@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LunaLovegood123
Elev |
Skrivet av Solkatten: Läser ett stort dokument med en massa släktforskning som mamma och pappa har för länge sedan skrivit ihop. Min pappa har tre systrar men jag visste inte ens att han hade en fjärde som dog när hon var typ ett två år gammal bara! Hon hade dessutom samma namn som en av hans systrar idag och hon föddes något år senare efter den döda systern. Det är väldigt intressant med släktforskning haha. Släktforskade ett tag med pappa men slutade innan jag blev klar med 1800-talet för att det visade sig att jag kommer från någon stor familj där mer än hälften av männen har varit präster och nu jobbar min familj inom kyrkan också. Jag vill inte jobba inom kyrkan, inte medans prästen fortfarande är kvar där. Dessutom vore det tråkigt att jobba inom kyrkan men ja det kan vara ganska intressant när man hittar en släkting man inte visste hade. 2 dec, 2017 16:08 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av LunaLovegood123: Skrivet av Solkatten: Läser ett stort dokument med en massa släktforskning som mamma och pappa har för länge sedan skrivit ihop. Min pappa har tre systrar men jag visste inte ens att han hade en fjärde som dog när hon var typ ett två år gammal bara! Hon hade dessutom samma namn som en av hans systrar idag och hon föddes något år senare efter den döda systern. Det är väldigt intressant med släktforskning haha. Släktforskade ett tag med pappa men slutade innan jag blev klar med 1800-talet för att det visade sig att jag kommer från någon stor familj där mer än hälften av männen har varit präster och nu jobbar min familj inom kyrkan också. Jag vill inte jobba inom kyrkan, inte medans prästen fortfarande är kvar där. Dessutom vore det tråkigt att jobba inom kyrkan men ja det kan vara ganska intressant när man hittar en släkting man inte visste hade. Visste inte heller hur många syskon min mormor, morfar, farmor och farfar hade. Morfar hade tydligen 6 syskon haha! Bara kul fakta liksom. Hittade massa namn ända från 1500 talet haha. Men det är coolt att se hur vissa instressen liksom bara finns i släkten. Tex så var farfar sjöman och nu har en av mina bröder köpt en segelbåt och min andra bror en kayak så väldigt mycket hänger på något sätt ihop på något sätt. ^^ Jag tror att vi kan vara släkt med Gustaf Vasa men det är inte 100% säkert. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 2 dec, 2017 16:48 |
|
LunaLovegood123
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av LunaLovegood123: Skrivet av Solkatten: Läser ett stort dokument med en massa släktforskning som mamma och pappa har för länge sedan skrivit ihop. Min pappa har tre systrar men jag visste inte ens att han hade en fjärde som dog när hon var typ ett två år gammal bara! Hon hade dessutom samma namn som en av hans systrar idag och hon föddes något år senare efter den döda systern. Det är väldigt intressant med släktforskning haha. Släktforskade ett tag med pappa men slutade innan jag blev klar med 1800-talet för att det visade sig att jag kommer från någon stor familj där mer än hälften av männen har varit präster och nu jobbar min familj inom kyrkan också. Jag vill inte jobba inom kyrkan, inte medans prästen fortfarande är kvar där. Dessutom vore det tråkigt att jobba inom kyrkan men ja det kan vara ganska intressant när man hittar en släkting man inte visste hade. Visste inte heller hur många syskon min mormor, morfar, farmor och farfar hade. Morfar hade tydligen 6 syskon haha! Bara kul fakta liksom. Hittade massa namn ända från 1500 talet haha. Men det är coolt att se hur vissa instressen liksom bara finns i släkten. Tex så var farfar sjöman och nu har en av mina bröder köpt en segelbåt och min andra bror en kayak så väldigt mycket hänger på något sätt ihop på något sätt. ^^ Jag tror att vi kan vara släkt med Gustaf Vasa men det är inte 100% säkert. Har du Gustav Vasa på ditt släktträd? Du kan typ acceptera ditt arv 2 dec, 2017 17:03 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av LunaLovegood123: Skrivet av Solkatten: Skrivet av LunaLovegood123: Skrivet av Solkatten: Läser ett stort dokument med en massa släktforskning som mamma och pappa har för länge sedan skrivit ihop. Min pappa har tre systrar men jag visste inte ens att han hade en fjärde som dog när hon var typ ett två år gammal bara! Hon hade dessutom samma namn som en av hans systrar idag och hon föddes något år senare efter den döda systern. Det är väldigt intressant med släktforskning haha. Släktforskade ett tag med pappa men slutade innan jag blev klar med 1800-talet för att det visade sig att jag kommer från någon stor familj där mer än hälften av männen har varit präster och nu jobbar min familj inom kyrkan också. Jag vill inte jobba inom kyrkan, inte medans prästen fortfarande är kvar där. Dessutom vore det tråkigt att jobba inom kyrkan men ja det kan vara ganska intressant när man hittar en släkting man inte visste hade. Visste inte heller hur många syskon min mormor, morfar, farmor och farfar hade. Morfar hade tydligen 6 syskon haha! Bara kul fakta liksom. Hittade massa namn ända från 1500 talet haha. Men det är coolt att se hur vissa instressen liksom bara finns i släkten. Tex så var farfar sjöman och nu har en av mina bröder köpt en segelbåt och min andra bror en kayak så väldigt mycket hänger på något sätt ihop på något sätt. ^^ Jag tror att vi kan vara släkt med Gustaf Vasa men det är inte 100% säkert. Har du Gustav Vasa på ditt släktträd? Du kan typ acceptera ditt arv Haha ja men det är ju som sagt inte 100% säkert. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 2 dec, 2017 17:07 |
|
Emmi
Prefekt |
Lilla jultomten kom precis, jag e ensam hemma och hade glömt att låsa dörren. fyfan vilkn hjärtattack när nån bara sliter opp dörren, kastar in paketen, skriker och smäller igen dörren igen. Jag satt och krama om katten, trodde nån mördare skulle komma hahah
2 dec, 2017 18:02 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Emmi: Lilla jultomten? Lilla jultomten kom precis, jag e ensam hemma och hade glömt att låsa dörren. fyfan vilkn hjärtattack när nån bara sliter opp dörren, kastar in paketen, skriker och smäller igen dörren igen. Jag satt och krama om katten, trodde nån mördare skulle komma hahah 2 dec, 2017 18:03 |
|
Emmi
Prefekt |
Skrivet av Borttagen: Tradition i Finland/Svenskfinland.. har varit här i 3 ½år och har ennu inrt mej vad som firas i sverige och inte hahahSkrivet av Emmi: Lilla jultomten? Lilla jultomten kom precis, jag e ensam hemma och hade glömt att låsa dörren. fyfan vilkn hjärtattack när nån bara sliter opp dörren, kastar in paketen, skriker och smäller igen dörren igen. Jag satt och krama om katten, trodde nån mördare skulle komma hahah
2 dec, 2017 18:15 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Emmi: Ahaaa Skrivet av Borttagen: Tradition i Finland/Svenskfinland.. har varit här i 3 ½år och har ennu inrt mej vad som firas i sverige och inte hahah Skrivet av Emmi: Lilla jultomten? Lilla jultomten kom precis, jag e ensam hemma och hade glömt att låsa dörren. fyfan vilkn hjärtattack när nån bara sliter opp dörren, kastar in paketen, skriker och smäller igen dörren igen. Jag satt och krama om katten, trodde nån mördare skulle komma hahah 2 dec, 2017 18:17 |
|
Solkatten
Elev |
Är Magnus Bane något nytt chokladgrodekort? Jag fick det innan. Var tvungen att kolla upp vem det var.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 2 dec, 2017 18:20 |
|
LunaLovegood123
Elev |
Skrivet av Solkatten: relativt nytt, om du inte vill ha det så köper jag gärna detÄr Magnus Bane något nytt chokladgrodekort? Jag fick det innan. Var tvungen att kolla upp vem det var. 2 dec, 2017 18:23 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen