@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Viloss
Elev |
Jag är sjuk
6 dec, 2017 08:50 |
|
catradora
Elev |
6 dec, 2017 09:04 |
|
Viloss
Elev |
6 dec, 2017 09:12 |
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Emmi: hahaha ♥ Skrivet av mitchan: wtf pretty sure Emmi just sa att min fågel var söt och sen tog bort sitt inlägg, rude :C :C :C hahaha ♥ Hahahh ja sku skriva ett annat inlägg om.din fågel men min mamma kom in och sa "Nu ska du sova" Men ja de trodde hon ja. Nu kan ja skriva om din fågel xD Nu vill jag också ha en fågel. I mean, din profilbild alltså jag dör. Fast iofs om jag hade en fågel skulle min katt ha ätit upp den ganska direkt Sedan e min katt inte så glad att va på foto så skulle jag ha henne på bild skulle dw se ut typ såhär fåglar är bäst (speciellt mina) papegojor är ju inte domesticerade så dom beter sig lite hur dom vill hehe, så man måste ha jättemycket kunskap innan man skaffar fågel om man inte vill ha fullt av beteendeproblem, och dessutom måste man anpassa sitt eget liv helt och hållet efter dens behov eftersom dom inte kan anpassa sig efter människor så som typ hundar och katter och andra domesticerade däggdjur kan! plus dom FÖRSTÖR ALLTING och BAJSAR ÖVERALLT. och skriker jättehögt så man kan definitivt aldrig bo i lägenhet ♥ dessutom behöver dom stora ytor att flyga på och dom är väldigt sociala flockdjur så man behöver åtminstone två av samma art/släkte (alla mina gojor förutom drogon har artfrände - drogon ska få en artfrände om max ca två år) plus det är ganska likely att man blir biten av fåglarna ibland och deras dödsnäbbar är till för att knäcka nötter så like min arm är prydd med blåmärken och sår från drogonnäbb just nu ♥ (han bits när han är overexcited, håller på att försöka träna bort det men tills han lärt sig får jag leva med super-ajaj ibland hahah) och dessutom så är det relativt ovanligt med fåglar som faktiskt gillar att gosa/mysa även som vuxna haha. eller alltså they MIGHT gilla att gosa med 1 enda person och attackera alla andra, men det resulterar oftast i att folk säljer vidare fåglarna för ingen vet hur man ska hantera det, och så hamnar dom hos någon ny som dom inte är ”bonded” med och så slutar dom vilja gosa at all istället... MEN!! om du fortfarande inte är avskräckt från tanken att skaffa fåglar i framtiden så go for it ♥33 när man har kunskapen och kan läsa deras kroppsspråk och är villig att förändra hela sitt liv och sitt hem, så är fåglar BÄST I VÄRLDEN ♥ min ena halsbandsparakit nicko älskar att pussas och gör det väldigt entusiastiskt, och har also världens sötaste röst. min amazon drogon är en gigantisk klumpig jätte som alltid säger ”hej på dig” när jag kommer in genom dörren, och han är superrolig när han är på lekhumör och hänger upp och ner och flaxar överallt haha. min morhuvade papegoja miley var JÄTTESÖT men hon kunde inte vara i samma rum som mig samtidigt som hon såg min andra morhuvade papegoja alaska (som hon var kär i, dom var life partners typ), för då skulle hon flygattackera mig med sikte på mina ögon. har förlorat så mycket blod till följd av hennes näbb i mina dagar.... men!! tränade henne aktivt i flera år och till slut kunde jag klia henne i nacken ibland utan bett ♥ GULLE jag må ha helt totalt söndergnagda tapeter och väggar och möbler och fågelbajs som hamnar everywhere (i fågelrummet hemma finns två bajsfläckar PÅ TAKET..), knappt hälften av mina fåglar vill ens veta av mig, jag har spenderat tiotusentals kronor på burar, mat, fågelleksaker (!! fågelleksaker är literally TILL FÖR att förstöras och gnagas sönder så man måste köpa nya HEEELA tiden ahahhah), osv bara senaste året, jag kan inte bo med mina katter längre för jag har inget rum att ha som specifikt fågelrum här, ALLA mina harry potter-böcker har blivit shredded to oigenkännbarhet av gnagglada näbbar, jag vaknar till GALNA SUPERGÄLLA DÖDSSKRIK så fort solen går upp (extra jobbigt på sommaren..) och jag har blivit biten, HÅRT och blodigt, fler gånger än jag kan räkna till... men... i wouldnt have it any other way ♥ ♥ ♥ ♥ fåglar är bäst om man är lite knasig själv ![]()
6 dec, 2017 09:41 |
|
Emmi
Prefekt |
Skrivet av mitchan: Skrivet av Emmi: hahaha ♥ Skrivet av mitchan: wtf pretty sure Emmi just sa att min fågel var söt och sen tog bort sitt inlägg, rude :C :C :C hahaha ♥ Hahahh ja sku skriva ett annat inlägg om.din fågel men min mamma kom in och sa "Nu ska du sova" Men ja de trodde hon ja. Nu kan ja skriva om din fågel xD Nu vill jag också ha en fågel. I mean, din profilbild alltså jag dör. Fast iofs om jag hade en fågel skulle min katt ha ätit upp den ganska direkt Sedan e min katt inte så glad att va på foto så skulle jag ha henne på bild skulle dw se ut typ såhär fåglar är bäst (speciellt mina) papegojor är ju inte domesticerade så dom beter sig lite hur dom vill hehe, så man måste ha jättemycket kunskap innan man skaffar fågel om man inte vill ha fullt av beteendeproblem, och dessutom måste man anpassa sitt eget liv helt och hållet efter dens behov eftersom dom inte kan anpassa sig efter människor så som typ hundar och katter och andra domesticerade däggdjur kan! plus dom FÖRSTÖR ALLTING och BAJSAR ÖVERALLT. och skriker jättehögt så man kan definitivt aldrig bo i lägenhet ♥ dessutom behöver dom stora ytor att flyga på och dom är väldigt sociala flockdjur så man behöver åtminstone två av samma art/släkte (alla mina gojor förutom drogon har artfrände - drogon ska få en artfrände om max ca två år) plus det är ganska likely att man blir biten av fåglarna ibland och deras dödsnäbbar är till för att knäcka nötter så like min arm är prydd med blåmärken och sår från drogonnäbb just nu ♥ (han bits när han är overexcited, håller på att försöka träna bort det men tills han lärt sig får jag leva med super-ajaj ibland hahah) och dessutom så är det relativt ovanligt med fåglar som faktiskt gillar att gosa/mysa även som vuxna haha. eller alltså they MIGHT gilla att gosa med 1 enda person och attackera alla andra, men det resulterar oftast i att folk säljer vidare fåglarna för ingen vet hur man ska hantera det, och så hamnar dom hos någon ny som dom inte är ”bonded” med och så slutar dom vilja gosa at all istället... MEN!! om du fortfarande inte är avskräckt från tanken att skaffa fåglar i framtiden så go for it ♥33 när man har kunskapen och kan läsa deras kroppsspråk och är villig att förändra hela sitt liv och sitt hem, så är fåglar BÄST I VÄRLDEN ♥ min ena halsbandsparakit nicko älskar att pussas och gör det väldigt entusiastiskt, och har also världens sötaste röst. min amazon drogon är en gigantisk klumpig jätte som alltid säger ”hej på dig” när jag kommer in genom dörren, och han är superrolig när han är på lekhumör och hänger upp och ner och flaxar överallt haha. min morhuvade papegoja miley var JÄTTESÖT men hon kunde inte vara i samma rum som mig samtidigt som hon såg min andra morhuvade papegoja alaska (som hon var kär i, dom var life partners typ), för då skulle hon flygattackera mig med sikte på mina ögon. har förlorat så mycket blod till följd av hennes näbb i mina dagar.... men!! tränade henne aktivt i flera år och till slut kunde jag klia henne i nacken ibland utan bett ♥ GULLE jag må ha helt totalt söndergnagda tapeter och väggar och möbler och fågelbajs som hamnar everywhere (i fågelrummet hemma finns två bajsfläckar PÅ TAKET..), knappt hälften av mina fåglar vill ens veta av mig, jag har spenderat tiotusentals kronor på burar, mat, fågelleksaker (!! fågelleksaker är literally TILL FÖR att förstöras och gnagas sönder så man måste köpa nya HEEELA tiden ahahhah), osv bara senaste året, jag kan inte bo med mina katter längre för jag har inget rum att ha som specifikt fågelrum här, ALLA mina harry potter-böcker har blivit shredded to oigenkännbarhet av gnagglada näbbar, jag vaknar till GALNA SUPERGÄLLA DÖDSSKRIK så fort solen går upp (extra jobbigt på sommaren..) och jag har blivit biten, HÅRT och blodigt, fler gånger än jag kan räkna till... men... i wouldnt have it any other way ♥ ♥ ♥ ♥ fåglar är bäst om man är lite knasig själv Tur att jag redan sparar pengar p sparkonto till egnahemshus då xDD De låter faktist ganska kärleksfullt att ha fåglar. Fast dessa blodscener låter ju lite dramatiskare heh.. Alltsåå dehär med bajs i taket Hur fan gick de till if I may ask? Eller vill jag ens veta..
6 dec, 2017 12:43 |
|
TheFifthMarauder
Elev |
6 dec, 2017 12:53 |
|
Emmi
Prefekt |
6 dec, 2017 12:54 |
|
bottleofelixfelicis
Elev |
6 dec, 2017 12:58 |
|
Emmi
Prefekt |
6 dec, 2017 12:59 |
|
Meowsy
Elev |
6 dec, 2017 13:24 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen