@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Kollar på en massa gamla StarKid videos. ♥ Fun fact: en gång gick jag i samma skola som en kille som såg väldigt lik ut Joey Ritcher (alltså han som spelar Ron) haha! "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 30 nov, 2017 00:20 |
|
Beben
Elev |
30 nov, 2017 00:33 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Skrivet av Solkatten: Skrivet av Signe tha toast: Skrivet av Solkatten: Dom här artisterna blev valda så tävlingen skulle bli så "jämställd" som möjligt. Det är en blandning av roliga nummer, seriösa och erfarna. Allt för att tävlingen ska bli så underhållande som möjligt. Vi har saknat dom roliga och "oseriösa" framträdanden dom senaste åren, vilket har gjort att tävlingen inte har varit rolig på samma sätt. Är tbh inte lika taggad på Melodifestivalen 2018 efter att ha sett listan med artisterna. Wtf. Kanske dags att byta ut Christer Björkman som artistansvarig eller något. Jag har väl aldrig varit ett stort fan av svenska artister utan det är mest artister utanför Sverige som jag lyssnar på men lite bättre artister kunde de väl ändå valt?! Men jag vill inte ha med bidrag bara för att vara roliga och underhållande! Man är med i Melodifestivalen för att eventuellt vara med i Eurovision! Många bidrag vill inte ens det! Varför är de då ens öht med?! Ta med folk som är seriösa och faktiskt vill vinna. Jag vill inte ha med töntiga bidrag som Samir & Viktor och De Vet Du. Det är inte ens roligt utan bara töntigt. Liksom om sådana bidrag faktiskt vann skulle vi inte ens få komma till finalen i Eurovision vilket hände 2010 och året efter ville vi först inte ens tävla i Eurovision öht. Vem tar med folk som inte ens vill vinna i en tävling? Det är det dummaste någonsin. Ta istället med folk som faktiskt vill till Eurovision. Förstår hur du tänker, men samtidigt förstår jag Björkman. Det är främst en fråga om musikens mångfald, att inte en massa genrer skall dö ut för den typiska popen som är nu. Senaste åren har den typiska schlagerlåten ratats redan i första försöken och man har toppat med många alldeles för bra bidrag som "slagit ut varandra" i finalen eftersom tittarna har svårt att finna ett bidrag som är extra bra. Ja, vi får en sjukt bra kvalité på finalen, men vi "tappar" den där folkkära, avslappnade andan som melodifestivalen står för genom att bli alldeles för tävlingsinriktade. Jag tror detta är ett sätt för oss att få andas lite, och få uppleva en mer salig blandning av musik och artister som ändå finns i landet, är folkkära och som tillsammans når ut till fler tittare. Sedan är det så att vi inte vill vinna Eurovision varje år just pga. konstnaderna som blir i samhället året till Eurovision song contest med förberedelser och säkerhet, plus då självaste evenemanget som blir ett jäkla jippo. Spelar liksom ingen roll hur roligt det är med vinsten, vinner ett och samma land för ofta kommer det sluta med att syftet och andan med Eurovision Song Contest dör ut. Björkman är nog glad så länge vi är topp 10, eller helst topp 3 Såklart behöver vi inte vinna. Vi har redan vunnit så många gånger. Vi är väl ändå det land som vunnit näst flest gånger. Bara Irland har vunnit en gång mer än oss. Dessutom blir vinsten inte lika speciell om man vinner så många gånger. Och jag tror att om vi vann år efter år skulle de andra länder nog tröttna lite på oss till slut haha. Jag är glad bara vi kommer runt plats fem någonstans men helst topp tre då. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 30 nov, 2017 00:53 |
|
Emmi
Prefekt |
Skrivet av Hohanononelole: Satte min rant om skolan/december/jul inom spoiler så att folk slipper se den om de inte vill. Spoiler: Tryck här för att visa! - någon som inte vill förstöra andras julglädje med min stress PRECIS! Relaterar till 150%
30 nov, 2017 06:30 |
|
GinnyHermionePotter
Elev |
30 nov, 2017 10:23 |
|
Tonks/Luna
Elev |
Skrivet av GinnyHermionePotter: INSÅG PRECIS ATT DET KANSKE BLIR JULTEMA PÅ MUGGLIS IMORGON OCH EN NY MUGGLISJULKALENDER!!!!!! Tänkte på det i somras... Varför stava rätt när man kan stava fel? 30 nov, 2017 10:34 |
|
Salem
Lärare |
Skrivet av Tonks/Luna: Skrivet av GinnyHermionePotter: INSÅG PRECIS ATT DET KANSKE BLIR JULTEMA PÅ MUGGLIS IMORGON OCH EN NY MUGGLISJULKALENDER!!!!!! Tänkte på det i somras... Har längtat sen 24 december 2016 GAH
30 nov, 2017 12:14 |
|
Solkatten
Elev |
1 december imorgon! December är min favoritmånad på hela året! Julen är också min favorithögtid! ♥ Dessutom är det snart ett nytt år.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 30 nov, 2017 12:46 |
|
Zora
Elev |
När man e så pass trött man inte orkar vara helt med på lektionen som är viktig eftersom vi repeterar inför provet på måndag.
![]()
30 nov, 2017 12:55 |
|
Scorperion
Elev |
Drömde inatt om att jag hade fått alla mina chokladgrodekort i fysiska samlarkort (precis som dom man får i riktiga förpackningar på WB studios) och att jag satt och sorterade alla kort jag hade. Jag har ca 3000
30 nov, 2017 13:56 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen