I will never forget you[SV]
Forum > Fanfiction > I will never forget you[SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
MissFniss
Elev |
12 okt, 2012 08:35 |
|
Molly Tonks
Elev |
Skrivet av DarkBells: Jag tror inte ni inser hur fina ni är... Really! ♥ Kapitel 13 - En oväntad kontakt med morbrodern. Jag fick inte gå ut på hela helgen. Mamma var hemma hela tiden, och trodde att jag skulle ta självmord eller något. Om hon fortsatte så här så skulle Marcy få se mig genom en springa på dårhuset. Jag insåg med en gång att jag hade gjort en sak annorlunda. Jag hade använt Hannas riktiga namn. Jag suckade och slängde min kudde i golvet och hoppades att mamma snart skulle komma upp med min mat. Telefonen ringde och jag kastade en blick på den och höjde förvånat ögonbrynet när jag såg vem det var. Min morbror brukade inte ringa så ofta, och det förvånade mig att han ringde mig på min mobil. Jag svarade i alla fall. "Hallå...?" mumlade jag och min morbror Harrys röst hördes i luren. "Jag vill att du inte ska vara med Hanna" sa han tvärt och jag blev förstummad för en sekund. Hur visste han vem Hanna var? Jag hade ett svagt minne att han hade ringt mig efter att Sarah hade puttat i mig i skåpet och jag antog att jag nämnde Hanna då. "Varför?" frågade jag svagt men Harry tystade ner mig. "Hon är farlig." Jag hörde på hans röst att han var allvarlig, men jag visste inte riktigt om jag skulle tro honom. Sedan slog det mig. "Du vet... Vet du vad Hanna är?" frågade jag undrande. "Ja..." Harry suckade. Jag grimaserade. "Jag vill fortfarande inte du ska vara med henne" fortsatte Harry allvarligt. Jag sa ingenting mer, utan la på luren i örat på honom. Och sedan knackade mamma på dörren och bad att få komma in. "Vet du vem Harry Dessen är?" frågade jag genast Hanna när vi gick till skolan på måndagen. Hanna nickade och skrattade. "Jag är inte dum i huvudet. Det är ju vår morbror!" Hanna skrattade lite till men tystnade när hon såg att jag inte skrattade med henne. "Harry säger att jag ska akta mig för dig" suckade jag och Hanna rynkade pannan. "varför?" frågade hon oroligt och jag ryckte på mina svarrt klädda axlar. "Jag vet inte Hanna, jag vet inte..." Skrivet av DarkBells: Jag tror inte ni inser hur fina ni är... Really! ♥ Kapitel 13 - En oväntad kontakt med morbrodern. Jag fick inte gå ut på hela helgen. Mamma var hemma hela tiden, och trodde att jag skulle ta självmord eller något. Om hon fortsatte så här så skulle Marcy få se mig genom en springa på dårhuset. Jag insåg med en gång att jag hade gjort en sak annorlunda. Jag hade använt Hannas riktiga namn. Jag suckade och slängde min kudde i golvet och hoppades att mamma snart skulle komma upp med min mat. Telefonen ringde och jag kastade en blick på den och höjde förvånat ögonbrynet när jag såg vem det var. Min morbror brukade inte ringa så ofta, och det förvånade mig att han ringde mig på min mobil. Jag svarade i alla fall. "Hallå...?" mumlade jag och min morbror Harrys röst hördes i luren. "Jag vill att du inte ska vara med Hanna" sa han tvärt och jag blev förstummad för en sekund. Hur visste han vem Hanna var? Jag hade ett svagt minne att han hade ringt mig efter att Sarah hade puttat i mig i skåpet och jag antog att jag nämnde Hanna då. "Varför?" frågade jag svagt men Harry tystade ner mig. "Hon är farlig." Jag hörde på hans röst att han var allvarlig, men jag visste inte riktigt om jag skulle tro honom. Sedan slog det mig. "Du vet... Vet du vad Hanna är?" frågade jag undrande. "Ja..." Harry suckade. Jag grimaserade. "Jag vill fortfarande inte du ska vara med henne" fortsatte Harry allvarligt. Jag sa ingenting mer, utan la på luren i örat på honom. Och sedan knackade mamma på dörren och bad att få komma in. "Vet du vem Harry Dessen är?" frågade jag genast Hanna när vi gick till skolan på måndagen. Hanna nickade och skrattade. "Jag är inte dum i huvudet. Det är ju vår morbror!" Hanna skrattade lite till men tystnade när hon såg att jag inte skrattade med henne. "Harry säger att jag ska akta mig för dig" suckade jag och Hanna rynkade pannan. "varför?" frågade hon oroligt och jag ryckte på mina svarrt klädda axlar. "Jag vet inte Hanna, jag vet inte..." Så sjukt himla superduper- bra!!!! HAR EN FF OM LUNA! <3 (Heter 'Inte som du tror') ----> http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=29993
13 okt, 2012 08:09 |
|
DarkBells
Elev |
Aww... FINIS! ♥♥
Kapitel 14 - Ännu en överraskning. Jag kunde inte glömmma Harrys varning. Hanna var väl inte farlig? Jag suckade och gick ner i köket, ner till mamma som stog och stekte pannkakor. "Visste du att din morbror ska komma hit i helgen? Visst ska det bli kul!" sa mamma glatt och vände på pannkakan i stekpanna. Jag stelnade till. "Ska han...?" frågade jag osäkert. Mamma nickade och la den färdigstekta pannkakan på en hög. Utan ett ord sprang jag in på mitt rum och ringde Hanna. "Hallå?" flåsade hon i luren. "Det är Ellie" svarade jag innan jag fortsatte. "Harry ska komma hit." Jag hörde hur Hanna stannade upp. "Ska han...?" frågade hon. "Ja." "Vi möts i stugan om tio minuter" sa Hanna raskt och la på luren. Jag suckade och sa till mamma att jag skulle till Hanna. "Kom hem till middagen!" ropade mamma efter mig och jag vinkade otåligt medan jag öppnade dörren och stak ut huvudet i den varma luften. "Ellie?" ropade Hanna och jag ryckte till. "Äntligen!" suckade jag och Hanna sprang fram till mig. "Berätta" sa hon kort, och jag berättade igen om vad Harry hade sagt i telefonen och vad mamma hade sagt. Hanna var tyst en stund. "Han vet något!" stönar hon sedan. Jag nickar bistert och vi började långsamt gå hemåt. Det första jag lade märket till när jag kom hem var den blå BMW som stog på uppfarten. Jag sprang in i huset, och fick syn på främlingen som kramade mamma. Harry. Han hade kort brunt hår och gröna ögon. Han hade också ett stort jack i ansiktet. Harry brukade säga att han fick det när han slogs mot ett spöke i Colombia. Och vet du vad? Jag tvivlar inte på det längre. Jag tror honom. "Hej Ellie!" kuttrade mamma när hon fick syn på mig. "Har du hälsat på din morbror?" Jag skakade stelt på huvudet och mamma gav mig ett strängt leende. "Hälsa då!" sa hon och puttade mig mot Harry. Och när han tog tag i min hand tror jag att mitt liv förändrades totalt.
13 okt, 2012 13:58 |
|
ginnyw123
Elev |
GAAH JAG HAR LÄST IGENOM HELA DEN HÄR OCH AZKKSXYUVUAIVXU I HAVE NO WORDS. ALLTSÅ. DU. ÄR. BÄST. PÅ. ATT .SKRIVA.
JAG KAN VERKLIGEN INTE BESKRIVA DEN HÄR FF:N MED ORD, ÄR DET VERKLIGEN MÖJLIGT ATT KUNNA SKRIVA SÅHÄR BRA?!♥
13 okt, 2012 14:28 |
|
DarkBells
Elev |
Skrivet av ginnyw123: GAAH JAG HAR LÄST IGENOM HELA DEN HÄR OCH AZKKSXYUVUAIVXU I HAVE NO WORDS. ALLTSÅ. DU. ÄR. BÄST. PÅ. ATT .SKRIVA. JAG KAN VERKLIGEN INTE BESKRIVA DEN HÄR FF:N MED ORD, ÄR DET VERKLIGEN MÖJLIGT ATT KUNNA SKRIVA SÅHÄR BRA?!♥ AAAAHHA! VAD FIN, SÖT OCH BÄST DU ÄR! ♥
13 okt, 2012 14:47 |
|
95mas
Elev |
13 okt, 2012 14:54 |
|
tjejigadia
Elev |
13 okt, 2012 15:17 |
|
DarkBells
Elev |
13 okt, 2012 15:41 |
|
MissFniss
Elev |
13 okt, 2012 17:55 |
|
A.k
Elev |
Sjukt bra! ♥
"Everything should be made as simple as possible, but not simpler.” 13 okt, 2012 18:38 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen