@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Tonks/Luna: hahaha, "bara 500000 kr" är ett koncept obekant till mig........ ♥ Skrivet av Scorperion: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Scorperion: Exakt! Tänk er om man kunde växla galleonerna till kronor! Vad jag skulle blivit rik! Alltså ibland önskar man ju att man kunde sälja saker och tjäna pengar irl lika lätt som på mugglis... Ja du det skulle vara värt massor! Har för mig att en gelleon är ca fem pund vilket blir ca 50 (ish) kronor så det är ju bara att räkna ut hur mycket 10k galleoner blir x) 10 000... Det blir ju bara 500 000 kronor då va? ![]()
12 dec, 2017 19:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Tonks/Luna: Hey! Det är superlätt att klura ut det och så hade jag andra bättre saker för mig som att baka paj och tända gravar!Skrivet av Borttagen: Skrivet av Scorperion: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Scorperion: Exakt! Tänk er om man kunde växla galleonerna till kronor! Vad jag skulle blivit rik! Alltså ibland önskar man ju att man kunde sälja saker och tjäna pengar irl lika lätt som på mugglis... Ja du det skulle vara värt massor! Har för mig att en gelleon är ca fem pund vilket blir ca 50 (ish) kronor så det är ju bara att räkna ut hur mycket 10k galleoner blir x) Tonks/Luna Heh. Vi tänkte likadant x) Sen har ju england ändrat värde lite på sin valuta på senaste tiden... 10 000 x 50=500 000kr JAG ÄR ASRIIIIIK! Sådär tre minuter senare än mig... Försök aldrig vad bättre än ett geni! 12 dec, 2017 19:28 |
|
Tonks/Luna
Elev |
Skrivet av mitchan: Skrivet av Tonks/Luna: hahaha, "bara 500000 kr" är ett koncept obekant till mig........ ♥ Skrivet av Scorperion: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Scorperion: Exakt! Tänk er om man kunde växla galleonerna till kronor! Vad jag skulle blivit rik! Alltså ibland önskar man ju att man kunde sälja saker och tjäna pengar irl lika lätt som på mugglis... Ja du det skulle vara värt massor! Har för mig att en gelleon är ca fem pund vilket blir ca 50 (ish) kronor så det är ju bara att räkna ut hur mycket 10k galleoner blir x) 10 000... Det blir ju bara 500 000 kronor då va? Kanske det... Varför stava rätt när man kan stava fel? 12 dec, 2017 19:33 |
|
Borttagen
|
Fråga inte varför jag kollar på Frost på Finska...
12 dec, 2017 19:43 |
|
Scorperion
Elev |
Skrivet av Borttagen: Fråga inte varför jag kollar på Frost på Finska... Jag kollade på Insidan ut på norska häromdagen. Slår nog dock inte norska Harry Potter
12 dec, 2017 19:45 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Scorperion: Haha, jag vill nu kolla på den norska Harry Potter xDSkrivet av Borttagen: Fråga inte varför jag kollar på Frost på Finska... Jag kollade på Insidan ut på norska häromdagen. Slår nog dock inte norska Harry Potter 12 dec, 2017 19:48 |
|
Scorperion
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Scorperion: Haha, jag vill nu kolla på den norska Harry Potter xD Skrivet av Borttagen: Fråga inte varför jag kollar på Frost på Finska... Jag kollade på Insidan ut på norska häromdagen. Slår nog dock inte norska Harry Potter Har alla filmer i utgåvorna som släpptes förra året och då finns det norskt tal på dom tre första. Fast jag rekommenderar att lyssna på dom norska ljudböckerna xD
12 dec, 2017 19:50 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Scorperion: Jag hittade bara de danska och svenska så ska kolla på den svenska först för det var länge sedan xDSkrivet av Borttagen: Skrivet av Scorperion: Haha, jag vill nu kolla på den norska Harry Potter xD Skrivet av Borttagen: Fråga inte varför jag kollar på Frost på Finska... Jag kollade på Insidan ut på norska häromdagen. Slår nog dock inte norska Harry Potter Har alla filmer i utgåvorna som släpptes förra året och då finns det norskt tal på dom tre första. Fast jag rekommenderar att lyssna på dom norska ljudböckerna xD Ljuuuudböckerna! Ja! 12 dec, 2017 19:51 |
|
Vildvittra
Elev |
Undrade varför det hela tiden kom upp.
"Blockerat popup fönster." Nu förstår jag att det är alla snöbollar, undrade just varför jag inte fått några alls, haha xD "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 12 dec, 2017 19:59 |
|
Zora
Elev |
Skrivet av Vildvittra: hehe vet hur det var XD fattade inte heller själv fast mitt på mobilen och jag bara vad händer? sen bara oj det e snöbollar Undrade varför det hela tiden kom upp. "Blockerat popup fönster." Nu förstår jag att det är alla snöbollar, undrade just varför jag inte fått några alls, haha xD ![]()
12 dec, 2017 20:05 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen