@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Byter nog konto ikväll
8 mar, 2017 08:58 |
|
LunaLovegood1
Elev |
har samhällskunskap atm och vi håller på med ekonomi.
??? valde humanistiskt av en anledning, inte ekonomi
8 mar, 2017 09:03 |
|
Lazarus
Prefekt |
8 mar, 2017 10:57 |
|
Frivolt
Elev |
Jaaaa ;* ♥ ps: Jaa, typ x) tror det haha : P ) 8 mar, 2017 11:01 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av Obliviate_: Skrivet av Atira: min kollega sa det, hon hade kollat på utbildningen förut vad pluggar ni för ämnen då? O vad gör ni "på jobbet?" Skrivet av Obliviate_: biblotikarie seems like a very nice job. Å andra sidan måste man plugga massa konsthistoria o det är ju... tråkigt Jag pluggar till bibliotekarie på högskolan i Borås! Har även jobbat lite och jobbet känns som rätt omväxlande beroende på var man jobbar. Men vad får dig att tro att man måste plugga massa konsthistoria? Det är inget jag känner till att man måste iaf, och inte har vi gjort det heller. Aha. Din kollega menade inte litteraturvetenskap då? För det är det också många som tror man läser på bibliotekarieprogrammet. Vilket inte stämmer alls. De ämnen vi läser är mer inriktade på hur man organiserar och strukturerar information, vad biblioteken möter för förändringar i och med den nya tekniken och hur de förändringar samhället gått igenom påverkar bibliotek, bok och bibliotekshistoria, katalogiseringssystem m.m. Vi har även haft många större arbeten och övningar där vi fått söka efter vetenskapliga artiklar själva i olika databaser. De flesta uppgifterna innebär att vi ska hänvisa till kurslitteraturen, men också egensökt litteratur. Jag har bara jobbat på folkbibliotek, och mycket av jobbet handlar ju såklart om att stå i referensdisken och svara på frågor, visa folk till rätt hylla, skriva ut lånekort, reservera böcker osv. Men många bibliotekarier jobbar även med t.e.x inköp av medier eller håller i sagostunder/föreläsningar/andra projekt med inriktning på läsfrämjande arbete. Själva jobbet kan variera i hur pass stressigt det är, jobbar man på ett mindre bibliotek hinner man sitta ner och vila mellan varven, men de flesta bibliotekarier sitter inte på en stol och läser böcker hela dagarna.. tyvärr 8 mar, 2017 12:19 |
|
Borttagen
|
För tiden i tv.. eller utmaningsmässigt?.. Vi kan hyra Fort Boyard och köra en anonym "mugglis edition", just tävlandet i sig, är ju en sak) men att bara få vara där och testa -alla- rum och utmaningar känns också rätt lockande..) Annars finns det flera..hyrningsbara ställen som försöker efterlikna fångarna-på-fortet.. tex Prison Island (... där uppdragen är i fängelseceller).. eller "Escape Room", där det handlar om att ta sig ut och lösa mordgåtor.. eller som ett slags rollspel där man är den som är.. efterlyst) Några jag känner var på något som kallas "Sherlocked" där man skall lösa olika.. mysterium och spela..detektiver, jag vet att det finns ett med Sherlock och ett med Jack the Ripper..) Det finns ett Moriarty rum!.. man får ett fint diplom också, om man lyckas lösa det.) x ![]() 8 mar, 2017 13:20 |
|
Borttagen
|
8 mar, 2017 17:06 |
|
Skyfall
Elev |
Internationella kvinnodagen!!!
(Tänkte färga texten rosa men kom på att den lika gärna kunde få vara blå)
8 mar, 2017 18:05 |
|
dimmig
Elev |
Känslan när man väntat hela dagen på att slippa hem och äta pastasalladen man lagat kvällen innan, men så är allt uppätet (':
8 mar, 2017 18:36 |
|
Borttagen
|
På mitt riktiga jobb gör jag bara folk ledsna (inte jag personligen, det är mer systemet som inte fungerar men ni vet, blame the messenger och allt det där)... på mitt hobbyjobb får jag folk att skratta och vara glada.
Mitt riktiga jobb är i vården. Mitt hobbyjobb är standup-komiker. En del kanske tycker att standup-komiker är ett tramsigt och onödigt "jobb" som varken gör från eller till... men just nu känns det som det hade varit mest meningsfullt och bidragit mer till en bättre värld om det hade varit mitt heltidsjobb istället... vilket jag hoppas det kan bli... ^^ 8 mar, 2017 20:30 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen