har inte sagt att 5sos gör hård musik heller och det gör de inte, det är bara högenergiskt. de gör snarare mjuk musik. dock ingår trummor, elgitarr och elbas i deras musik, vilket får dem att klassas som ett rockband. sedan kan deras musik vara hur mjuk den vill, men de är fortfarande inget pojkband. jag uttryckte mig fel med det där med mjukrock - jag menar snarare rockbarlader, ish. det är lite svårt att dra gränsen, men jag känner ändå tydligt vilket som funkar och vad som inte funkar för mig. jag ogillar också lite mer energisk musik som innehåller för lite instrument - mycket äldre rockmusik är för mycket röst och för lite instrument, om du fattar vad jag menar. det är instrumenten som är det viktigaste (klart att en bra röst också är ett krav) och det är de som avgör om musiken är hård eller mjuk tillsammans med texten för mig. svårt att förklara, men hoppas att du ändå får en insikt i det. det är bara onödigt att jämföra 5sos och din musik - de är lika på många sätt, men det är långt ifrån samma musikstil. enligt wikipedia (har jag för mig iaf) så gör 5sos punkpop. men som sagt, man bestämmer själv vad som är hårt och inte för en själv. jag vet att det du sa oftast klassas som hårdrock, men jag står fast vid vad jag tycker är hårt. 5sos är INTE hårt. (DarkNight, don't worry, i won't kill ya. men 5sos är 5 seconds of summer, lyssna gärna in dem, jag älskar dem verkligen) Lyssna på novemberrain (rockballad) och jämför det med highway to hell, thunderstruk eller heavens on fire. Och nej hårdrock är inte hårt jämfört med en hel del olika musiksmaker, scream metall, metall osv. Om instrument och röst, du vet bara för att någon sjunger i låten så betyder inte det att man inte kan höra instrumenten. Och för mycket instrument tar bara ut varandra Angående att 5sos skriver och spelar sin musik själva så vill du veta en hemlighet? Alla de jag skrev har skrivit och spelar sina låtar själva (eller iallafall av dem album av dem jag orkade söka upp) även om kiss skrev dem tillsammans med en musikproducent (desmond Child som också skrev ett par av Bon jovis låtar tillsammans med Bon Jovi). Sen så kan förstås inte hyran Adams spela alla instrument, det är svårt att göra det själv, men om man är ett band och inte spelar musiken själv så är man dum i huvudet typ så det är inget imponerande att de gör det . Edit: Jag passade på att för skojs skull söka upp artisterna jag listade på Spotify och 5sos för att jämföra antalet spelningar i månaden. Jag antog att 5sos som är stora just nu och inte var det för jättelänge sen inklusive att deras fans generation nog har Spotify i större utsträckning och framförallt lyssnar mer på musik och inte har deras musik på skivor skulle ha mycket mer lyssningar. Resultatet var så att säga förvånade. 5os hade ca 2,5 miljoner spelningar, bryan Adams drygt 5,5 miljoner, iron maiden drygt 3 miljoner, Bon Jovi drygt 6,5 miljoner och acdc och Guns n rosens 9 miljoner jodå, jag hör intrumenten även om det är mycket röst, men det är för svagt ljud. om de bara skruvade upp volymen på instrumenten lite, så hade det blivit bättre. haha, o ja, det vet jag att de gör. men eftersom du låter som att 5sos är som vilket annat nymodigt pojkband/artist över huvud taget som helst så var jag bara tvungen att påpeka det, för det är rätt få nya populära artister som skriver sin musik själva. och svar nej, 5sos är inte särskilt stora. de har varit betydligt större när de var förband till 1D, och sedan de släppte Sounds Good Feels Good så har de bara gjort en låt i filmen Ghost Busters (skivan släpptes i slutet av 2015). 5sos är inte särskilt populära, okända för de flesta i min ålder iaf, och de som har lyssnat förut har nog tröttnat på de gamla låtarna. det har dock inte jag (jag har lyssnat sedan 2014) och jag kommer nog inte det heller. jag ser bara fram emot det nya albumet som kommer i höst ♥ Jag har svårt att se hur de på den lilla tiden kan ha tappat så extremt mycket eller hur folk kan ha tröttnat på låtarna, de artisterna jag nämnde och deras låtar är ju extremt mycket äldre och de är ju inte direkt superaktiva heller. (Även om en hel del av dem fortfarande turnerar ibland) GinnyHermionePotter Om du orkade lyssna på några låtar så vore det intressant att höra vad du tycker om dem 23 jul, 2017 21:08 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag bryr mig inte om troll! Jag ser dem ändå inte!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Jag är så taggad på Halloween! Men det kommer kännas konstigt med en "vanlig" Halloween igen!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Ja! Hoppas det kommer till hösten igen!!! (Önskar att förra hösten kunde komma tillbaka!!! För jag saknar den!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Borttagen: Jag skanar det!Skrivet av GinnyHermionePotter: Skrivet av Lnx04: Det är inte svårt att missa 400 sidor! Har inte varit inne på ett bra tag.. Kom in och insåg att jag hade missat 400 sidor... Förut var det så men inte längre... Jag saknar när du och Martin tjafsade hela kvällarna, jag saknar då vi tjafsade om Lo-shipp, jag saknar då alla skrev knäppa dikter, jag saknar alla hjärtans dag, jag saknar när folk spontant kom med roliga PJ-saker, jag saknar då alla berättade om tecken de sett från gudarna..................... Vem gör inte det.......... Fast jag antar att det beror på att det är sommarlov........ Jag har bara kännt mig nere hela sommaren! Samma här! Varför?♥ Det är en del saker! Jag har bara inte hittat något kul att göra och så är det en del andra saker! Jag längtar inte alls till halloween! Jag kommer vara uppe och fånga troll! Jaha.... jag har haft en ganska tråkig sommar....... #TråkigSommarKlubben Och det blir inte bättre för att jag ska till Bornholm (en ö som tillhör Danmark men ligger sydost om Skåne) med familjen i fyrarätters. Vi ska sova i husbilen så bläääää! Skrivet av Borttagen: Den av Kiss gillade jag inte!GinnyHermionePotter Om du orkade lyssna på några låtar så vore det intressant att höra vad du tycker om dem Everything i do i do it for you var faktiskt ganska bra, men inte något jag skulle älska. Novemberrain var helt okej, men den var 8 minuter lång och jag började tröttna på den! Sedan har jag inte lyssnat på fler än så länge, men jag ska nog göra det imorgon! 23 jul, 2017 21:37 |
|
Borttagen
|
GinnyHermionePotter
Lyssna på några andra av Bryan Adams låtar från albumet reckles, du borde kunna gilla dem. Tyckte du novemberrain saknade tempo eller vad var det som var dåligt med den (förutom längden) 23 jul, 2017 21:54 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen