@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Aydane
Elev |
Skrivet av Emmi: Skrivet av Borttagen: vårt land vårt land.. grattis på födelsedagen finland woohheheh Haha, jag skojade ju bara :p Grattis till hundra år ockupationsfritt, och det var inte meningen att besserwissra på riktigt, rycktes med av min interna humor tror jag :> 6 dec, 2017 16:32 |
|
Borttagen
|
Jag ska vara Lucia på skolan :O
6 dec, 2017 16:34 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag ska vara Lucia på skolan :O Den enda gången jag har varit på Lucia var på dagis. xD Tror det var pga jag var äldst just då eller något haha. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 6 dec, 2017 16:45 |
|
Tonks/Luna
Elev |
Skrivet av bottleofelixfelicis: Skrivet av Emmi: Idag e de ingen vanlig dag för idag e de Finlands 100 åriga självständighetsdaaag! - 6 December med andra ord #älskatidszoner.. (Ja jag förväntar mej att alla hyllar oss med finländare & ger oss en massa tummar xD) JK!!!! eftersom ingen ser ut och vara så ivrig att ge tuumar så får vi finnar spamma tummar xD Fast... Fira inte bara! Såg just en dokumentär. Det var fruktansvärt mycket negativa följder. Dåligt att vi inte har läst om det i skolan. Det är liksom... vårt näst närmsta land, och jag hade ingen koll, alls. Tacka gudarna för svtplay som kan utbilda mig lite bättre! Varför stava rätt när man kan stava fel? 6 dec, 2017 17:02 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Jag ska vara Lucia på skolan :O Den enda gången jag har varit på Lucia var på dagis. xD Tror det var pga jag var äldst just då eller något haha. I våran skola är det bara klasserna F-6 och då ska 5:orna vara och det är bara 3 tjejer i 5:an och jag var den enda som ville vara 6 dec, 2017 17:03 |
|
LunaLovegood123
Elev |
Om ni fick frågan hur är det att vara en svensk tonåring, vad skulle ni svarat då?
Det är till ett skolarbete 6 dec, 2017 17:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av LunaLovegood123: JAG KAN SVARA! Uggla?Om ni fick frågan hur är det att vara en svensk tonåring, vad skulle ni svarat då? Det är till ett skolarbete 6 dec, 2017 17:31 |
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Emmi: hahah alltså grejen är väl att om man har tillräckligt mycket kunskap om fåglarnas beteende så vet man ju iallafall VARFÖR dom bits.. liksom, miley bet mig för hon var bonded till alaska, min första fågel pippin bet mig hela tiden och jag visste aldrig varför för at the time kunde jag inte mycket om fåglar, men nu i efterhand vet jag att han inte riktigt BET mig utan han gnagde på mina händer och kläder osv för han var understimulerad. drogon biter mig för han är en nyfiken bebis som undersöker och när han är overexcited så bits han för han tycker det är kul (så det jag håller på att jobba på nu är att få honom att tycka det är kul att göra annat istället för att bitas, typ att vissla eller flyga eller göra tricks för godis) Skrivet av mitchan: Skrivet av Emmi: hahaha ♥ Skrivet av mitchan: wtf pretty sure Emmi just sa att min fågel var söt och sen tog bort sitt inlägg, rude :C :C :C hahaha ♥ Hahahh ja sku skriva ett annat inlägg om.din fågel men min mamma kom in och sa "Nu ska du sova" Men ja de trodde hon ja. Nu kan ja skriva om din fågel xD Nu vill jag också ha en fågel. I mean, din profilbild alltså jag dör. Fast iofs om jag hade en fågel skulle min katt ha ätit upp den ganska direkt Sedan e min katt inte så glad att va på foto så skulle jag ha henne på bild skulle dw se ut typ såhär fåglar är bäst (speciellt mina) papegojor är ju inte domesticerade så dom beter sig lite hur dom vill hehe, så man måste ha jättemycket kunskap innan man skaffar fågel om man inte vill ha fullt av beteendeproblem, och dessutom måste man anpassa sitt eget liv helt och hållet efter dens behov eftersom dom inte kan anpassa sig efter människor så som typ hundar och katter och andra domesticerade däggdjur kan! plus dom FÖRSTÖR ALLTING och BAJSAR ÖVERALLT. och skriker jättehögt så man kan definitivt aldrig bo i lägenhet ♥ dessutom behöver dom stora ytor att flyga på och dom är väldigt sociala flockdjur så man behöver åtminstone två av samma art/släkte (alla mina gojor förutom drogon har artfrände - drogon ska få en artfrände om max ca två år) plus det är ganska likely att man blir biten av fåglarna ibland och deras dödsnäbbar är till för att knäcka nötter så like min arm är prydd med blåmärken och sår från drogonnäbb just nu ♥ (han bits när han är overexcited, håller på att försöka träna bort det men tills han lärt sig får jag leva med super-ajaj ibland hahah) och dessutom så är det relativt ovanligt med fåglar som faktiskt gillar att gosa/mysa även som vuxna haha. eller alltså they MIGHT gilla att gosa med 1 enda person och attackera alla andra, men det resulterar oftast i att folk säljer vidare fåglarna för ingen vet hur man ska hantera det, och så hamnar dom hos någon ny som dom inte är ”bonded” med och så slutar dom vilja gosa at all istället... MEN!! om du fortfarande inte är avskräckt från tanken att skaffa fåglar i framtiden så go for it ♥33 när man har kunskapen och kan läsa deras kroppsspråk och är villig att förändra hela sitt liv och sitt hem, så är fåglar BÄST I VÄRLDEN ♥ min ena halsbandsparakit nicko älskar att pussas och gör det väldigt entusiastiskt, och har also världens sötaste röst. min amazon drogon är en gigantisk klumpig jätte som alltid säger ”hej på dig” när jag kommer in genom dörren, och han är superrolig när han är på lekhumör och hänger upp och ner och flaxar överallt haha. min morhuvade papegoja miley var JÄTTESÖT men hon kunde inte vara i samma rum som mig samtidigt som hon såg min andra morhuvade papegoja alaska (som hon var kär i, dom var life partners typ), för då skulle hon flygattackera mig med sikte på mina ögon. har förlorat så mycket blod till följd av hennes näbb i mina dagar.... men!! tränade henne aktivt i flera år och till slut kunde jag klia henne i nacken ibland utan bett ♥ GULLE jag må ha helt totalt söndergnagda tapeter och väggar och möbler och fågelbajs som hamnar everywhere (i fågelrummet hemma finns två bajsfläckar PÅ TAKET..), knappt hälften av mina fåglar vill ens veta av mig, jag har spenderat tiotusentals kronor på burar, mat, fågelleksaker (!! fågelleksaker är literally TILL FÖR att förstöras och gnagas sönder så man måste köpa nya HEEELA tiden ahahhah), osv bara senaste året, jag kan inte bo med mina katter längre för jag har inget rum att ha som specifikt fågelrum här, ALLA mina harry potter-böcker har blivit shredded to oigenkännbarhet av gnagglada näbbar, jag vaknar till GALNA SUPERGÄLLA DÖDSSKRIK så fort solen går upp (extra jobbigt på sommaren..) och jag har blivit biten, HÅRT och blodigt, fler gånger än jag kan räkna till... men... i wouldnt have it any other way ♥ ♥ ♥ ♥ fåglar är bäst om man är lite knasig själv Tur att jag redan sparar pengar p sparkonto till egnahemshus då xDD De låter faktist ganska kärleksfullt att ha fåglar. Fast dessa blodscener låter ju lite dramatiskare heh.. Alltsåå dehär med bajs i taket Hur fan gick de till if I may ask? Eller vill jag ens veta.. plus jag tycker personligen det är roligare när en helt odomesticerad actual dinosaurie ("The present scientific consensus is that birds are a group of theropod dinosaurs that originated during the Mesozoic Era" ) väljer att sätta sig hos en för att gosa, än när typ en hund som är genetiskt framtagen för att vilja umgås med människor gör det...... ....och öööhh jag har faktiskt ingen aning om hur dom lyckades bajsa i taket, men dom är väldigt talangfulla bajsare iallafall. :' ![]()
6 dec, 2017 17:40 |
|
Scorperion
Elev |
Det här har varit en ganska bra dag ändå. Jag fick biljetter till Cursed Child och trailern till sista avsnittet av Life is Strange: Before the Storm har kommit!! ♥
6 dec, 2017 18:40 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Scorperion: Wait... jag trodde det var ett TV spel?Det här har varit en ganska bra dag ändå. Jag fick biljetter till Cursed Child och trailern till sista avsnittet av Life is Strange: Before the Storm har kommit!! ♥ 6 dec, 2017 18:41 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen