PRS(Dragon Fantasy)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(Dragon Fantasy)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Modern nickade och mjuknade något. "Det borde han, men jag blir nöjd bara han hittat någon han är lycklig med". Hon hade sätt sin son sorgsen alltför länge.
9 jan, 2014 21:02 |
|
Vildvittra
Elev |
"Han borde det, han borde hitta någon." mumlade Ina fortfarande nervöst och bet sig i läppen. Dock var hon mer avslappnad men ändå på sin vakt för att inte misshaga modern.
"Hitta någon, inte mig." "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 9 jan, 2014 21:04 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Som sagt, jag är nöjd om han hittar någon han älskar bara" upprepade modern innan Stefan och flickorna kom tillbaka. De slog sig ner och fortsatte ivrigt konversera,
9 jan, 2014 21:06 |
|
Vildvittra
Elev |
Den yngsta, flickan med mörkbrunt hår kom fram till Ina, "Hej." sa hon, "Hej, Seline." log Ina svagt som hon mindes att hon hette så. Flickan klättrade upp och satte sig i Inas knä. "Vilket vackert hår du har." ler hon och tar en av Inas röda slingor i sin hand. "Tack, jag tycker det är ditt som är vackert, mörkbrunt som trädens stammar." sa hon mjukt och försiktigt noga att inte stöta sig med någon.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 9 jan, 2014 21:15 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan började prata med sin mor istället och log då han hörde Selina och Ina. Han var glad att hans syskon gillade henne. "Så mor, har far varit hit på sistone?". Hans mors blick hårdnade. "Nej, och det är jag glad för".
9 jan, 2014 21:18 |
|
Vildvittra
Elev |
Ina kved till, Selina hade i sin barnsliga iver slått armarna om henne. Ina hade inte varit beredd på den skarpa smärtan det innebar och tog försiktigt bort barnets armar, "Ingen fara har gjort illa mig lite bara." säger hon lugnande trots det var Stefans fader, den som tydligen inte hans mor gillade heller.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 9 jan, 2014 21:24 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Stefan såg nu oroligt på Ina i ögonvrån som kvidit till. Men han fortsatte prata med sin mor tills Seline hoppade ner från Ina och tillsammans med sin syster drog upp Stefan. "Nu ska du leka med oss! Det lovade du förra gången!".
9 jan, 2014 21:27 |
|
Vildvittra
Elev |
Ina såg på dem och ett omedvetet leende spred sig över hennes läppar. Hon såg ömt på Stefan och systrarna hade hon inget emot. Att de ville leka tydde hon på sunda och glada barn. "Har ni hoppat rep förr?" frågade hon dem enkelt.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 9 jan, 2014 21:36 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Systrarna nickade ivrigt. "Ja!" sa det och räknade upp en skock barn de lekt med. Stefan skrattade och tog sig upp. "Då hoppae vi hopprep, ni får visa mig hur man gör".
9 jan, 2014 21:47 |
|
Vildvittra
Elev |
De drog med Ina också trots att hon tvekade till en början. Men hon kände att moderna inte hade något emot det bara Stefan var glad och lycklig.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 9 jan, 2014 21:51 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen