@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LunaLovegood123
Elev |
Skrivet av Borttagen: Spoiler: Tryck här för att visa! Nää. Den första länken du skicka här. Tycker själv jag låter bra young god eller control? håller med 29 nov, 2017 20:16 |
|
Borttagen
|
Skrivet av LunaLovegood123: Young godSkrivet av Borttagen: Spoiler: Tryck här för att visa! Nää. Den första länken du skicka här. Tycker själv jag låter bra young god eller control? håller med Du har ju aldrig hört mig prata på engelska xD 29 nov, 2017 20:18 |
|
LunaLovegood123
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av LunaLovegood123: Young godSkrivet av Borttagen: Spoiler: Tryck här för att visa! Nää. Den första länken du skicka här. Tycker själv jag låter bra young god eller control? håller med Du har ju aldrig hört mig prata på engelska xD menade videon den är så bra, och redigeraren får det att funka 29 nov, 2017 20:20 |
|
Kattbjörn
Prefekt |
Snart har jag använt min trogna gamla iphone för sista gången. Just nu känns det typ bara vemodigt xD
29 nov, 2017 20:24 |
|
Rupert
Elev |
Skrivet av Kattbjörn: Snart har jag använt min trogna gamla iphone för sista gången. Just nu känns det typ bara vemodigt xD Framkalla inte en Obscurus bara
29 nov, 2017 20:28 |
|
Tonks/Luna
Elev |
Skrivet av Rupert: Skrivet av Kattbjörn: Snart har jag använt min trogna gamla iphone för sista gången. Just nu känns det typ bara vemodigt xD Framkalla inte en Obscurus bara Var är logiken där? Edit. Hedvig humor. Kom på den precis. Vad kallas ett enhörningshorn på engelska? Unihorn Varför stava rätt när man kan stava fel? 29 nov, 2017 20:29 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Signe tha toast: Skrivet av Solkatten: Dom här artisterna blev valda så tävlingen skulle bli så "jämställd" som möjligt. Det är en blandning av roliga nummer, seriösa och erfarna. Allt för att tävlingen ska bli så underhållande som möjligt. Vi har saknat dom roliga och "oseriösa" framträdanden dom senaste åren, vilket har gjort att tävlingen inte har varit rolig på samma sätt. Är tbh inte lika taggad på Melodifestivalen 2018 efter att ha sett listan med artisterna. Wtf. Kanske dags att byta ut Christer Björkman som artistansvarig eller något. Jag har väl aldrig varit ett stort fan av svenska artister utan det är mest artister utanför Sverige som jag lyssnar på men lite bättre artister kunde de väl ändå valt?! Men jag vill inte ha med bidrag bara för att vara roliga och underhållande! Man är med i Melodifestivalen för att eventuellt vara med i Eurovision! Många bidrag vill inte ens det! Varför är de då ens öht med?! Ta med folk som är seriösa och faktiskt vill vinna. Jag vill inte ha med töntiga bidrag som Samir & Viktor och De Vet Du. Det är inte ens roligt utan bara töntigt. Liksom om sådana bidrag faktiskt vann skulle vi inte ens få komma till finalen i Eurovision vilket hände 2010 och året efter ville vi först inte ens tävla i Eurovision öht. Vem tar med folk som inte ens vill vinna i en tävling? Det är det dummaste någonsin. Ta istället med folk som faktiskt vill till Eurovision. Förstår hur du tänker, men samtidigt förstår jag Björkman. Det är främst en fråga om musikens mångfald, att inte en massa genrer skall dö ut för den typiska popen som är nu. Senaste åren har den typiska schlagerlåten ratats redan i första försöken och man har toppat med många alldeles för bra bidrag som "slagit ut varandra" i finalen eftersom tittarna har svårt att finna ett bidrag som är extra bra. Ja, vi får en sjukt bra kvalité på finalen, men vi "tappar" den där folkkära, avslappnade andan som melodifestivalen står för genom att bli alldeles för tävlingsinriktade. Jag tror detta är ett sätt för oss att få andas lite, och få uppleva en mer salig blandning av musik och artister som ändå finns i landet, är folkkära och som tillsammans når ut till fler tittare. Sedan är det så att vi inte vill vinna Eurovision varje år just pga. konstnaderna som blir i samhället året till Eurovision song contest med förberedelser och säkerhet, plus då självaste evenemanget som blir ett jäkla jippo. Spelar liksom ingen roll hur roligt det är med vinsten, vinner ett och samma land för ofta kommer det sluta med att syftet och andan med Eurovision Song Contest dör ut. Björkman är nog glad så länge vi är topp 10, eller helst topp 3 ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 29 nov, 2017 20:44 |
|
LunaLovegood123
Elev |
Skrivet av Emmi: Har blivit en # i en skola nära oss när både högstadie & gymnasie, främst tjejer upplever att de blivit sexuellt trakasserade av både elever och lärare. De sätter #MeToo och sedan en annan # som dåå jag inte sätter hit (för jag har ett privatliv åxå, okej? Nu ska de bli noll tolerans för sexuella trakaserier i skolan käräver eleverna. Då e ju bara frågan, varför har inte de funnits förr? en av våra lärare på min skola är typ på bevakning just nu, han har varit väldigt obehaglig mot både tjejer och killar och förföljer en i korridoren och sånt ibland, inte direkt sexuella trakasserier men ändå obehaligt 29 nov, 2017 21:08 |
|
Frivolt
Elev |
Nu har jag kollat om alla mina fem ljusstakar fungerar xD Alla funkade förutom en
för imorn ska det pyntas så det står härliga till ♥ ♥ Vill lixom ha ljusstaken och granen på när jag ser julkalendern ♥ det är ett av det mysigaste ♥ 29 nov, 2017 22:03 |
|
Meowsy
Elev |
Hade ingen aning att det fanns julkalender till kaniner. Lyckades få tag på en idag till min kanin, får bara hoppas på att han gillar alla godbitar då han är väldigt petig med sin mat.
30 nov, 2017 00:05 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen