Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Kampen om Glee {Prs}

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Kampen om Glee {Prs}

1 2 3 ... 23 24 25 ... 28 29 30
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Han tar sin väska ur sitt skåp och går ut på den trista skolgården. Selena överraskar honom och ett högt "bu" i hans öra.
"Öh, eh, hej" säger han och fortsätter gå. Hon springer ikapp bredvid honom.
"Hur gick det på din, eh, glee-lektion då?" frågar hon. Han vet att hon tycker att det är töntigt att han är med.
"Bra" mumlar han.

15 maj, 2014 00:02

Borttagen

Avatar


" Saga!" Ropar någon plötsligt.
Saga vänder sig om och tittar där rösten kom ifrån.
" Hej Lucas!" Sa hon högt.
Lucas är Sagas äldre storebror.
" Hoppa in så kör jag dig hem, jag ska ändå hälsa på morsan och farsan en sväng tänkte jag " sa Lucas.
Saga log och gick dit.
" Hur är det?" Sa han.
" Det är väl bra.." Suckade Saga.
Skulle hon berätta för honom om Selena, Kyle och alla dom? Han är nog den som kan hjälpa mest.

15 maj, 2014 08:07

Borttagen

Avatar


Dem går tyst en lång stund innan Alex börjar prata.
"Vad, eh, är det med Saga egentligen?" frågar han. Selena suckar högt.
"Varför frågar du ens Alex? Hur kan du vara så dum?" säger hon ilsket.
"Jag fattar bara inte varför ni är så elaka mot henne" mumlar Alex.
"Hon är med i Glee, Alex. Klubben för nördar som vågar erkänna det" säger hon med "duh"-ton.
"Men jag är också med i Glee" säger Alex och ser misstänksamt på Selena.
"Eh, uh ... men du har ju mig, då blir du ju inte mobbad" säger hon snabbt. Alex suckar och skäms över Selena. Han vill inte ha en sån hemsk syster. Det är som att Sue har hjärntvättar henne sedan hon gick med i cheerios.

15 maj, 2014 10:10

Borttagen

Avatar


" Säkert Saga?" Sa Lucas.
Saga suckade och nickade, sen log hon mot honom så att han skulle förstå att allt var bra fast det egentligen inte var det. Saga tänkte bara på Alex.
" Om du säger det så.. Då åker vi hem " sa Lucas och startade bilen.

15 maj, 2014 21:38

Borttagen

Avatar


Selena säger inget på hela vägen hem, vilket Alex är tacksam mot. Han hatar att vara irriterad på Selena. När dem är hemma vid sitt stora hus tränger sig Selena före Alex i dörren när dem ska gå in. Hon är nog ganska sur på honom.

15 maj, 2014 21:59

Borttagen

Avatar


Efter runt 10 minuter var dom framme, Saga och Lucas gick ur bilen samtidigt, hon tog sin ryggsäck och gick in i huset.
" Hej Saga " ropade hennes mamma.
" Hej " sa Saga

15 maj, 2014 22:11

Borttagen

Avatar


Selena tar snabbt av sig skorna och går till sitt rum. Alex gör likadant, bara inte lika surt.

15 maj, 2014 22:16

Borttagen

Avatar


" Saga! Ska du äta med oss och Lucas?" Ropade hennes mamma efter Saga som redan var uppe på övervåningen för att gå in till sitt rum.
" Vet ni vad för problem Saga har i skolan?" Sa Lucas sen

15 maj, 2014 22:18

Borttagen

Avatar


Han öppnar sin dator och sätter på låten dem ska sjunga. Han är inte riktigt säker på att han gillar den ... när Saga sjöng den var det liksom mer levande.

15 maj, 2014 22:22

Borttagen

Avatar


Saga suckade, vad skulle hon göra? Hon ville bara till Alex, det var bara han hon kunde lita på och prata med.. Hon suckade ännu en gång, sen tog hon upp mobilen.

15 maj, 2014 22:25

1 2 3 ... 23 24 25 ... 28 29 30

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Kampen om Glee {Prs}

Du får inte svara på den här tråden.