@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Obliviate_
Elev |
Skrivet av L'Amour et Psyché: När ens syster vart i lägenheten medan jag inte var hemma, för att hämta min yogamatta. Och så kommer man hem och känner sig som de tre björnarna i Guldlock och de tre björnarna. Någon har suttit i min soffa.. Någon har ätit av mitt jordnötssmör.. Någon har bytt rakblad på min rakhyvel samt gjort slut på min rakgel ... Oh well (i love her. Din syster verkar verkligen känna sig hemma i din lägenhet måste jag säga.. 2 mar, 2017 05:15 |
|
hermione9800
Elev |
2 mar, 2017 09:25 |
|
Lazarus
Prefekt |
Skrivet av ella potter: Jag har bara googlat typ "Harry Potter affiasch" så brukar det komma upp flera olika hemsidor, vissa bättre än andra. europosters.se har ganska mycket Tack så mycket! ^^
2 mar, 2017 10:51 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av Lazarus: Skrivet av Fjalar: När man skriver om en person som har they (hen) som pronomen på engelska, ska man skriva They has, is, plays osv eller have, are, play?? Av vad jag förstått så ska man skriva is/has, då det handlar om en person, även när man använder they edit: wait, blev förvirrad själv jag insåg precis att jag alltid använder are/have men jag har sett folk skriva olika? ;__; help I am confused Alltså det är ju: I am You are He/she/it is They are Eftersom engelskan saknar ett motsvarande ord för svenskans "hen" har de liksom tagit ordet "they/them" alltså de/dem på svenska. Vilket gör att grammatiken blir lite klurig.. Men jag skulle nog skriva They are i alla fall.. Även om jag syftar på en person med they som pronomen. När det kommer till has/have kan du kolla den här länken. Den säger basically att have används efter I , you, we and they. Hittade ingen bra info om hur man bör skriva när man syftar på they som pronomen, men hoppas det gav lite klarhet iaf. Grammatik är inte min starka sida! :p Om alla skriver olika så kan det ju hända att folk inte riktigt vet vad som är rätt haha. 2 mar, 2017 10:58 |
|
LunaLovegood1
Elev |
2 mar, 2017 11:11 |
|
WeasleyHufflepuff
Elev |
Alltså bara jag som känner att Bananer ger tröst? När man är ledsen så hjälper dem liksom....
#BananerÄrHjälpsamma xD
2 mar, 2017 11:22 |
|
Obliviate_
Elev |
Obligatorisk värnplikt igen för folk födda 99 o framåt. Förstår mig inte på den där grejen tbh
2 mar, 2017 11:23 |
|
ella potter
Elev |
Skrivet av Lazarus: Skrivet av ella potter: Jag har bara googlat typ "Harry Potter affiasch" så brukar det komma upp flera olika hemsidor, vissa bättre än andra. europosters.se har ganska mycket Tack så mycket! ^^ Ingen orsak ![]() 2 mar, 2017 11:23 |
|
Classica Blom
Elev |
2 mar, 2017 11:29 |
|
Borttagen
|
Jag vill transförera mig till London typ nu och ta med en osynlighetsmantel
2 mar, 2017 12:53 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen