Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 24684 24685 24686 ... 30036 30037 30038
Användare Inlägg
LunaLovegood123
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Läser ett stort dokument med en massa släktforskning som mamma och pappa har för länge sedan skrivit ihop. Min pappa har tre systrar men jag visste inte ens att han hade en fjärde som dog när hon var typ ett två år gammal bara! Hon hade dessutom samma namn som en av hans systrar idag och hon föddes något år senare efter den döda systern. Det är väldigt intressant med släktforskning haha.

Släktforskade ett tag med pappa men slutade innan jag blev klar med 1800-talet för att det visade sig att jag kommer från någon stor familj där mer än hälften av männen har varit präster och nu jobbar min familj inom kyrkan också. Jag vill inte jobba inom kyrkan, inte medans prästen fortfarande är kvar där. Dessutom vore det tråkigt att jobba inom kyrkan men ja det kan vara ganska intressant när man hittar en släkting man inte visste hade.

2 dec, 2017 16:08

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av LunaLovegood123:
Skrivet av Solkatten:
Läser ett stort dokument med en massa släktforskning som mamma och pappa har för länge sedan skrivit ihop. Min pappa har tre systrar men jag visste inte ens att han hade en fjärde som dog när hon var typ ett två år gammal bara! Hon hade dessutom samma namn som en av hans systrar idag och hon föddes något år senare efter den döda systern. Det är väldigt intressant med släktforskning haha.

Släktforskade ett tag med pappa men slutade innan jag blev klar med 1800-talet för att det visade sig att jag kommer från någon stor familj där mer än hälften av männen har varit präster och nu jobbar min familj inom kyrkan också. Jag vill inte jobba inom kyrkan, inte medans prästen fortfarande är kvar där. Dessutom vore det tråkigt att jobba inom kyrkan men ja det kan vara ganska intressant när man hittar en släkting man inte visste hade.

Visste inte heller hur många syskon min mormor, morfar, farmor och farfar hade. Morfar hade tydligen 6 syskon haha! Bara kul fakta liksom.
Hittade massa namn ända från 1500 talet haha. Men det är coolt att se hur vissa instressen liksom bara finns i släkten. Tex så var farfar sjöman och nu har en av mina bröder köpt en segelbåt och min andra bror en kayak så väldigt mycket hänger på något sätt ihop på något sätt. ^^

Jag tror att vi kan vara släkt med Gustaf Vasa men det är inte 100% säkert. Ändå coolt när man kollar på släktträdet och hittar Gusaf Vasa haha. xD

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

2 dec, 2017 16:48

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Skrivet av LunaLovegood123:
Skrivet av Solkatten:
Läser ett stort dokument med en massa släktforskning som mamma och pappa har för länge sedan skrivit ihop. Min pappa har tre systrar men jag visste inte ens att han hade en fjärde som dog när hon var typ ett två år gammal bara! Hon hade dessutom samma namn som en av hans systrar idag och hon föddes något år senare efter den döda systern. Det är väldigt intressant med släktforskning haha.

Släktforskade ett tag med pappa men slutade innan jag blev klar med 1800-talet för att det visade sig att jag kommer från någon stor familj där mer än hälften av männen har varit präster och nu jobbar min familj inom kyrkan också. Jag vill inte jobba inom kyrkan, inte medans prästen fortfarande är kvar där. Dessutom vore det tråkigt att jobba inom kyrkan men ja det kan vara ganska intressant när man hittar en släkting man inte visste hade.

Visste inte heller hur många syskon min mormor, morfar, farmor och farfar hade. Morfar hade tydligen 6 syskon haha! Bara kul fakta liksom.
Hittade massa namn ända från 1500 talet haha. Men det är coolt att se hur vissa instressen liksom bara finns i släkten. Tex så var farfar sjöman och nu har en av mina bröder köpt en segelbåt och min andra bror en kayak så väldigt mycket hänger på något sätt ihop på något sätt. ^^

Jag tror att vi kan vara släkt med Gustaf Vasa men det är inte 100% säkert. Ändå coolt när man kollar på släktträdet och hittar Gusaf Vasa haha. xD

Har du Gustav Vasa på ditt släktträd? xD

Du kan typ acceptera ditt arv

2 dec, 2017 17:03

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av LunaLovegood123:
Skrivet av Solkatten:
Skrivet av LunaLovegood123:
Skrivet av Solkatten:
Läser ett stort dokument med en massa släktforskning som mamma och pappa har för länge sedan skrivit ihop. Min pappa har tre systrar men jag visste inte ens att han hade en fjärde som dog när hon var typ ett två år gammal bara! Hon hade dessutom samma namn som en av hans systrar idag och hon föddes något år senare efter den döda systern. Det är väldigt intressant med släktforskning haha.

Släktforskade ett tag med pappa men slutade innan jag blev klar med 1800-talet för att det visade sig att jag kommer från någon stor familj där mer än hälften av männen har varit präster och nu jobbar min familj inom kyrkan också. Jag vill inte jobba inom kyrkan, inte medans prästen fortfarande är kvar där. Dessutom vore det tråkigt att jobba inom kyrkan men ja det kan vara ganska intressant när man hittar en släkting man inte visste hade.

Visste inte heller hur många syskon min mormor, morfar, farmor och farfar hade. Morfar hade tydligen 6 syskon haha! Bara kul fakta liksom.
Hittade massa namn ända från 1500 talet haha. Men det är coolt att se hur vissa instressen liksom bara finns i släkten. Tex så var farfar sjöman och nu har en av mina bröder köpt en segelbåt och min andra bror en kayak så väldigt mycket hänger på något sätt ihop på något sätt. ^^

Jag tror att vi kan vara släkt med Gustaf Vasa men det är inte 100% säkert. Ändå coolt när man kollar på släktträdet och hittar Gusaf Vasa haha. xD

Har du Gustav Vasa på ditt släktträd? xD

Du kan typ acceptera ditt arv

Haha ja men det är ju som sagt inte 100% säkert. Även om det är långt tillbaka så kan man ändå säga att man är släkt med en kung. ... om det nu är sant. ;D Men låt oss säga att det är det hehe.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

2 dec, 2017 17:07

Emmi
Prefekt

Avatar


Lilla jultomten kom precis, jag e ensam hemma och hade glömt att låsa dörren. fyfan vilkn hjärtattack när nån bara sliter opp dörren, kastar in paketen, skriker och smäller igen dörren igen. Jag satt och krama om katten, trodde nån mördare skulle komma hahah

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

2 dec, 2017 18:02

Borttagen

Avatar


Skrivet av Emmi:
Lilla jultomten kom precis, jag e ensam hemma och hade glömt att låsa dörren. fyfan vilkn hjärtattack när nån bara sliter opp dörren, kastar in paketen, skriker och smäller igen dörren igen. Jag satt och krama om katten, trodde nån mördare skulle komma hahah
Lilla jultomten?

2 dec, 2017 18:03

Emmi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Emmi:
Lilla jultomten kom precis, jag e ensam hemma och hade glömt att låsa dörren. fyfan vilkn hjärtattack när nån bara sliter opp dörren, kastar in paketen, skriker och smäller igen dörren igen. Jag satt och krama om katten, trodde nån mördare skulle komma hahah
Lilla jultomten?
Tradition i Finland/Svenskfinland.. har varit här i 3 ½år och har ennu inrt mej vad som firas i sverige och inte hahah

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fimg.styla.com%2Fresizer%2Fsfh_500x0%2F10-times-emma-watson-was-just-everything_26182_79095.gif

2 dec, 2017 18:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av Emmi:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Emmi:
Lilla jultomten kom precis, jag e ensam hemma och hade glömt att låsa dörren. fyfan vilkn hjärtattack när nån bara sliter opp dörren, kastar in paketen, skriker och smäller igen dörren igen. Jag satt och krama om katten, trodde nån mördare skulle komma hahah
Lilla jultomten?
Tradition i Finland/Svenskfinland.. har varit här i 3 ½år och har ennu inrt mej vad som firas i sverige och inte hahah
Ahaaa

2 dec, 2017 18:17

Solkatten
Elev

Avatar


Är Magnus Bane något nytt chokladgrodekort? Jag fick det innan. Var tvungen att kolla upp vem det var. Kollar inte på den serien han verkar vara i.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

2 dec, 2017 18:20

LunaLovegood123
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Är Magnus Bane något nytt chokladgrodekort? Jag fick det innan. Var tvungen att kolla upp vem det var. Kollar inte på den serien han verkar vara i.
relativt nytt, om du inte vill ha det så köper jag gärna det

2 dec, 2017 18:23

1 2 3 ... 24684 24685 24686 ... 30036 30037 30038

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.