@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
mitchan
Lärare |
4 jan, 2018 03:34 |
|
Borttagen
|
4 jan, 2018 04:09 |
|
Alva e
Elev |
4 jan, 2018 07:28 |
|
Emmi
Prefekt |
Skrivet av Skyfall: trettondagen / 20dag knut antar jag, annars nästa jul hahahUndra när juldekorationerna och julkalendern ska försvinna från mugglis...?
4 jan, 2018 09:57 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Atira: Skrivet av MerlinsBeard: Skrivet av Kattbjörn: Skrivet av MerlinsBeard: "Stopp i trafiken för Pendeltåg linje 40, 41, 42, 43 och 44 vid Stockholms södra pga beslut av polisen." :'( med rekommenderade 2,5h sömn i ryggen. Bombgruppen är tydligen inblandad. :/ Alltid är det något. Kom bara 1h och 10 min sent till mitt seminarium där jag hade presentation. Var dock inte ensam om att komma sent (typ alla) så ingen större skada skedd förutom att det tog en evighet att komma hem också. Man fick vara med om ett litet äventyr iaf, ta tunnelbanan ( :O) och åka buss på ett ställe man aldrig åkt buss förut. Spännande Jag hann med typ det sista pendeltåget som gick så jag kom i tid till jobbet, sen stängdes allt av. De ropade till och med ut i tåget jag åkte med att folk skulle ta taxi/bussar istället. Två av mina kollegor kom inte in på jobbet förrän efter halv elva. :O Alternativa resvägar för att ta sig hem när allt är avstängt är ju mindre roligt.. Men man ser en hel del platser man aldrig besöker annars iofs.. Oj då måste du tagit ett väldigt tidigt tåg? :O Jag tog tåget 06:25 elr nåt, från Märsta iof men ändå, och det var verkligen inte det första tåget att bli stoppat, min kompis tog typ pendeln 30 min tidigare och även då var det stopp. Haha ja, det är hemskt. Det värsta var i november när någon hade blivit påkörd av tåget i Huddinge så det stod ca 300 pers ute på 90km/h-väg och skulle ta buss ist och när man väl kom på en buss så var den så tung så den inte kunde köra. Sen lyckades den köra efter nån halvtimme och man va längst fram tryckt mot rutan och hade varit den första som dött vid en krock och fick ducka för dörren som öppnades inåt vid varje hållplats (fick den i huvudet första gången) xD Mindre kul som sagt, kom hem typ 4 timmar senare än vad jag skulle. Sen att det blir "växelfel" eller "signalfel" varje gång det kommer en liten regnskur, vindpust, snöflinga eller löv på rälsen.. Don't get me started.. Nej jag åkte väl vid åtta haha.. Det var nog stopp sen tidigare, men råkade komma med ett tåg som kom förbi. Det åkte visserligen längre ut i förorterna där det antagligen inte var totalstopp och bara en station innan det togs ur trafik, men ändå. Det räckte för min del. x) Näe fy vad hemskt! -.- Som jag förstått det är pendeltågen inköpta från någonstans nere i centrala Europa och alltså inte gjorda för att klara ett svenskt klimat.. undrar hur de tänkte där. :O Men det känns som om alla ledningar och tråd också skulle behöva bytas ut med tanke på hur ofta det är signalfel. 4 jan, 2018 10:41 |
|
Lazarus
Prefekt |
Planerar mitt födelsedagsfirande, och vi kör 80-talstema
4 jan, 2018 11:15 |
|
bottleofelixfelicis
Elev |
4 jan, 2018 11:22 |
|
Frivolt
Elev |
Nu är julen över, nu vill jag ha sommar!
Så, ge mig sommar nån? xD Eller ge mig pengar så jag kan köpa ett hus i typ spanien? x) 4 jan, 2018 12:26 |
|
Velma Dinkley
Elev |
Snön faller här och då snackar vi rätt mycket men ändå inte så illa som snöovädret i bullerbyns vinterfilm.
I Love Zuko more than i fear You - Mai / Vila i frid Cameron Boyce 28 Maj 1999-6 Juli 2019/"...and remember: creativity is meant to be free. Just let it flow." - Jonna Jinton/ rest in pece violet flowergarden 1999-2023 january 17 4 jan, 2018 12:59 |
|
Lele
Elev |
Skrivet av Emmi: Skrivet av Skyfall: trettondagen / 20dag knut antar jag, annars nästa jul hahah Undra när juldekorationerna och julkalendern ska försvinna från mugglis...? Var inte 2016 julkalender kvar typ hela 2017? Mama, kudos for saying that. For spilling.
4 jan, 2018 13:16 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen