(PM)Albus Potter
Forum > Fanfiction > (PM)Albus Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
^ Tack!
Halloj! Om ni vill checka den nya FFen jag har påbörjat så hittar ni den här: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=18887&page=1#p1065004 Btw så håller jag på och skriver på det som jag tror blir det näst sista kapitlet i den här FFen Så, snart är den klar! 22 maj, 2012 22:37 |
|
annawpotter
Elev |
24 maj, 2012 19:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av annawpotter: Den bästa fanfiction EVER!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ Åh, TACCKKKKKKK DUUU OCH NII ÄR BÄÄÄST!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ Så, det här är då det näst sista kapitlet! 61 - Hemfärd Albus väckte Sco tidigt på morgonen nästa dag, och de släpade tillsammans ner till uppehållsrummet för att vänta på Ellie. Till Albus förvåning så kom hon bara någon minut senare, och även fast klockan bara var åtta och tåget skulle gå elva, så gick de ner med en gång och åt en snabb frukost. Efter det gick de upp till sovsalarna igen och packade ihop de sista sakerna för hemfärden. När Albus stängt igen sin väska och ställt både den och Lux bur framför sängen funderade han ett tag. Vad han funderade på var mycket. Året, framför allt. Året som gått hade varit ett lyckat år, det tyckte han – om man bortsåg från allt som hänt med Lypusen och han-som-Albus-försökte-sluta-tänka-på. Men det var förbi. Det skulle han inte tänka på nu. Hogwartsexpressen skulle gå klockan elva samma dag, och kvart i elva befann sig alla eleverna på Hogsmeadestationen. Hagrid var där för att vinka av dem, och så fort Albus, Ellie och Sco fick syn på honom sprang de fram. ”Ja, hejdå då”, sa Hagrid när han fick syn på dem. ”Vi ses snart Hagrid!” sa Ellie glatt. ”Efter sommaren”, la Sco till. Hagrid log, och gick sedan fram och omfamnade de alla tre. Albus, Ellie och Sco stirrade på varandra i lätt panik när de upptäckte att de inte kunde andas, men Hagrid släppte snart taget om dem. Albus gned sina revben. ”Vi ses snart då, ha de bra på lovet nu”, sa Hagrid. ”Å Albus, hälsa din pappa, jag kanske kommer å hälsar på hos er nån gång under sommarn.” Albus nickade och log. Sedan följde han, Ellie och Sco med strömmen in i Hogwartsexpressen och tog den första lediga kupén de fick syn på. När de satte sig kunde Albus se att James gick in i kupén mittemot dem. Han såg glad ut, och det fick Albus att känna sig varm inombords. Albus älskade verkligen sin bror. Han skulle inte ens kunna tänka sig hur det hade blivit om James inte hade klarat sig den där natten i fängelsehålorna. ”Nu åker vi!” sa Sco, och Albus rycktes bort från sina tankar. När han tittade ut genom fönstret kunde han mycket riktigt se att tåget hade börjat rulla, och medan Hogwartsexpressen ökade farten lämnade de Hogsmeadestationen. Albus lutade sig bakåt. Han var glad. Det skulle faktiskt bli skönt att åka hem ett tag, tänkte han. ”Har ni något speciellt planerat till sommaren då?” frågade han Ellie och Sco när ingen sa något. ”Vi ska till Italien, jag och mamma”, sa Ellie. Albus nickade. ”Och sen så ska jag förstås träffa er!” la hon glatt till. ”Självklart!” sa Sco. ”Och ni kommer hem till mig i mitten av augusti, inte sant?” ”Jo, det ska bli toppen!” utbrast Albus. Ellie nickade instämmande. Det blev tyst ett tag, men bara sådär tyst som det kan bli mellan bästa vänner. Sådär så man kan tänka på vad man vill, utan att det ska bli pinsamt tyst. När tåget hade rullat ett tag hördes vagntantens röst. ”Någonting från vagnen, barn?” frågade hon när hon stannade utanför deras kupé. Sco köpte Bertie Bott’s bönor, Ellie köpte en pumpapastej och Albus köpte en chokladgroda och ett paket Droobles. De satt ett tag och skrattade och hade kul, och diskuterade lite om vad de skulle göra under sommaren. ”Kan vi inte spela quidditch någon gång?” frågade Ellie. ”JA!” utbrast Albus. Sco såg fundersam ut. ”Kom igen Sco, det blir kul!” ”Okej, kör på det då. Men då blir ni tvungna att lära mig”, sa Sco. ”Inga problem!” Och resan fortsatte i samma takt. Medan landskapet flög förbi utanför fönstrena och Albus, Ellie och Sco babblade om allt mellan himmel och jord närmade sig Hogwartsexpressen King’s Cross station. 24 maj, 2012 20:19 |
|
mican00
Elev |
DCVGBHN JKM,HNJMK,OL.-KÖJ.GFDHFGJHKJLÖHL.GDFSHAGSRFJGKHLJ.ÖHGLFKDNJAG
Det är vad jag har att säga om din ff. Och då menar jag det som en komplimang. Punkt. ![]()
24 maj, 2012 20:29 |
|
Borttagen
|
ssssfsffudghujfguhbfhghurghufhugjhufgh
Jag menar detta som en komplimang. 24 maj, 2012 20:48 |
|
MissFniss
Elev |
24 maj, 2012 22:22 |
|
Borttagen
|
AAAAAAAAAAAAAAH!
Det var JÄTTEBRA!!!!!!! Abfghyfsfghkkk-jag kan inte beskriva med ord hur det var, så... 25 maj, 2012 07:00 |
|
Borttagen
|
ÅH JAG DÖR NI ÄR SÅÅ SNÄLLA!! ♥
25 maj, 2012 10:21 |
|
Lokix
Elev |
Snälla dö inte
PS Du skriver jättebra Todeledo 25 maj, 2012 14:46 |
|
malcolmadela
Elev |
25 maj, 2012 14:55 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen